    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Ukraina: wydawanie broni "cywilom"
    <a...@w...eu> <6286b5a1$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@w...eu> <628bdd33$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <t6govv$1uhn$1@gioia.aioe.org>
    <628be863$0$467$65785112@news.neostrada.pl> <t6gv94$ii7$1@gioia.aioe.org>
    <628c022c$0$457$65785112@news.neostrada.pl> <t6i2fa$p54$1@gioia.aioe.org>
    <6290a8ed$0$502$65785112@news.neostrada.pl> <t6qk18$5s8$1@gioia.aioe.org>
    <6290dc6d$0$469$65785112@news.neostrada.pl> <t6qnta$2si$1@gioia.aioe.org>
    <6290e8cc$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
    <t6qus1$1ffk$1@gioia.aioe.org> <a...@w...eu>
    <62911f18$0$468$65785112@news.neostrada.pl>
    <6KekK.65577$tX09.35114@fx10.ams1>
    <6291be9a$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <6291d1ad$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <6291dc64$0$478$65785112@news.neostrada.pl>
    <62920a85$0$479$65785112@news.neostrada.pl>
    <M2AkK.240870$7p1.192146@fx04.ams1>
    <6293472d$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Mon, 30 May 2022 00:00:30 GMT

    On 2022-05-29, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Są pociski odłamkowe, ale one działają poprzez wybuch ładunku
    > wybuchowego po trafieniu w przeszkodę. Pocisk mógł trafić albo w

    Żaden nie działa tak, że sieje w jakiejś odległości po opuszczeniu działka?

    > człowieka (to by go zmasakrowało) albo w przeszkodę obok (choćby tego
    > słupa), ale wówczas pojedynczy odłamek raczej nie powoduje śmierci na
    > miejscu). Śmierć na miejscu powoduje fala ciśnienia, a tu energia

    No ale co do zasady:
    - jednak może spowodować śmierć na miejscu
    - może być więcej niż jeden odłamek.

    Po co takie pociski odłamkowe, te dla działek, się robi? Chyba nie po
    to, aby wybijac okoliczne szyby, a unieszkodliwić właśnie człowieka. I
    raczej tez nie są tak specyficznie konstruowane aby wyłącznie zranić.
    Inaczej to by solą strzelali.

    > pojedynczego odłamka nie jest zbyt wysoka.
    >
    > Mnie też nie. Tyle, że trochę inaczej wygląda ocena moralna strzału do
    > nierozpoznanego celu w pustym mieście, gdzie spodziewamy się strzału w

    Róznica byłaby z grubsza taka, jak wrzucenie granatu przez okno do
    szkolnej klasy gdzie słychać by było, że tam są dzieci, a wrzucić bez
    słuchania.

    > naszym kierunku w każdym momencie, a inaczej celowe zabójstwo kolarza -
    > jak to próbują media przedstawić.

    Widzisz, ja naprawdę rozumiem, że można być sceptycznym, ale nawet jak
    roztrząsamy rzecz jak powyżej, to nadal wychodzi, że to mogło być celowe
    zabójstwo cywilnego rowerzysty. A teraz dodaj do tego kilkadziesiąt,
    jeśli nie kilkaset podobnych przypadków. No można rozstrząsać podobnie
    każdy z nich, ale taka epidemia podobnych zdarzeń jest trochę dziwna,
    nie?

    A teraz mówisz gdzieindziej, że to realia wojny i że tak to wygląda w
    warunkach zabudowy, ok, no to dlaczego w zasadzie tylko Bucza i Irpień?
    Dlaczego nie w tych tysiącach innych miejscowości, gdzie kacapy wlazły?
    Co takiego tu się stało, że nagle padło trupem kilkuset cywilów?

    --
    Marcin