  • 1. Data: 2008-11-19 10:10:31
    Temat: usunięcie przedmiotów z mieszkania na koszt "kupującego"
    Od: "Bear" <b...@w...pl>

    Witam,

    mam pytanie. Podpisałem umowę przedwstępną kupna-sprzedaży mieszkania.
    Kupujący wpłacił mi zaliczkę, jednak nie stawił się u notariusza w dniu
    wyznaczonym na podpisanie umowy ostatecznej, nie odbiera też moich
    telefonów, nie kontaktuje się ze mną, mam wrażenie że to jakaś niepoważna
    osoba zupełnie. W tzw. miedzyczasie zrobiłem błąd i pozwoliłem mu wnieść do
    mieszkania parę mebli. One nadal w nim są. Zależy mi jednak, żeby je z
    mieszkania usunąć, bo zamierzam pokazywać lokal kolejnym kupującym. I tu
    pytanie, czy mam prawo wezwać niedoszłego kupującego (pisemnie na adres jego
    zamieszkania, bo telefonu przecież nie odbiera) do usunięcia tych mebli z
    mojego mieszkania w jakimś terminie i zaznaczyć, że jeśli nie odbierze ich,
    to zamówię transport, za kóry obciążę go kosztami ? Na jaką ewentualnie
    podstawę prawną mogę się powołać ? Za odpowiedź z góry dziękuję.

    pzdr.

  • 2. Data: 2008-11-19 11:54:43
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 19.11.2008, o godzinie 11.10.31, na pl.soc.prawo, Bear napisał(a):

    <ciach>

    Dla znawców tematu - nie można ich po prostu wynieść na śmietnik?

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 3. Data: 2008-11-19 12:20:37
    Od: d'plus <u...@t...pl>

    Bear pisze:
> [...]
    > to zamówię transport, za kóry obciążę go kosztami ? Na jaką ewentualnie
    > podstawę prawną mogę się powołać ? Za odpowiedź z góry dziękuję.

    udokumentować przy świadkach wszystkie rzeczy, wynieść do magazynu,
    poinformować o koszcie magazynowania i wysyłać wezwania do zapłaty.

    dokumentacja jest po to, żeby nie zgłosił zaginięcia nieistniejących
    wartościowych rzeczy (była taka sprawa w tv gdzie były wynajmujący
    nakłamał, że nowi właściciele ukradli mu sprzęt poligraficzny za 50k zł)
    właściwie już może próbować to zrobić, bo nie tylko on ma klucze.

  • 4. Data: 2008-11-19 19:29:40
    Od: "Bear" <b...@w...pl>

    Dziękuję za odpowiedź !