    From: "Dominik" <domikw@kosz_gmail._com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa o pracę - była czy nie? Konsekwencje?
    Date: Tue, 26 Feb 2008 22:23:22 +0100

    Użytkownik "Szymon" <_news_@_mabateus_._pl_WITHOUT_> napisał w wiadomości
    > A obowiązek potwierdzenia na piśmie zawartej umowy o pracę najpóźniej w
    > pierwszym dniu pracy?

    doczytałem już w KP, że pracodawca nie dopełniając tego obowiązku, naraża
    się na grzywnę (nie napisano jak wysoką), natomiast KP nie reguluje tego,
    czy niedopełnienie tego obowiżaku rozwiązuje umowę czy nie

    jak też doczytałem, grozi mi ewentualne odszkodowanie dla pracodawcy
    (ewentualnie orzeczone przez Sąd Pracy), za okres wypowiedzenia
    nieistniejącej umowy, tyle, że nikt nie wie jaki to ma być okres, bo nie
    napisano nigdzie jaka to miała być umowa, chyba była mowa o czasie próbnym,
    ale na ile to już nie (tydzień? miesiąc? trzy miesiące?)

    Dominik