  • 521. Data: 2022-05-29 23:02:07
    Temat: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.05.2022 o 22:21, A. Filip pisze:

    > Musisz mataczyć i "być nieprecyzyjny" *na grupie prawo*?
    > Jeszcze dokładnie nie *policzyli* ile ciał w tym dokładnie ile ze
    > związanymi rękami?

    Dokładnie nie policzą bo pewnie jakieś przeoczą. Jest już ponad 400.

    > *Samo* związanie rąk można wyjaśnić po linii "zabity przypadkowym
    > ostrzałem w trakcie konwojowania".

    Po czym przypadkowego pochowania w masowym grobie.

    > Czy ty do kurwy nędzy nie potrafisz
    > sklecić oskarżenia kompletnego. tylko coś co na pierwszy rzut oka
    > wygląda jak bardzo dziurawa skarpeta?

    Ty tak na poważnie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 522. Data: 2022-05-30 00:55:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.05.2022 o 22:03, Shrek pisze:
    > W pustym mieście odnaleziono kilkaset ciał - również ze związanymi z
    > tyłu rękami. Więc tak średnio puste było.

    Ale my omawiamy strzał do kolarza uwieczniony przez DRON, a nie to, co
    się tam później zdarzyło.

    --
    Robert Tomasik

  • 523. Data: 2022-05-30 01:39:13
    Temat: Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-29, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No to się zgadzamy - na temat chałupy masz oczywiste prawo, na temat
    > gminy niech decydują mieszkańcy.

    Nb, w wyborach lokalnych to się chyba nie da głosować przebywając za
    granicą?

    > NIe do końca - na ogół jest właśnie _samorządowe_ a nie państwowe.

    To rozpatrując rzecz krótkoterminowo, ale juz nie bardzo z perspektywy
    pokoleń czy nawet pokolenia. A nawet krótkoterminowo, to chyba nie
    chcesz powiedzieć, ze naszą dumę narodową, CPL, buduje samorząd
    Baranowic (czy jak się tam ta wioska nazywa)? A państwowe uczelnie i
    inne, to tez samorządy? A międzymiastowa infrastruktura drogowa, tez?
    Etc. etc.

    > Notabene dość dobrym przykładem na wpierdalanie się "obcych" do spraw
    > samorządowych jest państwowy "poligon" na placu piłsudskiego, który
    > służy do szopek smoleńskich, przy oczywistej niechęci miejscowych. Drugą
    > to nazwanie trasy łazienkowskiej imieniema naczelnego lotnika (jakby to
    > władze warszawy zrobiły, to by była afera jak z zimnym lechem -
    > kaczyńskiego>rondo jazdy polskiej>pomnik lotnika>wawelska;)). Swoją

    Ale jednocześnie część Warszawiaków, a pewnie i większość, nie
    chciałaby, aby np. wybudowano stolicę gdzięś indziej, taką typowo
    administracyjnę.

    > drogą ciekawe jak skończy się sprawa tych schodów jak już pisy pójdą w
    > pisdu. Cokół już jest;)

    Pewnie zostaną, ale dyżury będą pełnić tylko ci najbardziej wierni.

    > No trudno. Jak ktoś zmienia miejsce zamieszkania, to głosuje w nowym. W
    > wyborach samorządowych to chyba oczywiste.

    Nie, jesli bawimy się w szukanie logiki.

    > Poważnie - płacisz jakieś podatki wynikające z obywatelstwa? Na
    > ćwiczenia rezerwy cię wzywają?

    Jakbym mieszkał w kraju, z którym Polska nie ma umowy o unikaniu
    podwójnego opodatkowania to chyba bym płacił. Nb. hardkor to jest
    dopiero w tym mega wolnym US, czego wielu Amerykanów wybywających za
    granice do pracy nie jest świadoma i ma potem fajną niespodziankę. Znam
    przypadki, gdzie rozważali zrzeczenie się obywatelstwa, żeby się tylko
    ich IRA od nich odp...
    Obowiązek obrony jest zapisany w ustawie, jako obowiązek każdego
    obywatela.

    --
    Marcin

  • 524. Data: 2022-05-30 02:00:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-29, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Są pociski odłamkowe, ale one działają poprzez wybuch ładunku
    > wybuchowego po trafieniu w przeszkodę. Pocisk mógł trafić albo w

    Żaden nie działa tak, że sieje w jakiejś odległości po opuszczeniu działka?

    > człowieka (to by go zmasakrowało) albo w przeszkodę obok (choćby tego
    > słupa), ale wówczas pojedynczy odłamek raczej nie powoduje śmierci na
    > miejscu). Śmierć na miejscu powoduje fala ciśnienia, a tu energia

    No ale co do zasady:
    - jednak może spowodować śmierć na miejscu
    - może być więcej niż jeden odłamek.

    Po co takie pociski odłamkowe, te dla działek, się robi? Chyba nie po
    to, aby wybijac okoliczne szyby, a unieszkodliwić właśnie człowieka. I
    raczej tez nie są tak specyficznie konstruowane aby wyłącznie zranić.
    Inaczej to by solą strzelali.

    > pojedynczego odłamka nie jest zbyt wysoka.
    >
    > Mnie też nie. Tyle, że trochę inaczej wygląda ocena moralna strzału do
    > nierozpoznanego celu w pustym mieście, gdzie spodziewamy się strzału w

    Róznica byłaby z grubsza taka, jak wrzucenie granatu przez okno do
    szkolnej klasy gdzie słychać by było, że tam są dzieci, a wrzucić bez
    słuchania.

    > naszym kierunku w każdym momencie, a inaczej celowe zabójstwo kolarza -
    > jak to próbują media przedstawić.

