  • 11. Data: 2005-02-24 18:20:13
    Temat: Re: Umowa w niby 'języku polskim'
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    Arkadiusz Zychewicz wrote:
    > Ale nie wtym rzecz, czy podpisywać czy nie tylko czy jest ważna w
    > świetle prawa czy nie i jakie są konsekwencjie podpisania takiej umowy?

    W świetle prawa umowa ustna też jest ważna :)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 12. Data: 2005-02-24 18:25:09
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 2/24/2005 7:20 PM, <buraxta> wrote:

    > W świetle prawa umowa ustna też jest ważna :)

    Nawet jak strony uzgodnią kwotę na "pincet" lub "piździesiont" ;-)

    Pzdr: Catbert

  • 13. Data: 2005-02-24 21:09:32
    Od: Arkadiusz Zychewicz <o...@w...pl>

    SQLwysyn napisał(a):

    > Użytkownik "Arkadiusz Zychewicz" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ^^^^^
    >
    > To co napisales tez jest w niby jezyku polskim.

    To jest chwyt po niżej pasa. ooo!
    A tak serio to jak JA podpisuje umowę to sprawdzam poprawność tekstu pod
    względem ortografii i gramatyki (mimo, że sam popełniam dużą ilość
    błędów). Ponieważ uważam, że ważne jest by umowa była poprawianie
    zredagowana w języku polskim. I że jest to wyraz dobrych obyczajów itd.

    Jednak moje pytanie nie było o to czy tak powinno być czy nie tylko co
    na to prawo i ustawa o języku polskim.

    --
    JABBER: o...@j...wp.pl - tu na pewno mnie zastaniesz
    gg: 7030628 - tu nie koniecznie

  • 14. Data: 2005-02-24 21:15:08
    Od: Arkadiusz Zychewicz <o...@w...pl>

    witek napisał(a):

    > Jest wazna.
    > A jakie mogą być konsekwencje? Takie jak na umowie.
    > Jakbys bardzo chcial, to moze by ci sie w sadzie udalo podwazyc ta umowe
    > na zasadzie, ze zostala napisana w taki sposob aby utrudnic jej
    > zrozumienie, ale to musialbys naprawde trafic na zyczliwego sędziego.
    > Ale to dobry prawnik byłby ci do tego potrzebny.

    A nie mógłbym np. unieważnić umowy lub coś w tym rodzaju argumentując,
    iż nie jest napisana po polsku (w języku urzędowym) i jest jak dla mnie
    nie zrozumiała.
    Na pytanie dlaczego podpisałem odpowiedziałbym, iż wydawało mi się, że
    wiem co podpisuję. Jednak uważam, że to jest bez związku, ponieważ umowa
    nie została napisana zgodnie z prawem.

  • 15. Data: 2005-02-24 21:33:57
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Arkadiusz Zychewicz wrote:

> [...]
    > Na pytanie dlaczego podpisałem odpowiedziałbym, iż wydawało mi się, że
    > wiem co podpisuję. Jednak uważam, że to jest bez związku, ponieważ umowa

    Gdybasz.
    Po pierwsze jest napisana w języku polskim i tu nie ma co dyskutować.
    Jest napisana w sposób utrudniający zrozumienie i to jest jedyny
    argument, którego można się czepiać.
    Np przemycone jakieś liczby pomiędzy nieczytelnymi znaczkami.
    Jeżeli ogólnie umowa jest zrozumiała, to stoisz na przegranej pozycji.
    Umowa została napisana z godnie z prawem.