  • 1. Data: 2004-12-19 16:13:35
    Temat: renta/zapomoga przy zab. psychicznym ?.
    Od: "Robert A.M." <r...@p...onet.pl>

    Dzień dobry,
    Proszę o pomoc z następującym pytaniem:
    Mam zaburzenie psychiczne borderline. Mam poważne kłopoty z uczeniem się i
    pracą (tzw. dekompensuję się). Nie mam środków do życia.
    W jaki sposób (co mam zrobić) starać się o rentę? Czy mogę gdzieś uzyskać jakąś
    zapomogę.
    Dziękuję bardzo za pomoc.
    /RAM

  • 2. Data: 2004-12-19 19:41:35
    Temat: Re: renta/zapomoga przy zab. psychicznym ?.
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Robert A.M. napisał(a) w wiadomości

    Myślę że marzysz.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-12-19 20:01:09
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Robert A.M." <r...@p...onet.pl> napisał w
> [...]
    > pracą (tzw. dekompensuję się). Nie mam środków do życia.
    > W jaki sposób (co mam zrobić) starać się o rentę? Czy mogę gdzieś

    Wniosek o rentę opiniuje lekarz prowadzący. Wymagany staż pracy 5 lat
    w ostatnim 10-leciu (nie jest całkowicie pewna, ale tak prawdopodobnie
    jest).
    Dla osób młodych (do 30 lat) staż pracy może być krótszy, jeżeli
    podjęły pracę w ciągu 6 miesięcy od ukończenia nauki i nie mają przerw
    w pracy dłuższych niż 6 miesięcy.

    Przy braku uprawnień do renty można ubiegać się o zasiłek stały lub
    pomoc doraźną z opieki społecznej - Miejski/Gminny Ośrodek Pomocy
    Społecznej udzieli informacji.

    Pozdrawiam

    wa

  • 4. Data: 2004-12-20 01:09:48
    Od: "interpio" <i...@d...pl>

    Witam
    Jeżeli zaburzenia są wrodzone, powstały w dzieciństwie lub w późniejszym
    okresie
    w trakcie nauki i są one poważne to można by było starać się o rentę
    socjalną z ZUS-u.
    Pozdr. Piotr