    From: Maverick <k...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa kupna-sprzedaży i zmiana warunków umowy - co robić?
    Date: Wed, 19 Nov 2008 13:12:00 +0100

    b...@g...pl wrote:

    > A jaka jest różnica między zaliczką a zadatkiem? Sądziłem, ze to to samo.
    > Wpłaciłem 20% wartości kuchni, którą zamówiłem.

    Zaliczka - jak cos nie tak z realizacja umowy (obojetnie z czyjej winy)
    to kasa wraca do ciebie

    Zadatek - jak cos nie tak z realizacja umowy z twojej winy - kasa przepada
    jak cos nie tak z realizacja umowy z winy sprzedajacego - musza wyplacic
    podwojna kwote (czyli zwracaja kase + drugie tyle)

    > Czyli reasumując, mogę zarządać rekompensaty za zmiany w umowie? No to już
    > coś :) Ciekawe tylko, czy sprzedający będzie skołonny rozważyć taką opcję bez
    > robienia problemów. Fakt, ze jest to spora i znana firma pewnie nieczego
    > tutaj nie gwarantuje, a wręcz przeciwnie...

    Najpierw sie zapytaj - jak dbaja o klienta to pojda na ugode -
    wazniejsze jest dobre imie niz troche pln (np Lucas czy Polbank tego nie
    rozumieli i stracili na tym). Jak nie zechca to dopiero szukaj podstaw
    prawnych

    --
    Regards,
    Maverick