  • 1. Data: 2003-01-30 14:34:30
    Temat: Spółdzielcze prawo własności a wpis małzonków do księgi wieczystej
    Od: "_mario" <m...@w...pl>

    Mam problem po zamieszaniu z bugiem prawnym dotyczącym hipoteki.
    Kupuję mieszkanie a właściwie spółdzielcze prawo własności do lokalu, ma już
    utworzona księgę wieczystą. Znaczna część kosztów zakupu pokrywana jest z
    "kredytu hipotecznego" przyznanego przez bank (umowa została podpisana
    jeszcze w starym roku. W trakcie podpisywania aktu notarialnego otrzymałem
    informację od notariusza, że przepis dotyczy nieruchomości (pełnej
    hipoteki), a nie "ograniczonego prawa rzeczowego jakim jest spółdzielcze
    prawo własności" - cytuję z pamięci, jeżeli nie ściśle to proszę o
    wyrozumiałość.
    Aktualnie bank wstrzymał wypłatę kredytu (w umowie mam 6 tygodni na
    załatwienie formalności związanych z sądem hipotecznym),

    A moje pytanie sprowadza się do tego czy sąd może mi odmówić wpisu do księgi
    wieczystej mnie i mojej małżonki. Może są gdzieś komentarze do tego typu
    problemu.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-01-30 16:40:51
    Od: "freni " <f...@N...gazeta.pl>

    _mario <m...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > wieczystej mnie i mojej małżonki. Może są gdzieś komentarze do tego typu

    chodzi o wpis tej hipoteki? Bo rozumiem , że prawo własności na podstawie
    umowy sprzedaży zostało już w księdzee ujawnione.
    f.

  • 3. Data: 2003-01-30 18:22:05
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "freni " <f...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > _mario <m...@w...pl> napisał(a):
    > >
    > chodzi o wpis tej hipoteki? Bo rozumiem , że prawo własności na podstawie
    > umowy sprzedaży zostało już w księdzee ujawnione.
    > f.

    ujawnione = wpisane

    A samego problemu tez nie rozumiem. Mozna jasniej?

    Depi.

  • 4. Data: 2003-01-30 22:03:48
    Od: "_mario" <m...@w...pl>

    Pytanie czy sąd w przypadku kupna spółdzielczego prawa własności a nie
    nieruchomości może odmówić wpisania współmałżonków do księgi wieczystej?

  • 5. Data: 2003-01-30 22:25:44
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "_mario" <m...@w...pl> wrote in message news:b1c5k2$lk7$1@news.tpi.pl...
    > Pytanie czy sąd w przypadku kupna spółdzielczego prawa własności a nie
    > nieruchomości może odmówić wpisania współmałżonków do księgi wieczystej?

    sąd wpisuję hipotekę kaucyjną czyli umowę między tobą i bankiem - dla sądu
    nie ma znaczenia co sobie ustaliliście

    postaraj się tylko o wypis z rejestru gruntów od sprzedającego oraz o
    pozwolenie na założenie księgi wieczystej od spółdzielni

    BTW. być może myślisz o przepisie o którym było niedawno - że małżonkowie
    nie mogą dokonać wpisu -
    kilka dni temu było znowu głośno, że "bubel" został już poprawiony i wpisu
    dokonuje się zgodnie z logiką

    --
    pozdrawiam
    plusz