  • 41. Data: 2009-11-12 00:05:32
    Temat: Re: Ukrzyzowany pedofil
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Nov 2009, Andrzej Lawa wrote:

    > Sorki, teraz ja nie doczytałem, bo założyłem, że analogia będzie spójna ;->
    >
    > Albo zamień karę z tego gwałciciela na więzienie, albo babcia musi
    > popierać karę śmierci.

    A mogę coś ad absurdum?

    Czy owa babcia może być zwolennikiem, aby niektórym ludziom jednak
    wydawać prawo jazdy (na przykład), mimo, że sama w życiu by na rower
    nie wsiadła?
    BTW:
    Czepiam się *nie* samej kary i wniosków nt. kary śmierci, co argumentacji:
    "popierać może *tylko* ktoś kto jest zdolny"; w niej jest logiczny błąd:
    znaczna część społeczeństwa ma za mało hipoktyzji, żeby zostać np.
    politykiem, tak dla przykładu (i jak mi się wydaje).
    A jednak popierają polityków.
    I nazywasz ich hipokrytami mimo ich braków w poziomie hipokryzji ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2009-11-12 02:49:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > A mogę coś ad absurdum?

    Byle adekwatnie ;)

    > Czy owa babcia może być zwolennikiem, aby niektórym ludziom jednak
    > wydawać prawo jazdy (na przykład), mimo, że sama w życiu by na rower
    > nie wsiadła?

    Sama może nie wsiadać, ale co stoi na przeszkodzie, żeby bez wsiadania
    oceniła, czy ktoś jeździ bezpiecznie i można mu na to pozwolić? ;)

    Analogia błędna :-P

> [...]
    > A jednak popierają polityków.
    > I nazywasz ich hipokrytami mimo ich braków w poziomie hipokryzji ;)

    Poprawka: w większości popierają iluzję, którą im politycy "sprzedają".

    Czyli część to frajerzy, którzy dają się zrobić w bambuko, część to tacy
    sami hipokryci, a reszta to ludzie zrezygnowani i wybierający mniejsze
    zło :-P

    Ale wracając do meritum: znowu błędna analogia, bo formalnie zasadniczą
    "treścią" polityka jest podejmowanie decyzji w zakresie tworzenia prawa
    i planowania budżetu państwa - a elektorat (pośrednio) te decyzje też
    podejmuje. Głosując na polityków, którzy programem im najbardziej pasują
    (przynajmniej na pierwszy rzut oka ;) )

    Ci, co nie chcą lub nie potrafią podejmować decyzji - nie idą na wybory
    i polityków nie wybierają, żeby za nich decydowali :-P

  • 43. Data: 2009-11-12 05:52:03
    Od: "kołdunka" <k...@n...pl>

    > Fakt, krzyżowanie po obcięciu głowy w zasadzie mogliby sobie darować.

    uważam za JPII że kara śmierci jest zbyt okrutna

    jk

  • 44. Data: 2009-11-12 06:21:12
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 11 Lis, 08:25, "kołdunka" <k...@n...pl> wrote:

    > NIe uważasz że to oktucieństwo?
    >
    > jk

    TAK TO OKRUCIEŃSTWO i uważam, że kara dla niego jest za niska.

  • 45. Data: 2009-11-12 08:03:18
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:4afb4126$1@news.home.net.pl...

    > To jest hipokryzja.

    mam dziwne wrazenie ze uzywasz terminu ktorego znaczenia nie pojmujesz

    hipokryta bylby ten, ktory by skazal na smierc obcego czlowieka za np
    zabojstwo, a swojego znajomego, czy kogos z rodziny za takie samo
    przewinienie juz nie

    ktos kto popiera kare smierci nie musi byc odrazu katem, tak samo jak nie
    wszyscy musimy byc policjantami, popierajac dzialania policji

    cos ci sie zupelnie pozajaczkowalo

  • 46. Data: 2009-11-12 08:08:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Nov 2009, Andrzej Lawa wrote:

    > Byle adekwatnie ;)

    Staram się ;)

    > Sama może nie wsiadać, ale co stoi na przeszkodzie, żeby bez wsiadania
    > oceniła, czy ktoś jeździ bezpiecznie i można mu na to pozwolić? ;)
    >
    > Analogia błędna :-P

    Masz do wyboru:
    - analogia prawidłowa, bo babcia ma pełne prawo ocenić, że sędzia i kat
    będą "bezpiecznie" wykonywać swoją pracę (BTW: karania więzieniem
    też nie daje się w ręce przypadkowych babć), tak samo, jak ocenia
    że egzaminator prawidłowo będzie wydawał PJ
    - nieprawidłowy zarzut co do oceny - babcia nie występuje w roli
    egzaminatora PJ, wypowiada się jedynie co do możliwości dawania
    *w ogóle* PJ, i jest jak najdalsza od domagania się prawa do oceny
    *przez siebie*.

    pzdr, Gotfryd

  • 47. Data: 2009-11-12 08:56:04
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 11 Nov 2009 23:42:54 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Na taką osobę jest tylko jedno określenie: hipokrytka.

    Hipokrytką by była gdyby głosiła że ludzi nie wolno zabijać, ale popierała
    karę śmierci dla zwyrodnialców.
    To że sama by nie mogła zabić ale akceptuje to że ktoś inny by mógł
    to nie jest hipokryzja.
    Tak jak ja z króliczkami - ja bym nie zabił, ale jak ojciec zabije to
    chętnie zjem. I nie ma w tym żadnej hipokryzji.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 48. Data: 2009-11-12 15:15:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Henry(k) pisze:

    > Tak jak ja z króliczkami - ja bym nie zabił, ale jak ojciec zabije to
    > chętnie zjem. I nie ma w tym żadnej hipokryzji.

    Niestety jest.

    Chcesz zabijać - ale cudzymi rękami.

  • 49. Data: 2009-11-12 15:31:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > egzaminatora PJ, wypowiada się jedynie co do możliwości dawania
    > *w ogóle* PJ, i jest jak najdalsza od domagania się prawa do oceny

    Nadal się z tym niezbyt zgadzam, ale niech tam... ;)

    Tak czy inaczej zwolennicy metody "oko za oko" chyba sami oczy już
    stracili, bo nie widzą oczywistego problemu: chcą karać sadyzm i
    patologie... popierając jako metody taki sam sadyzm i takie same patologie!

  • 50. Data: 2009-11-12 18:55:24
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-11-12 06:52, kołdunka pisze:

    > uważam za JPII że kara śmierci jest zbyt okrutna

    moja droga trzeba samemu myśleć :)