    From: "Maria" <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa na czas okreslony - wygasniecie
    Date: Sat, 23 Jul 2005 11:37:53 +0200

    Użytkownik "Maverick" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:dbsv9r$l2a$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >
    > Szukalem po archwiwum ale nie moge znalezc.
    > Mam pytanie co nastapi w takiej sytuacji:
    > jestem zatrudniony na umowe o prace (pierwsza po wejsciu do EU, dluzsza
    niz
    > pol roku), ktora konczy mi sie za miesiac.
    > W zwiazku z tym ze chce zmienic prace, czy musze informowac o tym
    pracodawce
    > czy po prostu od nastepnego dnia po zakonczeniu umowy moge nie przyjsc do
    > pracy bez zadnych konsekwencji (kiedys chyba umowa na czas okresolny sie
    > przedluzala ale moze sie myle).
> [...]
    http://www.gazeta.pl/usenet/
    Jeśli pracodawca przed upływem obecnej umowy i nie wystąpi z propozycją
    nowej umowy, to znaczy, że nie chce dalej zatrudniać pracownika. Nie
    potrzebne żadne wypowiedzenie ani informacja tak z jednej jak i z drugiej
    strony, że nie będzie nowej umowy i że po zakończeniuobecnej nie będzie
    świadczona praca. Urlop należy wykorzystać u tego pracodawcy lub zadąć
    ekwiwalentu jeśli umowa skończy się, a pracodawca nie udzielił urlopu.
    Jednak pracodawca mógłby uprzedzić, że nie zawrze następnej umowy, byłby
    to z jego strony ludzki gest.