  • 1. Data: 2006-03-19 12:49:13
    Temat: Umowa menadżerska o zarządzanie przedsiębiorstwem
    Od: "trojden" <t...@v...pl>

    Mam takie pytanie;
    wkrótce wchodzę do zarządu pewnej spółki z o.o. gdzie będę pełnił obowiazki
    dyrektora zarządzającego całą firmą. Czy automatycznie staję się wówczas
    pracownikiem w myśl kodeksu pracy?
    Czy też mogę świadczyć usługi "swojej" firmie jako podmiot zewnętrzny
    (firma) wystawiając rachunek za usługi menadżerskie? Wolałbym to drugie
    rozwiązanie bo mam własną firmę i póki co korzystam z pitu liniowego i płacę
    rczałtowy ZUS a jak stanę się pracownikiem to złapie mnie podatek
    progresywny i ZUS równie progresywny a szkoda tym darmozjadom z Warszawki
    oddawać lwią część mojej krwawicy :)
    Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.

  • 2. Data: 2006-03-19 14:33:23
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    trojden napisał(a):

    > wkrótce wchodzę do zarządu pewnej spółki z o.o. gdzie będę pełnił obowiazki
    > dyrektora zarządzającego całą firmą. Czy automatycznie staję się wówczas
    > pracownikiem w myśl kodeksu pracy?

    Z całym szacunkiem ale dyrektor zarządzający całą firmą pierwsze co
    powinien zrobić to zabezpieczyć sobie zaplecze prawne, które udzieloby
    mu informacji oraz porad prawnych...

    j.

    http://tinyurl.com/dpuad (kto pierwszy kliknie ten głupi)

  • 3. Data: 2006-03-19 16:33:41
    Od: CZYŚCIWO <czysciwo@@op.pl>

    > Z całym szacunkiem ale dyrektor zarządzający całą firmą pierwsze co
    > powinien zrobić to zabezpieczyć sobie zaplecze prawne, które udzieloby
    > mu informacji oraz porad prawnych...

    No przecież to właśnie robi :)

    --
    CZYŚCIWO
    W Niemczech taka bieda, że już polskie szmaty piorą www.mewa.prv.pl

  • 4. Data: 2006-03-19 16:57:04
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    trojden wrote:

> [...]
    > rczałtowy ZUS a jak stanę się pracownikiem to złapie mnie podatek
    > progresywny i ZUS równie progresywny a szkoda tym darmozjadom z Warszawki

    Z tego co wiem to pytac lepiej na -> pl.soc.prawo.podatki

    Z tego co wiem, jesli masz kontrakt managerski, to wg. interpretacji US
    (podobno skarzonej za niegodna z konstytucja obecnie) to ze masz firme i
    chcialbys placic 19% nic nie znaczy, bo nie mozna swiadczyc uslug
    zarzadczych i wystawiac rachunkow z DG - zarzadzanie i KManagerski sa
    traktowane ajk etat. Wiec prawdopodobnie sie zlapiesz na 40% prog i nie
    bedziesz mogl odliczac np. dojazdow w DG - bo nie beda stanowily kosztow
    uzyskania przychodow, ale moge sie mylic... (bo ja sie wlasciwie eni
    znam, tak tylko kiedys slyszalem)

    Pozdr
    ja

    ________________
    Gore, gore, gore!!! Horrory mniamusne, krwia ociakajace i oplywajace
    w bezsensownej sadystycznej nieraz przemocy. Dlaczego i co nas kreci
    w takich filmach, brutalnych, wrecz chorych? ... http://tiny.pl/md2f

  • 5. Data: 2006-03-19 19:20:14
    Od: "trojden" <t...@v...pl>

    > Z całym szacunkiem ale dyrektor zarządzający całą firmą pierwsze co
    > powinien zrobić to zabezpieczyć sobie zaplecze prawne, które udzieloby
> [...]
    Z całym szacunkiem ale zamierzam tak zrobić jak już będę w zarządzie a póki
    co chyba można zapytać w usnecie? A jak się nie ma nic do powiedzenia to
    lepiej nie odpowiadać - netykieta się kłania

  • 6. Data: 2006-03-20 05:50:20
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    CZYŚCIWO napisał(a):

    [...]

    > No przecież to właśnie robi :)

    Tak też potem będzie zarządzał? ;PPP

  • 7. Data: 2007-02-20 09:53:56
    Od: zniesmaczona<c...@w...pl>

    > Użytkownik "januszek" napisał w wiadomości

    > No przecież to właśnie robi :)
    >
    > --Po co ta strona w ogóle istnieje? mogłaby być, co prawda ale pod innym
    tytułem, nie jako pomocprawna.info.... lecz jako zadaj pytanie, może znam
    odpowiedź :-)

    -> http://usenet.pomocprawna.info