  • 1. Data: 2003-01-30 15:36:22
    Temat: Umowa najmu a odpisy
    Od: " Michal" <p...@g...pl>

    Witam :)

    Chce odliczyc sobie koszt wynajmnu mieszkania od podstawy opodatkowania w
    miesiecznym rozliczeniu z US. Prowadze jednoosoba dzialnosc gospodarcza,
    obszar dzialania: caly kraj.

    Czy wystarczy ze umowa zostanie zawarta pomiedzy najemca a firma?

    pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2003-01-30 15:42:57
    Temat: Re: Umowa najmu a odpisy
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik " Michal" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obszar dzialania: caly kraj.
    >
    > Czy wystarczy ze umowa zostanie zawarta pomiedzy najemca a firma?

    jezeli mieszkasz tez w tym mieszkaniu to moga sie przyczepic,
    musisz "zagspodarowac" przez dzialalnosc pewna czesc tego mieszkania,
    i wtedy firma zajmuje np. 1 pokoj, 20m2, na tej podstawie
    obliczasz ile z tego "czynszu, oplat najmu" to koszt firmy.
    cala reszta to niestety prywatny koszt.

    jezeli w 100% mieszkanie jest zajmowane przez firme, problemu nie ma.

  • 3. Data: 2003-01-30 16:20:53
    Od: " Michal" <p...@g...pl>

    Witam :)

    Krzysztof Gil <k...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > cala reszta to niestety prywatny koszt.

    > jezeli w 100% mieszkanie jest zajmowane przez firme, problemu nie ma.

    hm no to chyba mam problem :| mieszkam wlasnie w tym lokalu (meldunek
    daaaleko stad).
    czy sa jakies regulacje co do minimalnej przestrzeni przeznaczonej na
    mieszkanie i na dzialnosc? czy jakos musze zglosic ze uzywam np 1/2
    mieszkania (a wiec odliczac i 1/2 czynszu) w tym celu?

    chce byc fair wobec najemcy - czy zgloszenie uzytkownia czesci powierzchni na
    cele firmy musi byc gdzies zgloszone i czy podlega jakims kosztom?

    dziekuje za odpowiedz
    i pozdrawiam

    Michal