eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBlokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa › Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa]
    Date: Wed, 1 Jun 2022 18:33:52 +0200
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <6286ae74$0$484$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <6286b5a1$0$487$65785112@news.neostrada.pl> <a...@w...eu>
    <628bdd33$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <t6govv$1uhn$1@gioia.aioe.org>
    <628be863$0$467$65785112@news.neostrada.pl> <t6gv94$ii7$1@gioia.aioe.org>
    <628c022c$0$457$65785112@news.neostrada.pl> <t6i2fa$p54$1@gioia.aioe.org>
    <6290a8ed$0$502$65785112@news.neostrada.pl> <t6qk18$5s8$1@gioia.aioe.org>
    <6290dc6d$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
    <1nkemd7q4tuj9$.64ocmdhpvd6d.dlg@40tude.net>
    <6294ec71$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <6294febe$0$455$65785112@news.neostrada.pl>
    <62954edf$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    <62959b5b$0$497$65785112@news.neostrada.pl>
    <62962ab8$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    <62969b7b$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
    <6296ac18$0$564$65785112@news.neostrada.pl>
    <GJylK.6810$Z11.232@fx12.ams1>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom" [Was: Blokowanie domeny DNS rt.com
    przez operatora Play - podstawa prawa]

    > https://www.infor.pl/prawo/prawo-karne/wyrok-i-kara/
    686742,Przestepstwo-nieudzielenia-pomocy.html
> [...]
    > samochodu dla przewiezienia rannego,[..]"
    > Nadal twierdzisz, że nie ma obowiązku wydać skoro wymagane prawnie
    > udzielenie polegać może m.in. jak zacytowałem powyżej? Nie, bo to mój
    > telefon i nie pozwolę skorzystać? Nie bo to mój samochód? Nie bo to mój
    > AED?
    >
    > MZ mylisz się tu Robert i to ostro. Takie rozumienie przepisu, które
    > sugerujesz nie tylko nie ma uzasadnienia na gruncie art 162, ale też
    > jest sprzeczne ze wspomnianą gdzieindziej zasadą ochrony dobra bardziej
    > znaczącego, a dysporporacja jest tu wyjatkowa duża.

    Mylić się jest rzeczą ludzka, ale nadal uważam, ze mam rację. Gdyby ów
    ratownik był przy tym mężczyźnie, to miałby obowiązek udzielenia mu
    pomocy i ewentualnie użycia AED. Gdyby uznał, że AED nie jest konieczne,
    to też by nic nie można było zrobić.

    Podobnie, gdyby odmówił udzielenia AED nie podając powodu, to też by
    można było z tego artykułu go ścigać. Ale on stwierdził, ze w jego
    ocenie nie będzie przydatny. Mógł się mylić, ale nadal nie jest to
    przestępstwo. Po za tym, ponieważ miał prawo sądzić, ze inne osoby już
    ratują osobę zagrożoną, to nie miał obowiązku tam się udać.

    --
    Robert Tomasik