  • 1. Data: 2007-08-30 12:39:02
    Temat: Umowa o zakazie konkurencji
    Od: Goska <g...@s...pl>

    Witam...

    Dostałem dzisiaj do podpisania umowę o zakazie konkurencji i myślę, że pod
    tą umowę mogą podciągnąć karzdą bardzo podobną firmę.

    [..]
    3. Działalnością, o której mowa w ust. 1 jest w szczególności:
    a. podejmowanie i prowadzenie - konkurencyjnej wobec Pracodawcy -
    działalności gospodarczej we własnym imieniu lub na rzecz osób trzecich,
    b. zasiadanie w organach podmiotów konkurencynych wobec Pracodawcy,
    c. występowania w charakterze agenta, pełnomocnika, czy prokurenta
    podmiotów konkurencyjnych,
    d. wykonywanie doradztwa na rzecz podmiotu konkurencyjnego,
    e. pozostawiania w stosunku spółki prowadzącej zbliżoną działakność wobec
    Pracodawcy.
    [..]

    Gdyby nie punkt E to moim zdaniem nie było by problemu z podpisaniem - bo w
    Polsce chyba nie ma konkurencji dla naszej firmy - to co produkujemy nie
    jest też sprzedawane w Polsce.
    Jednak pod punkt E można podciągnąć praktycznie wszystkie firmy - jeśli
    firma w której pracuję zajmuje się głównie programowaniem, to czy będę miał
    problemy z zatrudnieniem się w innej firmie jako informatyk-programista ?

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 2. Data: 2007-08-30 13:03:24
    Temat: Re: Umowa o zakazie konkurencji
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 30 Aug 2007 12:39:02 +0000, Goska napisał(a):

    > e. pozostawiania w stosunku spółki prowadzącej zbliżoną
    > działakność wobec
    > Pracodawcy.

    Bardziej zgodnie z regułami języka polskiego byłoby: "pozostawania w
    stosunku spółki w spółce prowadzącej zbliżoną działalność do Pracodawcy".
    Ogólnie chodzi o to, że nie możesz być wspólnikiem w takiej spółce.
    Napewno nie ograniczy ci to możliwości zatrudnienia na etacie lub w ramach
    indywidualnej DG. Nie wiem czy określenie "bycie w stosunku spółki" dotyczy
    także spółek osobowych czy take np. spółek akcyjnych wtedy miałbyś co
    najwyżej ograniczenia w inwestowaniu na giełdzie.

    To sformułowanie w razie sporu może zająć dużo czasu interpretatorom zanim
    zgodzą się co ono oznacza. Ktoś to wziął i przepisał z jakiegoś gotowca w
    sieci. Jak puścisz to zdanie w googlach to znajdziesz ich mnóstwo.

  • 3. Data: 2007-08-30 13:09:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Niestety w panie nie działa cancel ani supersede więc poprawiam.

  • 4. Data: 2007-09-01 11:30:49
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet_WYTNIJ_.pl>

    > e. pozostawiania w stosunku spółki prowadzącej zbliżoną działakność wobec
    > Pracodawcy.

    Bardzo to mętne. Ja bym zaproponował zmianę na:
    "e. pozostawania w stosunku spółki z firmą PROWADZĄCĄ DZIAŁALNOŚĆ KONKURENCYJNĄ
    wobec pracodawcy"

    Umowa to umowa, oprócz opcji podpisać/nie podpisać zawsze można też negocjować.
    Jeśli grzecznie i logicznie uzasadnisz pracodawcy Twoje obawy, to myślę, że nie
    będzie problemu z poprawką. Jesli nie, to znaczy, że trafiłeś na "głupiego
    betona", a z takim nie warto ryzykować i podejmować współpracy. Zwłaszcza, że
    tej dla programistów nie brakuje.