    From: "KOLA" <c...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uczelnia nie chce oddać świadectwa!
    Date: Sun, 13 Jan 2002 11:26:00 +0100

    > Bez przesady ;)
    > Pomijajac jej ( pani na uczelni ) dobre, czy tez brak dobrych checi, list
    > polecony kosztowalby cos uczelnie. Gdyby tak robil kazdy to uczelnia
    zaczela
    > by biedniec.

    Uczelnia skasowała ode mnie wpisowe (120 zł), czesne (1500 zł) oraz inne
    drobne opłaty i jak mi się zdaje obowiązuje ją kodeks postępowania
    administracyjnego.

    > Oczywiscie wyolbrzymiam sytuacje celowo.
    > Ponadto jesli nie przyniesiesz obiegowki to nie dostaniesz papierow - to
    > jest praktykowana chyba od zawsze metoda i jakos nie ma sie co specjalnie
    > jej czepiac.

    Praktyka wynikająca z braku klarownych procedur. Metoda może i dobra w
    stosunku do studentów studiów dziennych.
    Wiem, że nie jest to podyktowane, żadnym "musem" prawnym bo przed wyjazdem
    osobiście odebrałem dokumenty mojej dziewczyny studentki studiów dziennych
    na UMK w Toruniu, której panienka z dziekanatu powiedziała "wybij sobie z
    głowy, że dzisiaj to załatwisz" gdy poszła sama, żeby to załatwić wg
    "praktykowanej metody".
    Poza przedstawionym upoważnieniem dopisałem na miejscu oświadczenie o
    nieistnieniu innych zobowiązań wobec uczelni.

    Tu istnieje problem, że nie mogą tego "załatwić" osobiście.