  • 1. Data: 2004-11-05 22:10:49
    Temat: "Ujaić" komornika - jak???
    Od: "Kris" <s...@p...onet.pl>

    Witam, zastanawia mnie pewna sprawa - czy komornik jako jednostka przewidziana
    do ściągania jakichś tam należności ma nad sobą władzę nadrzędną ? Znaczy taką
    której można się poskarżyć na jego opieszałość, niekompetencję, arogancję itp ?
    A może jest możliwe zmienienie komornika (wyrok o alimenty i rejonizacja
    komorników sądowych)? Może ktoś podpowie co można zrobić w tej sytuacji.
    pozdrawiam Grupowiczów - Krzysztof

  • 2. Data: 2004-11-05 22:39:20
    Temat: Re: "Ujaić" komornika - jak???
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik Kris <s...@p...onet.pl> w poscie
    news:3aad.00000748.418bfa67@newsgate.onet.pl napisal, co nastepuje:

> [...]
    > nadrzędną ? Znaczy taką której można się poskarżyć na jego
    > opieszałość, niekompetencję, arogancję itp ?

    Ma, nazywa sie sąd.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Rozwiązywanie zadań, pisanie prac.
    www.wszechwiedza.pl

  • 3. Data: 2004-11-06 06:49:55
    Od: "Wojciech Czaplicki" <k...@p...onet.pl>

    > Ma, nazywa sie sąd.

    Chyba Sąd Ostateczny. W mojej sprawie przeciwko komornikowi (rewir VIII
    Warszawa) komorniczka wykonała postanowienie swojego sądu po ponad pięciu
    latach a i tak nie do końca. Postanowienie to było właśnie skutkiem skargi na
    czynności komornika. Wszelka kontrola jest fikcyjna, Pani Iwona K.-S. prezes
    Krajowej Rady Komorniczej nie zna nawet adresów kancelarii. W tej mojej sprawie
    dłużnikiem była właśnie komorniczka a nie ja (myślała, że jako komornik to nie
    musi płacić czynszu). Kris wyślij list na priv, to Ci podam całą procedurę,
    przepisy i wzory pism. Ale uprzedzam, to walka z wiatrakami.

    Pozdrawiam

    Wojciech Czaplicki

  • 4. Data: 2004-11-06 07:45:58
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Wojciech Czaplicki" <k...@p...onet.pl> naskrobał/a w

> [...]
    > ponad pięciu latach a i tak nie do końca. Postanowienie to było
    > właśnie skutkiem skargi na czynności komornika.
    [cut]
    > W tej mojej sprawie dłużnikiem była
    > właśnie komorniczka a nie ja (myślała, że jako komornik to nie musi
    > płacić czynszu).

    Wysłąłeś wniosek przeciw komornikowi, do tego komornika?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Kto wie, co by odkryl Kolumb, gdyby na drodze nie stanela Ameryka...

  • 5. Data: 2004-11-06 20:29:39
    Od: Arek <a...@e...net>

    Kris rzecze:

> [...]
    > A może jest możliwe zmienienie komornika (wyrok o alimenty i rejonizacja
    > komorników sądowych)? Może ktoś podpowie co można zrobić w tej sytuacji.

    Teoretycznie ma sąd. W praktyce - jest bezkarny, widziałem wyroki
    sądowe, które przyklepywały sprzedaż rzeczy nawet z Rejestru Zastawów.
    Żenada po prostu.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 6. Data: 2004-11-08 19:27:57
    Od: "Grzegorz" <x...@o...pl>

> [...]
    > Krzysztof "Goomich" Ferenc
    > g...@u...to.wp.pl   UIN: 6750153
    > Kto wie, co by odkryl Kolumb, gdyby na drodze nie stanela Ameryka...

    Od dłuższego czasu zastanawiam się nad jakością informacji na tym forum -
    ciekawe co to jest wniosek przeciwko komornikowi - może chodzi o skargę na
    komornika do prezesa sądu okręgowego, w którego okręgu komornik ma swój rewir,
    a może jest to skarga na czynności komornika z 767 kpc a może nowy jeszcze nie
    znany ustawodawcy sposób strofowania komornika - wniosek przeciw, a może
    właściwsze byłoby wnioskowanie o niedoradzanie głupot, które nie mają wiele
    wspólnego z litera prawa? Od prawników zależy ład w przestrzeganiu prawa, na
    forum prawa doradzać powinni ci, którzy wiedzą coś o prawie. W innym wypadku
    mamy doczynienia z nowotwórstem, które może spowodować poważne szkody temu, kto
    nieświadomie z takiej "betonowej" rady skorzysta.
    Grzegorz

  • 7. Data: 2004-11-09 10:56:49
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Od dłuższego czasu zastanawiam się nad jakością informacji na tym forum -
    > ciekawe co to jest wniosek przeciwko komornikowi - może chodzi o skargę na
    > komornika do prezesa sądu okręgowego,

