  • 1. Data: 2008-11-19 11:00:32
    Temat: Umowa kupna-sprzedaży i zmiana warunków umowy - co robić?
    Od: "Red!" <b...@g...pl>

    W zeszłym tygodniu kupiłem meble kuchenne. Uzgodniłem kolor frontów, kolor
    boków, wykończenie, podpisałem umowę, wpłaciłem zaliczkę i czekałem spokojnie
    na montaż, który miałem ustalony na 4 grudnia. W tym czasie kupiłem farbę do
    kuchni, dobierając ja pod meble Podobnie oświetlenie i kilka innych detali.

    Dzisiaj zadzwoniono do mnie z firmy, w której kupiłem meble z informacją, że
    nie zrobią mi boków mebli (korpusu) w takim kolorze i okleinie jak zamawiałem
    i mam w umowie, bo wycofał im się dostawca.

    I teraz tak: farba kupiona, inne rzeczy kupione i dopasowane i co, mam sobie
    wybrać inny kolor okleiny na wykończenie. Pytanie ogólne: jakie mam prawa w
    takiej sytuacji? Czy mogę np. upomnieć się o jakąś rekompensatę/rabat w
    związku zaistniałą sytuacją? Czy mogę odstąpić od umowy i odzyskać zaliczkę
    (wolałbym tego uniknąć ze względu na terminy u innych producentów)?

    Bardzo proszę o radę. To już kolejny problem z dostawcami przy remoncie domu
    i opadają mi już ręce, a nie wiem do końca w jaki sposób mogę dochodzić
    swego, żeby się przy okazji nie skompromitować.

  • 2. Data: 2008-11-19 11:02:14
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 19 Nov 2008 11:00:32 +0000, Red! napisał(a):

> [...]
    > rekompensatę/rabat w związku zaistniałą sytuacją? Czy mogę odstąpić od
    > umowy i odzyskać zaliczkę (wolałbym tego uniknąć ze względu na terminy u

    Możesz albo jedno, albo drugie. Ba, możesz nawet jedno i drugie ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-11-19 11:10:06
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Olgierd wrote:

    > Możesz albo jedno, albo drugie. Ba, możesz nawet jedno i drugie ;-)

    A nastepnym razem wplacac zadatek (tylko zawrzecto wyraznie w umowie), a
    nie zaliczke - i klopot z glowy :)

    --
    Regards,
    Maverick

  • 4. Data: 2008-11-19 12:05:45
    Od: " " <b...@g...pl>

    Maverick <k...@N...pl> napisał(a):

    > A nastepnym razem wplacac zadatek (tylko zawrzecto wyraznie w umowie), a
    > nie zaliczke - i klopot z glowy :)

    A jaka jest różnica między zaliczką a zadatkiem? Sądziłem, ze to to samo.
    Wpłaciłem 20% wartości kuchni, którą zamówiłem.

    Czyli reasumując, mogę zarządać rekompensaty za zmiany w umowie? No to już
    coś :) Ciekawe tylko, czy sprzedający będzie skołonny rozważyć taką opcję bez
    robienia problemów. Fakt, ze jest to spora i znana firma pewnie nieczego
    tutaj nie gwarantuje, a wręcz przeciwnie...

  • 5. Data: 2008-11-19 12:12:00
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    b...@g...pl wrote:

    > A jaka jest różnica między zaliczką a zadatkiem? Sądziłem, ze to to samo.
    > Wpłaciłem 20% wartości kuchni, którą zamówiłem.

    Zaliczka - jak cos nie tak z realizacja umowy (obojetnie z czyjej winy)
    to kasa wraca do ciebie

    Zadatek - jak cos nie tak z realizacja umowy z twojej winy - kasa przepada
    jak cos nie tak z realizacja umowy z winy sprzedajacego - musza wyplacic
    podwojna kwote (czyli zwracaja kase + drugie tyle)

> [...]
    > robienia problemów. Fakt, ze jest to spora i znana firma pewnie nieczego
    > tutaj nie gwarantuje, a wręcz przeciwnie...

    Najpierw sie zapytaj - jak dbaja o klienta to pojda na ugode -
    wazniejsze jest dobre imie niz troche pln (np Lucas czy Polbank tego nie
    rozumieli i stracili na tym). Jak nie zechca to dopiero szukaj podstaw
    prawnych

    --
    Regards,
    Maverick

  • 6. Data: 2008-11-19 15:10:56
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Czyli reasumując, mogę zarządać rekompensaty za zmiany w umowie?

    Ile tylko chcesz.

    > No to już coś :)

    do tego momentu jakby nie liczyć, to wychodzi zero.

    > Ciekawe tylko, czy sprzedający będzie skołonny rozważyć
    > taką opcję bez robienia problemów.

    Ma wolną rękę, o ile umowa inaczej nie stanowi. Może dać ci milion, jeśli
    zechce, lub wyszczerz numer pięć i odprowadzić grzecznie do drzwi.

    > Fakt, ze jest to spora i znana
    > firma pewnie nieczego tutaj nie gwarantuje, a wręcz przeciwnie...

    Gwarancję to ty masz, ale zwrotu zaliczki, choć i w tej kwestii można w
    umowie namieszać.