  • 641. Data: 2022-06-01 13:57:15
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom"
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-01, Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> wrote:

    > A tam nie ma?

    Jest jest, ale myślałem, że dylematy DżejEfa występowały na poziomie
    ogólnym, że gdzieś toczą się jakieś walki, a tu cywil postanowił sobie
    pospacerować ubrany w moro i z atrapą karabinu.

    --
    Marcin

  • 642. Data: 2022-06-01 15:35:56
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Jest jest, ale myślałem, że dylematy DżejEfa występowały na poziomie
    > ogólnym,

    "A teraz jeszcze inny przyklad - w Sewierodoniecku(...)"

    On ma te swoje dylematy na konkretnych poziomach.
    Piszę w liczbie mnogiej, bo to nie pierwszy raz.

    Zabawa w adwokata przestaje być zabawna w takich sprawach jak wyżej.
    Przypuszczam, że to nie jest przypadek.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 643. Data: 2022-06-01 15:38:12
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 01.06.2022 o 15:35, Kviat pisze:

    > "A teraz jeszcze inny przyklad - w Sewierodoniecku(...)"
    >
    > On ma te swoje dylematy na konkretnych poziomach.
    > Piszę w liczbie mnogiej, bo to nie pierwszy raz.
    >
    > Zabawa w adwokata

    diabła - miało być

  • 644. Data: 2022-06-01 15:53:34
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 1 Jun 2022 15:35:56 +0200, Kviat napisał(a):

    > Zabawa w adwokata przestaje być zabawna w takich sprawach jak wyżej.
    > Przypuszczam, że to nie jest przypadek.

    W sumie mnie też ciekawi, czy Staś Pytalski już był u lekarza, bo kiedyś
    się, żalił, że nie może się dostać przez Ukraińców.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 645. Data: 2022-06-01 17:49:18
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    On 6/1/22 10:42 AM, Marcin Debowski wrote:

    > Jesli jest agresor (ktos kogo obecnośc jest w danym miejscu nielegalna)
    > to oczywiście masz rację.

    A jeśli jest to misja stabilizacyjna?
    To misjonarze są agresorami czy nie?

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 646. Data: 2022-06-01 18:12:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.06.2022 o 08:37, n...@o...pl pisze:

    > Genialna myśl. Wysyłajmy na front niemowlaki i emerytów (zwłaszcza emerytów!),
    > skoro bez znaczenia kto strzela.

    Ale mało oryginalna. Pamiętasz VOLKSTURM? Dziadek z Pancerfaust-em
    potrafił zniszczyć czołg.

    --
    Robert Tomasik

  • 647. Data: 2022-06-01 18:26:04
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Zachodzi, jeśli ratownik wyda AED mimo polecnie pracodawcy aby nie wydawać.
    > Zachodzi przy kradzieży lub siłowym odebraniu AED ratownikowi.

    Tylko co to ma wspólnego z omawianym przez nas tematem? czy ta kobieta
    kradła AED i ktoś ją sądzi?

    > Ale co do zasady racja, Shrek się powyżej źle wyraził. Obowiązek cały
    > czas wynika z kk162, ale fakt, że należy popełnić czyn zabroniony, nie
    > zwalnia MZ z tego obowiązku. Jak widzę przez okno nieprzytomnego na
    > podłodze, to mogę to okno wybić, żeby udzielić pomocy. Jeśli mimo, że
    > widzę tę osobę a z okoliczności wynika, że znajduje się w
    > niebezpieczeństwie, zaniecham pomocy bo musiałbym się do kogoś włamać,
    > to MZ odpowiadam za nieudzielenie pomocy.

    To pójdźmy dalej. Uważasz, że ratownik widzący leżącego na podłodze,
    któremu kilka osób tam udziela pomocy powinien mimo wszystko wybić szybę
    i tam się wedrzeć?

    --
    Robert Tomasik

  • 648. Data: 2022-06-01 18:33:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > https://www.infor.pl/prawo/prawo-karne/wyrok-i-kara/
    686742,Przestepstwo-nieudzielenia-pomocy.html
> [...]
    > samochodu dla przewiezienia rannego,[..]"
    > Nadal twierdzisz, że nie ma obowiązku wydać skoro wymagane prawnie
    > udzielenie polegać może m.in. jak zacytowałem powyżej? Nie, bo to mój
    > telefon i nie pozwolę skorzystać? Nie bo to mój samochód? Nie bo to mój
    > AED?
    >
    > MZ mylisz się tu Robert i to ostro. Takie rozumienie przepisu, które
    > sugerujesz nie tylko nie ma uzasadnienia na gruncie art 162, ale też
    > jest sprzeczne ze wspomnianą gdzieindziej zasadą ochrony dobra bardziej
    > znaczącego, a dysporporacja jest tu wyjatkowa duża.

    Mylić się jest rzeczą ludzka, ale nadal uważam, ze mam rację. Gdyby ów
    ratownik był przy tym mężczyźnie, to miałby obowiązek udzielenia mu
    pomocy i ewentualnie użycia AED. Gdyby uznał, że AED nie jest konieczne,
    to też by nic nie można było zrobić.

    Podobnie, gdyby odmówił udzielenia AED nie podając powodu, to też by
    można było z tego artykułu go ścigać. Ale on stwierdził, ze w jego
    ocenie nie będzie przydatny. Mógł się mylić, ale nadal nie jest to
    przestępstwo. Po za tym, ponieważ miał prawo sądzić, ze inne osoby już
    ratują osobę zagrożoną, to nie miał obowiązku tam się udać.

    --
    Robert Tomasik

  • 649. Data: 2022-06-01 18:35:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 01.06.2022 o 06:53, Shrek pisze:
    > Mam nadzieję, ze przynajmniej się douczyłeś i nie uważasz już że AED
    > może zaszkodzić.

    AED może pomóc w niektórych wypadkach i nie ma sensu go zawsze używać.

    --
    Robert Tomasik

  • 650. Data: 2022-06-01 18:42:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No weź zobacz, kogoś przygniótł np. konar drzewa. Sam jesteś
    > zakleszczony w samochodzie, ale masz obok siebie podnośnik, i teraz nie
    > wydasz go bo jest Twój i masz taki kaprys, mimo, że jest jasne, że ten
    > podnośnik może uratować życie osoby przygnięcionej. Nie ma związku?
    > Nieudostepnienie tego podnośnika wyczerpuje MZ przesłanki nieudzielenia
    > pomocy.

    Kluczowym tu jest słowo kaprys. A jeśli nie wydasz, bo uważasz, że
    podnośnik nie jest do tego odpowiedni?

    --
    Robert Tomasik