    Jemu chodziło o potencjalnie humorystyczny przypadek, kiedy komornik musiałby
    sam z siebie ściągnąć zadłużenie, do czego w rzeczywistości nie doszło.
    Skargę na czynności komornika złożyła moja Spółdzielnia, Sąd wydał
    postanowienie uwzględniające skargę. Ja nie byłem wtedy nawet stroną w sprawie.
    Postanowienie nie dotarło do Spółdzielni i komornicza wykonała je tylko
    częściowo (zapomniała zapłacić za użytkowanie mieszkania). Ja stałem się
    właścicielem tego lokalu, ale przejąłem też zadłużenie po pani komornik.
    Zadłużenie zlikwidowałem a w procesie cywilnym musiałem wyciągać od komorniczki
    te pieniądze. W trakcie wieloletniego procesu komornicza stosowała wszelkie
    sztuczki znane jej z praktyki komorniczej (ukrywała adres kancelarii i datę jej
    zmiany, nie odbierała wezwań, wpadła też 2 razy w szał na rozprawach). Skarg
    było wiele &#8211; do Prezesa Sądu Rejonowego (o skandaliczne zachowanie komorniczki
    na rozprawie) Okręgowego (przeróbki dokumentów) Ministra Sprawiedliwości (o
    nieodbieranie wezwań na rozprawy) do Rady Izby Komorniczej w Warszawie (o
    całokształt). Rada Izby Komorniczej wzięła przykład z komorniczki i też nie
    odbierała korespondencji, dlatego do sprawy musiał się włączyć dodatkowo NSA.
    Sprawa była niezwykle klarowna z punktu widzenia prawnego, więc w momencie, gdy
    był już wyrok w sprawie cywilnej wysłałem uprzejme pismo do pani Prezes RIK
    (równocześnie prezes KRK) prosząc o wyznaczenie komornika, który przeprowadzi
    egzekucję, złośliwie zaznaczając dlaczego nie mogę skorzystać z usług
    miejscowego komornika. Oczywiście wyrok nie miał klauzuli wykonalności, a pismo
    było tylko po to, żeby narobić smrodu pani komornik, bo minęło już 6 miesięcy
    od wyroku, a ona jeszcze nie przyjmowała go do wiadomości. W tym też czasie
    odkryłem pewne zmiany dokonane przez komorniczkę w dokumentacji, więc niewiele
    myśląc powiadomiłem prokuraturę (bo ja nie Michnik żeby czekać parę
    miesięcy...). Wszczęto kilka postępowań i pani komornik tak się przestraszyła,
    że bez słowa wyjaśnienia przysłała pieniądze przekazem pocztowym wraz z
    odsetkami. Niestety, zarówno prokuratura jak i później sąd umorzyły
    postępowanie w sprawie tych przeróbek, uznając że miały one tylko charakter
    informacyjny. Komornicza na rozprawie bezczelnie oświadczyła, że pieniądze
    oddała, żeby więcej już nie oglądać mojej skromnej osoby (tak jakby miała
    głęboko w d. postanowienie własnego sądu i wyrok). Dotychczas nie poniosła
    żadnej kary, w trakcie tej sprawy przeszła sobie na emeryturę. Nie udało mi się
    ustalić również wykształcenia tej pani, a plotła takie potworne bzdury na
    rozprawach, że miałem wątpliwości, czy ukończyła podstawówkę. Sprawę tego
    wykształcenia mojej komorniczki opisała Rzepa na żółtych stronach w lipcu 2002
    r. http://www.rzeczpospolita.pl/a/rz/2002/07/20020726/2
    00207260050.html?
    k=on;t=2002071020020730

    Pozdrawiam

    Wojciech Czaplicki

  • 8. Data: 2004-11-09 11:00:06
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on 8 Nov 2004 20:27:57 +0100,
    Grzegorz <x...@o...pl> screamed:
    > Od dluzszego czasu zastanawiam sie nad jakoscia informacji na tym forum -

    Ja tylko w kwestii formalnej. To nie jest forum. To jest grupa.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:218B ]
    [ 11:59:41 user up 10425 days, 23:54, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Books: You can't grep dead trees.

  • 9. Data: 2004-11-09 13:13:34
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> popełnił 09 lis 2004 na
    pl.soc.prawo utwór news:slrncp18po.9vh.pipene-news@beast.tu.kielce.pl:

    > Ja tylko w kwestii formalnej. To nie jest forum. To jest grupa.
    A grupa nie może stanowić forum?
    Twoja opinia ujawniona na forum grupy jest chyba zbyt związana
    z JEDNYM ze znaczeń słowa FORUM.

    ;)))

    --
    pozdro
    poreba

  • 10. Data: 2004-11-09 17:14:41
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Grzegorz" <x...@o...pl> naskrobał/a w

    > Od dłuższego czasu zastanawiam się nad jakością informacji na tym
    > forum - ciekawe co to jest wniosek przeciwko komornikowi

    Wniosek o wszczęcie egzekucji.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Dobry programista wiesza sie razem ze swoim programem.