  • 11. Data: 2004-12-21 18:25:31
    Temat: Re: Umowa spółki cywilnej
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Tue, 21 Dec 2004 12:18:58 +0100, Gotfryd Smolik news naskrobał(a):

    > Ekhm... owszem, są wszyscy. Ale jak jeden "wyjdzie" to owszem,
    > pracownicy mają problem: spółka przecież przestaje istnieć, nie ?
    > Może powstać nowa sp-ka z nowymi wspólnikami...

    gratuluje znalezienia przepisu ograniczającego ilość wspólników do 2.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 12. Data: 2004-12-21 18:26:44
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 20 Dec 2004 22:26:38 +0100, marik naskrobał(a):

    > Tak, stracą zatrudnienie.

    bajki

    > Myśle, że nigdy nie pracowałeś w spółce cywilnej :-)
    > Tu nie chodzi o kwestie prawne, ale zwykłe funkcjonowanie
    > w świecie szkoleń BHP, druków, świstków i programu Płatnik.

    te kwestie reguluje wyłącznie prawo.

  • 13. Data: 2004-12-21 18:52:50
    Od: "marik" <k...@p...com>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Mon, 20 Dec 2004 22:26:38 +0100, marik naskrobał(a):

    > bajki

    W momencie wyjścia wspólnika za spółki
    musieliby świadczyć pracę w conajmniej dwóch niezależnych miejscach
    (u pozostałych w spółce wspólników) i u wspólnika,
    który wyszedł ze spółki. Byłoby to conajmniej utrudnione,
    zwłaszcza w momencie rozwiązania spółki cywilnej składającej
    się wielu z wspólników. Jak wiesz, umowa o pracę jest
    niezależna od umowy spółki cywilne, jaką zawierają
    całkowicie odrębni przedsiębiorcy. S.C. nie może już być
    pracodawcą.

    Cóż, nie sposób temu zaprzeczyć :)

    marik

  • 14. Data: 2005-01-06 17:13:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 21 Dec 2004, Sebol wrote:

> [...]
    >+
    >+ gratuluje znalezienia przepisu ograniczającego ilość wspólników do 2.

    Pierwsze słyszę że jest metoda wydedukowania ze zdania:
    "wyjście jednego wspólnika rozwiązuje DANĄ spółkę"
    ... zdania o treści:
    "ilość wspólników jest ograniczona do dwu".
    Jakeś waść do tego doszedł i gdzie uczą takich konceptów ? ;)

    Współwłasność w spółce jest łączna. I paradoks skutków IMO marik
    dobrze opisał :]
    Tudzież ktoś (Slayer ?) posłał mnie kiedyś do K.C. ;) celem sprawdzenia
    co napisano w art. 863 :>, zapis jest prosty, jasny i oczywisty: przed
    rozwiązaniem S.C. nie wolno z niej NIC "wyjąć z udziałów".

    pozdrowienia, Gotfryd