  • 1. Data: 2006-04-11 17:02:30
    Temat: Umowa zlecenie. Pozycjonwoanei stron. Bez dzialalnosci
    Od: "codeguru" <c...@o...pl>

    Witam.

    Czesto spisuje umowy o dzielo. Wystawiam potem rachunek za umowe o dzielo
    klientowi. Nie mam dzialalnosci. Jestem studentem.

    Mam ostattnio koneicznosc spisania sporej liczby umow zlecen z powodu
    ciaglosci prac i jej starannosci wykonywania - mianowicie pozycjonowanei
    stron i utrzymywanie pozycji.

    Czym ma sie roznic umowa zlecenie od o dzielo. Wiadomo nazwa :) Jako ze
    jestem studentem to nie musi za mnei nikt odprowadzac zdrowotnego tak? ale
    czy w tej umowie mam jakos zaznaczyc ze jestem studentem, jesli tak to w
    jakis sposob (nazwa uczelni, nr indexu??)

    I teraz dwa wyjatki ktore rowniez mnie interesuja

    1. na czas okreslony: po finalizacji umowy wystawiam rachunek za umowe?

    2. na czas nieokreslony, pisze w umowie ze do momentu rezygnacji klienta z
    uslug. Po tym czasie wystawiam rachunek za umowe? Czy jest taka opcja
    nieokreslonego czasu do rezygnacji?

    I ostatnie pytanie. Czy w umowach zlecenie tez jest 20% kosztow uzyskanai
    dochodu (ewentualnei 50 jesli prawa przekazuje) i 19% podatku?

  • 2. Data: 2006-04-11 17:12:05
    Od: "codeguru" <c...@o...pl>

    Dodam bo to moze wazne, student zaoczny

  • 3. Data: 2006-04-11 18:15:52
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    codeguru napisał(a) w wiadomości: ...

    O ile czegoś nie przekręciłem...

    >Czym ma sie roznic umowa zlecenie od o dzielo. Wiadomo nazwa :)

    umowa zlecenie: zleceniodawca - zleceniobiorca
    umowa o dzieło: zamawiający - wykonawca

    Dzieła nie wykonyje się pod nadzorem i w określonym miejscu. Przy
    zleceniach jest to dopuszczalne.
    Dzieła z reguły nie musisz wykonać osobiście, zlecenie raczej tak.
    Dzieło - nie ma zdrowotnego, nie ma ZUS.
    Zlecenie - jest zdrowotne, ZUSu nie ma, gdy jest inny tytuł do
    płacenia ZUS.
    Studenci łapali się na wyjątki, ale teraz nie wiem jak z ZUS
    i zdrowotnym.

> [...]
    >
    >I teraz dwa wyjatki ktore rowniez mnie interesuja
    >
    >1. na czas okreslony: po finalizacji umowy wystawiam rachunek za umowe?

    A jak inaczej zleceniodawca to sobie zaksięguje?

    >2. na czas nieokreslony, pisze w umowie ze do momentu rezygnacji klienta z
    >uslug.

    Przyznaję, że nie słyszałem o zleceniach na czas nieokreślony. Poza tym
    prosicie się o to aby urząd próbował zakwalifikować to jako umowa o pracę...

    > Po tym czasie wystawiam rachunek za umowe? Czy jest taka opcja
    >nieokreslonego czasu do rezygnacji?

    Inteligentne warunki wcześniejszego rozwiązania/zerwania umowy zlecenia.

    >I ostatnie pytanie. Czy w umowach zlecenie tez jest 20% kosztow uzyskanai
    >dochodu (ewentualnei 50 jesli prawa przekazuje) i 19% podatku?

    50% tylko w przypadku dzieł "twórczych", które mogą zahaczać o prawa
    autorskie. W bardzo szczególnych prypadkach można stosować do umów-zleceń.
    Ale "autoskie" pozycjonowanie stron to chyba nie przejdzie.

    zapytaj, lub archiwum pl.soc.prawo.podatki

    Arek

  • 4. Data: 2006-04-11 18:18:43
    Od: |Pio| <p...@n...nodomain>

> [...]
    > czy w tej umowie mam jakos zaznaczyc ze jestem studentem, jesli tak to w
    > jakis sposob (nazwa uczelni, nr indexu??)

    Powiem jak to jest u mnie, w umowie oswiadczam, ze jestem studentem,
    takiej uczelni i takiego kierunku, na tym roku.
    Dla zleceniodawcy tez zalaczam ksero legitymacji studenckiej /tam sa
    wszystkie szczegoly + poswiadczenie waznosci)

    > I teraz dwa wyjatki ktore rowniez mnie interesuja
    >
    > 1. na czas okreslony: po finalizacji umowy wystawiam rachunek za umowe?
    rachunek? bez dzialalnosci?
    imho raczej w umowie jest napisane do kiedy i po ile za kazdy
    miesiac/dzien...

    > I ostatnie pytanie. Czy w umowach zlecenie tez jest 20% kosztow uzyskanai
    > dochodu (ewentualnei 50 jesli prawa przekazuje) i 19% podatku?

    KUD - tak, podatek - tez (oczywiscie mozna tez byc zwolnionym)
    a o przekazaniu praw wlasnosci nic nie wiem

    --
    Pozdrawiam,
    P.W.

  • 5. Data: 2006-04-12 12:25:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    > rachunek? bez dzialalnosci?
    > imho raczej w umowie jest napisane do kiedy i po ile za kazdy
    > miesiac/dzien...

    Oczywiście, że rachunek. Zapewne pzrywykłeś, że zleceniodawca zastąpuje
    cię w wypisywaniu tego świstka papieru i daje ci tylko do podpisu (być
    może na jednej kartce z pokwitowaniem odbioru kasy)

  • 6. Data: 2006-04-12 23:08:54
    Od: |Pio| <p...@n...nodomain>

    > Oczywiście, że rachunek. Zapewne pzrywykłeś, że zleceniodawca zastąpuje
    > cię w wypisywaniu tego świstka papieru i daje ci tylko do podpisu (być
    > może na jednej kartce z pokwitowaniem odbioru kasy)

    cos w tym stylu...

    --
    Pozdrawiam,
    P.W.