  • 1. Data: 2006-03-19 11:29:56
    Temat: kara
    Od: "Miłosz" <b...@w...pl>

    Witam szanownych grupowiczów. Mam takie pytanie. Jaka kara grozi rodzicom za
    bicie dziecka? Nie mam na myśli dawania lania, tylko takie poważniejsze
    pobicie. Jaki paragraf sie do tego odnosi?

    Miłosz

  • 2. Data: 2006-03-19 12:14:00
    Temat: Re: kara
    Od: "iza" <i...@e...pl>

    Użytkownik "Miłosz" napisał w wiadomości
    > Witam szanownych grupowiczów. Mam takie pytanie. Jaka kara grozi rodzicom
    > za bicie dziecka? Nie mam na myśli dawania lania, tylko takie poważniejsze
    > pobicie. Jaki paragraf sie do tego odnosi?

    art. 207 kodeksu karnego

    Iza ^_^

  • 3. Data: 2006-03-19 12:21:02
    Od: "iza" <i...@e...pl>

    Jaka kara grozi rodzicom za bicie dziecka?

    Co do kary to od 3 m-cy do 5 lat

    Radze złożyć zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa do prokuratury.
    Ministerstwo Sprawiedliwosci (w osobie ministra którego nazwiska nie
    przytoczę bo mi religia zabrania ;) wystosowało do prokuratur w całym kraju
    takie wytyczne że zawiadomienie o takim przestępstwie moze wrecz skutkować
    wszczęciem postępowania przygotowawczego pod kątem usiłowania popełnienia
    przestępstwa z art 148 k.k. (zalezy jakie duże to dziecko było i jakie
    dokladnie bylo zachowanie rodziców - potrząsanie niemowlęciem np. to wg
    wspomnianych wyżej wytycznych usiłowanie zabójstwa ;))

    Iza ^_^

  • 4. Data: 2006-03-19 12:35:47
    Od: "Miłosz" <b...@w...pl>

    Użytkownik "iza" <i...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i jakie dokladnie bylo zachowanie rodziców - potrząsanie niemowlęciem np.
    > to wg wspomnianych wyżej wytycznych usiłowanie zabójstwa ;))

    Dzięki za informacje.

    --
    Miłosz

  • 5. Data: 2006-03-19 13:39:14
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    iza napisał(a):
> [...]
    > dokladnie bylo zachowanie rodziców - potrząsanie niemowlęciem np. to wg
    > wspomnianych wyżej wytycznych usiłowanie zabójstwa ;))

    a mozesz zdradzic jaki wiek i jakie potrzasanie sie do tego zalicza ?

    P.

  • 6. Data: 2006-03-19 15:58:49
    Od: "iza" <i...@e...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    > a mozesz zdradzic jaki wiek i jakie potrzasanie sie do tego zalicza ?

    też chciałabym wiedzieć ^_*
    niestety nie zostało to dookreślone.

    Iza ^_^

  • 7. Data: 2006-03-19 16:26:44
    Od: "Miłosz" <b...@w...pl>

    > też chciałabym wiedzieć ^_*
    > niestety nie zostało to dookreślone.
    >
    > Iza ^_^

    A jak jest ze zgłoszeniem takiego przypadku do prokuratury? Jaką role ja bym
    zagrał zgłaszając taki przypadek? Niewidząc jak to się stało ale widząc tą
    osobe po zdarzeniu.

    --
    Miłosz

  • 8. Data: 2006-03-19 16:37:14
    Od: stern <s...@o...pl>

    Miłosz wrote:

> [...]
    > zagrał zgłaszając taki przypadek? Niewidząc jak to się stało ale widząc tą

    "Zgłaszający popełnienie przestępstwa".
    W przypadku wydania postanowienai o odmowie wszczęscia, mógłbyś je
    skarżyć.
    Zostałbyś też przesłuchany jako świadek. I to wszystko.

    pozdr.

    --
    http://bdp.e-wro.com

    zamień symbol chemiczny w e-mail na nazwę gazu :)

  • 9. Data: 2006-03-19 17:25:22
    Od: "Miłosz" <b...@w...pl>

    Użytkownik "stern" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > "Zgłaszający popełnienie przestępstwa".
    > W przypadku wydania postanowienai o odmowie wszczęscia, mógłbyś je
    > skarżyć.
    > Zostałbyś też przesłuchany jako świadek. I to wszystko.

    Aha. Dzięki. Wszystko jasne.
    W razie wątpliwości będę pytał dalej :)

    --
    Miłosz

  • 10. Data: 2006-03-19 20:41:41
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    > "Zgłaszający popełnienie przestępstwa".
    > W przypadku wydania postanowienai o odmowie wszczęscia, mógłbyś je
    > skarżyć.

    Nieprawda. Art. 306 par. 1 kpk mówi tylko o pokrzywdzonym oraz instytucji,
    która zgłosiła. Nie wymienia tam osoby składającej zawiadomienie.