  • 1. Data: 2004-11-05 23:06:50
    Temat: Co mamy zrobić ?
    Od: "Pomocy?" <i...@p...onet.pl>

    U moich rodziców zameldowany jest mój brat. Zadzwonił komornik z informacją że
    ma nakaz sądowy (dług jest brata a nie rodziców, a on jest dorosły a jest tego
    ok 200.000zł od roku 1998 bez odsetek) i że przydzie zabrać z domu wszystko co
    na co nie ma faktur. Zaznaczam że brat mieszka gdzieś w Polsce a u rodziców nie
    ma ani jednej rzeczy która należałaby do niego. Czy komornik może wtargnąć do
    domu moich rodziców i zabrać ich majątek za jego długi. Zapowiedziała się już z
    taką wizytą. Błagam o pomoc! jestem zdesperowani i boję się o rodziców.

  • 2. Data: 2004-11-05 23:35:39
    Temat: Re: Co mamy zrobić ?
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Pomocy?" <i...@p...onet.pl> naskrobał/a w

> [...]
    > jest dorosły a jest tego ok 200.000zł od roku 1998 bez odsetek) i że
    > przydzie zabrać z domu wszystko co na co nie ma faktur.
    [cut]
    > Czy komornik może wtargnąć do domu moich
    > rodziców i zabrać ich majątek za jego długi.

    KC
    Art. 341. Domniemywa się, że posiadanie jest zgodne ze stanem prawnym.
    Domniemanie to dotyczy również posiadania przez poprzedniego posiadacza.

    To jego (no i wierzyciela) zadaniem jest obalenie tego domniemania, więc
    możecie, kazać mu, spadać na drzewo.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Jak wygenerowac ciag znakow o bardzo dobrej losowosci? Posadzic usera przed vi i
    kazac mu wyjsc.

  • 3. Data: 2004-11-06 06:33:22
    Od: <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pomocy?" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    Błagam o pomoc! jestem zdesperowani i boję się o rodziców.

    1. nigdy nie wpuszczać komornika - rozmawiać przez drzwi, wychodząc do niego
    je zamknąć.
    2. zawsze rozmawiać z komornikiem (grzecznie).
    3. w tej sytuacji najlepiej pójść do kancelarii komornika i tam do protokołu
    zeznać że syn tu już dawno nie mieszka i że nie ma tu żadnych jego
    ruchomości
    4. nawet jak komornik przyjdzie w asyście policji to i tak nie wpuszczać -
    asysta policji jest do ochrony komornika a nie do wyważania drzwi, nie będą
    się pchali na siłę do mieszkania.
    5. sytuacja jest naprawdę dobra a teksty komornika mają na celu zastraszenie
    starszych ludzi - zająć to sobie on może kibelek u siebie w domu i to też
    tylko na czas korzystania z niego. Jeżeli rodzice go nie wpuszczą do domu to
    komornik nic zrobić nie może.

    Ale najważniejszy jest punkt 1.