    Widzisz, ja naprawdę rozumiem, że można być sceptycznym, ale nawet jak
    roztrząsamy rzecz jak powyżej, to nadal wychodzi, że to mogło być celowe
    zabójstwo cywilnego rowerzysty. A teraz dodaj do tego kilkadziesiąt,
    jeśli nie kilkaset podobnych przypadków. No można rozstrząsać podobnie
    każdy z nich, ale taka epidemia podobnych zdarzeń jest trochę dziwna,
    nie?

    A teraz mówisz gdzieindziej, że to realia wojny i że tak to wygląda w
    warunkach zabudowy, ok, no to dlaczego w zasadzie tylko Bucza i Irpień?
    Dlaczego nie w tych tysiącach innych miejscowości, gdzie kacapy wlazły?
    Co takiego tu się stało, że nagle padło trupem kilkuset cywilów?

    --
    Marcin

  • 525. Data: 2022-05-30 02:08:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-29, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Racja jest jak dupa - każdy ma swoją.

    A sam masz problem z oceną działań Rosjan, czy wtedy Niemców? Nie
    wszyscy są stroną konfliktu i mają w nim taki czy inny, istotny interes.

    --
    Marcin

  • 526. Data: 2022-05-30 02:25:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-29, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No i tkiego mechanizmu nie popieram. Z tym że tym razem nikt nawet nie
    > próbuje udawać. Jeszcze raz - sklep z nartami i rowerami został
    > zamknięty na wniosek agencji bezpieczeństwa wewnętrznego. Przecież żaden
    > sąd by nie klepnął, że sklep z nartami jest organizacją zagrożająca
    > bezpieczeństwu wewnetrznemu państwa. To jest otwarte lecenie w chuja.

    Jesteś pewien, że ten od masek nie miał sklepu? :)
    No sam widzisz.

    --
    Marcin

  • 527. Data: 2022-05-30 02:29:55
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-05-29, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jakie incydentalne przekłamania? Przecież oni systemowo uważają każdego
    > kurda czy palestyńczyka, który ma "kontakt" z ich armią cy "policją" za
    > terrorystę. Przecież te państwa mają dokładnie taki sam stosunek do
    > kurdów czy palestynczyków jak rosja do ukrainy.

    No to ja bym ich zamknął.

    > Niestety nie. Inni poniżej niego wcale nie są lepsi. Będzie pożar w
    > burdelu ale niesty ktoś raczej się wyłoni na spadkobiercę. I będzie to
    > pewnie największy skurwiel z tych co zostali.

    Oni nie są lepsi, ale to się wszystko na tym jednym trzyma. Widzisz
    kogokolwiek z szansą do pretendowania do takiej roli po upadku
    rzeczonego osobnika? Oni wszyscy to jak taka sfora starająca odgryść coś
    dla siebie, ale nie widze nikogo, kto by tę sforę mógł jednoczyć,
    trzymając za mordy rzecz jasna.

    --
    Marcin

  • 528. Data: 2022-05-30 06:33:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale my omawiamy strzał do kolarza uwieczniony przez DRON, a nie to, co
    > się tam później zdarzyło.

    Który był cześcią większej całości. Tak czy inaczej miasto nie było puste.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 529. Data: 2022-05-30 06:47:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nb, w wyborach lokalnych to się chyba nie da głosować przebywając za
    > granicą?

    Nie wiem. Ale jeśli nie to kolejny argument że się da "nie głosować".

> [...]
    > chcesz powiedzieć, ze naszą dumę narodową, CPL, buduje samorząd
    > Baranowic (czy jak się tam ta wioska nazywa)?

    CPL nie jest parkiem, drogą ani budynkiem.

    > A państwowe uczelnie i
    > inne, to tez samorządy? A międzymiastowa infrastruktura drogowa, tez?
    > Etc. etc.

    Uczelnie nie, ale podstawówki i licea tak. Drogi krajowe nie. Generalnie
    jakieś 80% tego co wokół siebie widzisz jest samorządowe i o tym
    decydujesz w wyborach samorzadowych.

    > Ale jednocześnie część Warszawiaków, a pewnie i większość, nie
    > chciałaby, aby np. wybudowano stolicę gdzięś indziej, taką typowo
    > administracyjnę.

    Pewnie nie. A co to ma wspólnego z poligonem smoleńskim?

    > Pewnie zostaną, ale dyżury będą pełnić tylko ci najbardziej wierni.

    Trzeba je będzie pilnować, a policja już nie będzie pisia:P

    > Nie, jesli bawimy się w szukanie logiki.

    Przyznam że się nie zgodzę. Logiką wyborów samorządowych jest że
    wybierasz swoje lokalne władze. Swoje a nie komuś.

    > Jakbym mieszkał w kraju, z którym Polska nie ma umowy o unikaniu
    > podwójnego opodatkowania to chyba bym płacił.

    No właśnie chyba nie:P Przynajmniej dopóki nie prowadzisz działalności
    zarobkowej w polsce. No i... mieszkasz w kraju z którym mamy taką umowę:P

    > Obowiązek obrony jest zapisany w ustawie, jako obowiązek każdego
    > obywatela.

    Jest nieegzekwowalny. W ramach analogii mogę się zgodzić, że masz głos,
    ale musisz go oddać centralnej komisji w warszawie, w dniu wyborów. A
    tam będzie jedno okienko na cały świat - mniej więcej tak jak z twoim
    obowiązkiem obrony ojczyzny:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 530. Data: 2022-05-30 06:48:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jesteś pewien, że ten od masek nie miał sklepu? :)
    > No sam widzisz.

    Nie ogarniam twojego toku myślenia:P To coś jak milicjanci, akwarium i
    pedały?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!