  • 1. Data: 2002-01-13 00:20:43
    Temat: Uczelnia nie chce oddać świadectwa!
    Od: "KOLA" <c...@p...onet.pl>

    Rozpocząłem w 1998 r. zaoczne studia w Szczecinie, ale po kilku zjazdach
    jeszcze w trakcie I semestru wyjechałem zagranicę.. Wszelkie zobowiązania
    wobec uczelni miałem uregulowane. Nie korzystałem z akademików, bibliotek,
    stołówek itp.
    Teraz jestem w Polsce i chcę zabrać świadectwo dojrzałości. Upoważniłem
    znająmą ze Szczecina żeby odebrała moje dokumenty. W dziekanacie
    potraktowano ją jak (za przeproszeniem) "gówniarza". Poza tym kazano jej
    dostarczyć mój dowód, książeczkę wojskową (???, nigdy nie byłem w wojsku
    kat. "E", mam 38 lat), oraz podpisane obiegówki z kilku obiektów uczelni na
    terenie miasta.
    Czy istnieje przepis, który pozwala uczelni nie wydać mi mojego świadectwa?
    Jak to załatwić?

  • 2. Data: 2002-01-13 00:33:33
    Temat: Re: Uczelnia nie chce oddać świadectwa!
    Od: "sleepindog" <l...@s...dogs.lie>

    Użytkownik "KOLA" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy istnieje przepis, który pozwala uczelni nie wydać mi mojego
    świadectwa?
    > Jak to załatwić?

    tu przyznaje racje uczelni. chcialbys zeby jakis instytut wydal twoje
    swiadectwo nieznajomej osobie? prawo jazdy? moze paszport? skad pani w
    dziekanacie ma wiedziec czy upowaznienie jest autentyczne? jezeli bylo takie
    na pismie? po swiecie blaka sie duzo oszustow, wielu z nich ma ochote na
    czyjes dokumenty. i tu zgadzam sie z pania w dziekanacie, troszczaca sie o
    to zeby papiery byly bezpieczne jak w banku i niedostepne dla osob
    postronnych.

  • 3. Data: 2002-01-13 01:58:43
    Od: "KOLA" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sleepindog" <l...@s...dogs.lie> napisał w wiadomości
> [...]
    > czyjes dokumenty. i tu zgadzam sie z pania w dziekanacie, troszczaca sie o
    > to zeby papiery byly bezpieczne jak w banku i niedostepne dla osob

    Bzdura!!!
    Rozumując w ten sposób, w banku powinni rządać o de mnie dowodu
    autentyczności dowodu osobistego, + dowody obojga rodziców, +potwierdzenia z
    ZUS, US, WKU, UMiG potwierdzone notarialnie w obecności dzielnicowego i
    członka rady powiatowej.
    Dlaczego urzędniczka z dziekanatu nie wierząca w autentyczność
    potwierdzonego notarialnie upoważnienia np. nie wyśle dokumentów listem
    poleconym na mój adres?

    Jeszcze raz proszę, czy istnieje skuteczna argumentacja prawna na
    załatwienie tej sprawy?

    p.s.
    widziałem trochę świata i wielu kretynów, ale wierzcie mi Polscy Urzędnicy
    swoją tępotą i arogancją biją wszystkich na głowę.

  • 4. Data: 2002-01-13 04:09:42
    Od: "ramzes.net" <r...@r...net.antyspam>

> [...]
    > ZUS, US, WKU, UMiG potwierdzone notarialnie w obecności dzielnicowego i

    Bez przesady ;)
    Pomijajac jej ( pani na uczelni ) dobre, czy tez brak dobrych checi, list
    polecony kosztowalby cos uczelnie. Gdyby tak robil kazdy to uczelnia zaczela
    by biedniec.
    Oczywiscie wyolbrzymiam sytuacje celowo.
    Ponadto jesli nie przyniesiesz obiegowki to nie dostaniesz papierow - to
    jest praktykowana chyba od zawsze metoda i jakos nie ma sie co specjalnie
    jej czepiac.

    Marcin

  • 5. Data: 2002-01-13 10:26:00
    Od: "KOLA" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > Pomijajac jej ( pani na uczelni ) dobre, czy tez brak dobrych checi, list
    > polecony kosztowalby cos uczelnie. Gdyby tak robil kazdy to uczelnia

    Uczelnia skasowała ode mnie wpisowe (120 zł), czesne (1500 zł) oraz inne
    drobne opłaty i jak mi się zdaje obowiązuje ją kodeks postępowania
    administracyjnego.

> [...]
    > jest praktykowana chyba od zawsze metoda i jakos nie ma sie co specjalnie

    Praktyka wynikająca z braku klarownych procedur. Metoda może i dobra w
    stosunku do studentów studiów dziennych.
    Wiem, że nie jest to podyktowane, żadnym "musem" prawnym bo przed wyjazdem
    osobiście odebrałem dokumenty mojej dziewczyny studentki studiów dziennych
    na UMK w Toruniu, której panienka z dziekanatu powiedziała "wybij sobie z
    głowy, że dzisiaj to załatwisz" gdy poszła sama, żeby to załatwić wg
    "praktykowanej metody".
    Poza przedstawionym upoważnieniem dopisałem na miejscu oświadczenie o
    nieistnieniu innych zobowiązań wobec uczelni.

    Tu istnieje problem, że nie mogą tego "załatwić" osobiście.

  • 6. Data: 2002-01-13 20:12:10
    Od: "Thommo" <t...@s...home.pl>

    witam, też byłam studentką w Szczecinie i wiem, że oni bardzo pilnują
    wszelkich formalności. Ja też nigdy nie korzystałam z żadnych wypożyczalni
    sprzętu, tudzież innych placówek a musiałam biegac i zbierać stempelki
    zamiast się uczyć do obrony. W Szczecinie niestety tak jest, że bez
    stempelków niczego nie wydadzą. Trzeba się z tym pogodzić.
    Jesli mogę coś podpowiedzieć, to może warto poświęcić jeden dzień, na
    przyjazd do Szczecina i załatwić wszystko od ręki. Trzeba się tylko wypytać
    gdzie i w jaki dzień można jaki stempel zdobyć, bo te placówki są otwarte w
    dziwnych godzinach i nie codziennie
    pozdrawiam,
    mag

  • 7. Data: 2002-01-14 22:19:56
    Od: "Ryszard Lachman" <r...@o...com>

    Użytkownik "Thommo" <t...@s...home.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wypytać
    > gdzie i w jaki dzień można jaki stempel zdobyć, bo te placówki są otwarte

    moze na pocieszenie dodam ze w Krakowie na Politechnice jest to samo a moze
    i gorzej bo trzeba jeszcze podbic obiegowke na AGH i w Bibliotece
    Jagiellonskiej co juz jest dla mnie zupelna brednia bo nigdy nie bylem
    zapisany do tych bibliotek co zreszta mozna latwo sprawdzic w indeksie....

    -

    Pozdrawiam

    === Ryszard Lachman SP9VNQ