  • 11. Data: 2008-07-07 10:18:12
    Temat: Re: Umowa zlecenie a kradzież gotówki + smierć - co z tym zrobić... help me !
    Od: "M" <n...@f...de>

    > Sąd niczego nie stwierdzi. Z uwagi na zgon zawiesi postępowanie już
    > prokuratura.

    Bzdura.
    Postępowanie jest w spawie a nie przeciwko.

  • 12. Data: 2008-07-07 10:34:34
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "M" <n...@f...de> napisał
    > Bzdura.
    > Postępowanie jest w spawie a nie przeciwko.

    A jak można stwierdzić czyjąś winę, jak nie postwi się mu zarzutów?

  • 13. Data: 2008-07-07 11:14:42
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Marek Marecki" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > A pomysł z ugodą zawartą pomiedzy spółdzielnia a 3 spadkobiercami?
    > tzn. że akceptują ten dług i ci, którzy odziedziczą majątek, to
    > zobowiązują sie do spłaty długu?

    Spadkobiercy musieliby być kompletnie bez głowy by na coś takiego pójść.
    Ja na ich miejscu poprosiłbym spółdzielnię by spadała na drzewo.

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 14. Data: 2008-07-07 11:24:16
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Marek Marecki" <m...@g...com> napisał w
    > Osoba ta zostawiła spadek (mieszkanie) i trójkę pretendentów do spadku-
    > jej dzieci.

    Teoretycznie spadek może być obciążony długiem. Jednakże probleme jest tutaj
    udowodnienie i prawne wykazanie istnienia zobowiązania spadkodawcy wobec
    spółdzielni. Gdyby to zrobić to ok.

    > Czy można jakoś zmusić dzieci zmarłej do spłaty tego długu (np. ugoda?) ?

    j.w.

    > Czy w świetle prawa jest to przestępstwo=kradzież?
    Kradzież nie. Jeśli już to przywłaszczenie. Ale może on nie miał obowiązku
    trzymać tego tam, tylko mógł np. w domu czy w walizce. Więc nie wiadomo czy
    działał w zamiarze przywłaszczenia.

    > Jaki będzie przewidywany wynik dochodzenia ze względu na śmierć? /umożenie
    > postępowania?/

    Postępowanie może będzie. Ale prędzej (już na wstępie) lub później będzie
    umorzenie z uwagi na śmierć. Celem postępowania karnego jest kara, a kiedy
    gość nie żyje to państwo już nie ma celu, aby dalej prowadzić postępowania i
    cokolwiek ustalać.

  • 15. Data: 2008-07-07 11:29:12
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "prefi" <p...@g...pl> napisał >
    a skad pewnosc ze to zmarla ukradla? bo nie moze sie
    > bronic? jak wyobrazasz sobie prowadzenie postepowania karnego przeciwko
    > zmarlej? Jak wyobrazasz sobie egzekwowanie szkody (dlugu) bez
    > stwierdzenia winy?

    Postępowania karnego bym w ogóle nie mieszał bo nic nie da.
    Jeśli już to negocjacje lub pozew cywilny o zwrot mienia. Zobowiązanie w
    końcu przejdzie ze spadkiem na spadkobierców, jeśli przyjmą spadek.

  • 16. Data: 2008-07-07 11:31:02
    Od: "Marek Marecki" <m...@g...com>

> [...]
    > gość nie żyje to państwo już nie ma celu, aby dalej prowadzić postępowania

    A czy w takim przypadku można wystapić z roszczeniem do odwolanych
    pozostałych czlnków zarządu (prezes + drugi zastępca) i księgowej?

    tzn. żeby oni zwrócili te pieniadze?

    Pozdr.
    msz

  • 17. Data: 2008-07-07 11:36:41
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

> [...]
    > A czy w takim przypadku można wystapić z roszczeniem do odwolanych
    > pozostałych czlnków zarządu (prezes + drugi zastępca) i księgowej?

    IMHO na pewno nie o to. W końcu brak stwierdzono przed ich kadencją i w
    żaden sposób nie widać, aby to oni mieli te pieniądze. Roszczenia można
    kierować do tego kto te pieniadze faktycznie wziął lub odziedziczył nawet
    pośrednio.

    Ale nie wiadomo na 100% czy tu nie ma jakiegoś przekrętu... kto uczestniczył
    w tym komisyjnym odebraniu, ile osób? Gdyby było podejrzenie, że ktoś po
    śmierci to zabrał, wtedy dochodzenie i można obciążać winowajcę. Ale tu
    niestety nie widzę dowodów na to, choć pewnie wykluczyć na zdrowy rozsądek
    się nie da.

  • 18. Data: 2008-07-07 11:52:22
    Od: Paweł <b...@m...com>

    > A czy w takim przypadku można wystapić z roszczeniem do odwolanych
    > pozostałych czlnków zarządu (prezes + drugi zastępca) i księgowej?
    > tzn. żeby oni zwrócili te pieniadze?

    A odpowiadali materialnie za majątek spółdzielni?

    Moim zdaniem to sprawa jest dziwaczna.

    Skąd na przykład wiadomo, że pieniądze zdefraudował zmarły?
    A może Pan Kazio z Panem Jasiem przejmując kasę podzielili się po 5.000 a
    brak zrzucili na zmarłego?

  • 19. Data: 2008-07-07 12:03:47
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Paweł" <b...@m...com> napisał
    > Skąd na przykład wiadomo, że pieniądze zdefraudował zmarły?
    > A może Pan Kazio z Panem Jasiem przejmując kasę podzielili się po 5.000 a
    > brak zrzucili na zmarłego?

    Niewykluczone, choć równie prawdopodobne, że zdefraudował zmarły, nic nie
    wiadomo. Ale widzisz, dowodowo wygląda tak, że kasy nie było przy przejęciu
    i raczej trudno przy braku innych dowodów zarzucić coś Kaziowi i Jasiowi...

  • 20. Data: 2008-07-07 12:56:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    M wrote:

    > Bardzo prosto.
    > S?d stweirdza wine. Z uwagi na zgon zawiesza kare. Egzekucja z maj?tku.
    > Tylko nie pisz ?e po zgonie maj?tek sie przenosi no nieba/vaticanu

    halo, ziemia. Dobranocka się już skończyła.