  • 61. Data: 2013-04-16 14:19:27
    Temat: Re: Ukradziony opis aukcji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Kradzież polega na tym, że ten co legalnie coś miał, tego co miał
    > już nie ma. Ukradli i nie ma.

    Inna sprawa, że to jest takie formalne czepianie się (sam się czepiłem,
    bo nie lubię tego słowa, ale sam wiem, że to nieco głupie czepianie), bo
    przecież mówi się, że ,,skradł jej całusa'' :D W powszechnym i chyba od
    dawien dawna użytku jest ,,ukradł mój pomysł na ...'' (zupę rosołową z
    Knorra :D).

    Problemem jest to, że słowo Ukradł od wieków oznaczało zapis na Minus u
    kogoś kto miał i zapis na plus u kogoś, kto nie miał. Sęk w tym, że brak
    jest dobrego słowa na zapis na plus u kogoś, kto nie miał bez
    bezpośredniego (bo pośrednie występuje często) minusowania tego, co miał.

    > Niech będzie, specjalnie dla greka ;) (z małej, celowo)
    > "naruszanie praw majątkowych" i "nieuprawnione korzystanie".
    > Może być?

    Pewnie i może, tylko brzmi dość infantylnie zamiast ,,ten gnój ukradł mi
    pomysł na biznes i sprzedaje pączki z musztardą takie jak ja'' mówić
    ,,ten gnój naruszył moje prawa majątkowe i w sposób nieuprawniony
    korzysta z mojego przepisu na pączki z musztardą''.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 62. Data: 2013-04-16 16:31:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Wiele zmienia. Powszechność błędu powoduje uzus, skutkiem czego błąd po
    > jakimś czasie przestaje być błędem - słowo zyskuje dodatkowe znaczenie.

    No i?
    To chyba nic nowego, że język ewoluuje.
    Nie zrozumcie mnie źle - chodzi mi tylko o to, że czasami warto uznać, że
    funkcja komunikacyjna języka jest jednak najwazniejsza :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

  • 63. Data: 2013-04-16 16:39:20
    Od: m <m...@g...com>

    On 04/16/2013 04:31 PM, Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail m...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > No i?

    No i nieprawdą jest jakoby powszechność błędu wiele nie zmieniała.

    Poprzedni post własnie o tym napisałem :).

    > Nie zrozumcie mnie źle

    Mamy wrażenie że to Wy (Budzik) nas (Mvoicem) źle rozumiecie, nie
    odwrotnie :).

    p. m.

  • 64. Data: 2013-04-16 18:54:35
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 16.04.2013 13:17, m pisze:

    > Wiele zmienia. Powszechność błędu powoduje uzus, skutkiem czego błąd po
    > jakimś czasie przestaje być błędem - słowo zyskuje dodatkowe znaczenie.

    Czasami tak, a czasami tylko w pewnych kręgach/regionach i się potem
    robi zamieszanie poza tymi kręgami. Czasami zaś taki błąd powoduje dość
    dziwne sytuacje. Np. forma ,,lód'' zamiast ,,lody'' została już przez
    SJP niestety dopuszczona (co prawda na razie z atrybutem potoczności) i
    przez to różne prymitywy mogą w świetle prawa prosić panienkę z okienka
    na plaży żeby im zrobiła loda.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 65. Data: 2013-04-16 19:33:20
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2013-04-13 13:29:57 +0200, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> said:

    > Nie. Ale zastosowano ogólny argument, że opisy powszechnie dostępnych
    > produktów nie podlegają prawu autorskiemu.

    Wrażenia z seansu nie mogą być produktem.

    --
    Bydlę

  • 66. Data: 2013-04-16 22:38:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Ciekaw jestem, jak ty byś sobie wyobraził formalny zapis ściśle
    > określający, co jest przejawem indywidualnej twórczości, a co nie (dla
    > ustalenia uwagi - w zakresie reklamy produktów).
    >
    > Jakie ustalisz ścisłe kryteria?

    Andrzeju, ja nic nie bede ustalał.
    Pytałem, jak to jest wyrazone w naszym prawie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 67. Data: 2013-04-17 00:33:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Apr 2013, Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail a...@l...SPAM_PRECZ.com napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > Andrzeju, ja nic nie bede ustalał.
    > Pytałem, jak to jest wyrazone w naszym prawie.

    Tak:
    http://pl.wikisource.org/wiki/Prawo_autorskie_%28ust
    awa%29
    "każdy przejaw działalnoœci twórczej o indywidualnym charakterze,
    ustalony w jakiejkolwiek postaci"

    pzdr, Gotfryd

  • 68. Data: 2013-04-17 00:37:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Apr 2013, Budzik wrote:

    > To nie powszechnośc błedu a właśnie potocznośc jest tutaj najwazniejsza.
    > Pytanie, czy jeżeli stosujemy potoczne określenia a nasi rozmówcy wiedzą
    > o czym mówimy to warto się czepiać?

    Tak, o ile wiemy iż owa potoczność jest błędna.
    Jeśli chcesz, przekonuj np. że "polskie obozy koncentracyjne"
    to nie problem, w końcu jest oczywiste o co chodzi.

    > co innego, jeżeli potocznośc powoduje bład komunikacyjny...

    No więc powoduje - powoduje błędne przekonanie osób które
    nie mają pojęcia, że komuś coś ukradziono i on tego już nie ma.
    A naruszenia praw majątkowych bliższe są szalbierstwu.

    > Pieknie :)

    No niestety, nie jest "jednosłownie" i zgrabnie :D

    pzdr, Gotfryd

  • 69. Data: 2013-04-17 00:40:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Apr 2013, Budzik wrote:

    > Nie zrozumcie mnie źle - chodzi mi tylko o to, że czasami warto uznać, że
    > funkcja komunikacyjna języka jest jednak najwazniejsza :)

    Ale skoro już w ramach owej funkcji powyróżniano szalbierzy,
    wyłudzaczy i złodziei, to miałoby sens zaliczyć naruszających
    prawa majątkowe do pierwszych lub drugich.
    Do trzecich nijak, nie ma w tym logiki.

    pzdr, Gotfryd

  • 70. Data: 2013-04-17 00:45:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Apr 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    > dobrego słowa na zapis na plus u kogoś, kto nie miał bez bezpośredniego (bo
    > pośrednie występuje często) minusowania tego, co miał.

    A szalbierza ktoś zeżarł?
    Nie powiesz mi, że w 100% nie spełnia wymienionych wyżej wymogów.
    (to że nie spełnia innych wymogów, bo w równie dużym stopniu co
    kradzież "nie pasuje" do dotychczasowych określeń to inna sprawa
    - ale w tym zakresie "złodziej" nie jest lepszy, tylko równie
    zły, a w kwesti plusów i minusów zdecydowanie do kitu).

    pzdr, Gotfryd