  • 1. Data: 2004-12-19 15:40:40
    Temat: Umowa spółki cywilnej
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Jak w temacie - jakie elementy powinna zawierać prawidłowo sporządzona umowa
    spółki cywilnej? Potrzebuję jakiegoś "gotowca" na jutro w celu rejestracji
    spółki w US. Elementy szczegółowe mogę w każdej chwili dołożyć do umowy
    aneksem, prawda? W związku z tym, że do spółki wspólnicy będą wnosić aportem
    przedsiębiorstwo prowadzone dotychczas na imię obojga małżonków, muszę
    przeanalizować jeszcze wycenę aportu i trochę to potrwa. Natomiast chcę, aby
    sprawy formalne rejestracji w US już były w toku. Może ktoś ma czas i rzuci
    mi w skrócie co zawrzeć w takiej umowie?
    Pozdrawiam, Graszka.

  • 2. Data: 2004-12-20 08:26:54
    Temat: Re: Umowa spółki cywilnej
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    rzuci
    > mi w skrócie co zawrzeć w takiej umowie?

    -kto z kim
    -kto spolke reprezentuje i w jaki sposob
    -kto i za co odpowiada a w szczegolnosci kto odpowiada za ksiegowosc oraz
    rozliczenia podatkowe i ZUSowkie
    -zakres dzialalnosci
    -siedziba spolki i ew. obszar dzialania
    -wysokosc wkladow pienieznych- kto ile wnosi
    -aport rzeczowy, czyli kto wnosi budynek, kto samochod, kto pomysl, patent
    i prace
    -sposob uczestnictwa w zyskach i stratach *)
    -czas trwania spolki (jak nie napiszesz to bezterminowo)
    sposob roziwazania spolki

    *) jezelui nie okreslicie to w rownych czesciach sie stratami i zyskami
    dzielicie.

    P.

  • 3. Data: 2004-12-20 10:54:00
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sposob roziwazania spolki
    >
    > *) jezelui nie okreslicie to w rownych czesciach sie stratami i zyskami

    Dzięki bardzo, ściągnęłam sobie jakiś wzorzec z Internetu i na tej podstawie
    sporządziłam tę umowę - zamknęło się to w objętości 13 paragrafów i w tych
    punktach o których piszesz. Tak więc myślę, że jest prawidłowo. Miałam to
    pokazać znajomemu prawnikowi, ale coś jest trudny do złapania, a mnie się
    czas kurczy i muszę już z tą umową ruszać do działania.
    Dzięki jeszcze raz za odzew, Graszka.

  • 4. Data: 2004-12-20 17:55:43
    Od: "marik" <k...@p...com>

    Użytkownik "Graszka" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jak w temacie - jakie elementy powinna zawierać prawidłowo sporządzona umowa
    > spółki cywilnej? co zawrzeć w takiej umowie?

    Ustalcie koniecznie kto będzie PRACODAWCĄ
    wobec waszych pracowników, najlepiej
    wybierzcie jedną osobę. Mniej problemów,
    co prawda profesorowie na katedrach głoszą
    koncepcje zbiorowej reprezentacji pracodawcy w spółce cywilnej,
    ale żaden ze znajomych nie chciał się w tym babrać
    i zaznaczał w umowie odpowiednio :)

    marik

  • 5. Data: 2004-12-20 19:40:27
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Na razie nie mamy pracowników, ale jak rozumiem wszelkie zmiany w umowie
    mozna dodawać odpowiednio aneksami do niej. Dzięki, Graszka.

  • 6. Data: 2004-12-20 20:55:20
    Od: "marik" <k...@p...com>

    > Na razie nie mamy pracowników, ale jak rozumiem wszelkie zmiany w umowie mozna
    > dodawać odpowiednio aneksami do niej. Dzięki, Graszka.

    Można. "Pracodawca" w spółce cywilnej nie jest
    w zasadzie problem prawnym, bo przepisy można
    odpowiednio zaadaptować - problem leży raczej
    po faktycznej stronie. No, trudno w małym druczku
    wypisywać np. 3 wspólników z ich oddzielnymi adresami
    (nie ma tyle rubryk), 3 krotnie parafować każde pismo.
    Niech już jeden z was wypełnia funkcje pracodawcy
    i płatnika Zus.

    marik

  • 7. Data: 2004-12-20 21:20:27
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 20 Dec 2004 18:55:43 +0100, marik naskrobał(a):

> [...]
    > koncepcje zbiorowej reprezentacji pracodawcy w spółce cywilnej,
    > ale żaden ze znajomych nie chciał się w tym babrać

    pracodawcą są wszyscy właściciele społki cywilnej - jak sobie wyobrażasz
    tylko jednego - a jak wyjdzie ze spółki to pracownicy tracą zatrudnienie?
    ;D

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 8. Data: 2004-12-20 21:20:51
    Od: "marik" <k...@p...com>

> [...]
    > przedsiębiorstwo prowadzone dotychczas na imię obojga małżonków, muszę
    > przeanalizować jeszcze wycenę aportu i trochę to potrwa.

    Hmm.. to umowa powinna być sporządzona aktem notarialnym
    (158 kc) - wspólnicy będą nowymi (współ)właścicielami nieruchomości.

    marik

  • 9. Data: 2004-12-20 21:26:38
    Od: "marik" <k...@p...com>

    Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tylko jednego - a jak wyjdzie ze spółki to pracownicy tracą zatrudnienie?

    Tak, stracą zatrudnienie.
    Myśle, że nigdy nie pracowałeś w spółce cywilnej :-)
    Tu nie chodzi o kwestie prawne, ale zwykłe funkcjonowanie
    w świecie szkoleń BHP, druków, świstków i programu Płatnik.

    marik

  • 10. Data: 2004-12-21 11:18:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Dec 2004, Sebol wrote:
    [...]
    >+ pracodawcą są wszyscy właściciele społki cywilnej - jak sobie wyobrażasz
    >+ tylko jednego - a jak wyjdzie ze spółki to pracownicy tracą zatrudnienie?
    >+ ;D

    Ekhm... owszem, są wszyscy. Ale jak jeden "wyjdzie" to owszem,
    pracownicy mają problem: spółka przecież przestaje istnieć, nie ?
    Może powstać nowa sp-ka z nowymi wspólnikami...

    pozdrowienia, Gotfryd