  • 1. Data: 2006-10-05 18:18:38
    Temat: Ubezpieczenie AC samochodu a potrącenia przez ubezpieczyciela przy szkodzie
    Od: "plslon" <p...@g...com>

    Czy ktoś mi może wyjaśnić na jakiej zasadzie firma ubezpieczeniowa
    potrąca prawie 10% z odszkodowania za tzw. IMPORT WŁASNY samochodu
    (samochód sprowadzałem sam kupując go od osoby fizycznej w
    Niemczech).

    Warunkach ogólnych ubezpieczenia ani słowa na ten temat ??? Czy ktoś
    mi może doradzić czy jest sens z nimi walczyć??

    pozdrawiam
    plslon

  • 2. Data: 2006-10-06 15:51:43
    Od: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>

    Użytkownik "plslon" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > potrąca prawie 10% z odszkodowania za tzw. IMPORT WŁASNY samochodu
    > (samochód sprowadzałem sam kupując go od osoby fizycznej w

    Standardzik.
    Nie ma podstawy

    Brodek

    --
    http://DziennikUbezpieczeniowy.pl/
    http://MiesiecznikUbezpieczeniowy.pl/

  • 3. Data: 2006-10-06 20:20:15
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

    No chyba, że chodzi o wyliczenie wartości rzeczywistej pojazdu (dla szkody
    całkowitej). Wtedy ma to jak najbardziej zastosowanie bo auta sprowadzane są
    tańsze od nabytych w kraju i dla tego pomniejsza się ich wartość z tytułu
    importu prywatnego. Sprzedający często zamieszczają taki wzmianki w
    ogłoszeniach, tak więc nie wynika to tylko z praktyki rzeczoznawców lecz to
    zwykły mechanizm rynkowy.

    SP

  • 4. Data: 2006-10-07 15:33:51
    Od: "Brodek" <Brodek@nie_ma_mnie.pl>

    Użytkownik "Slawek" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ogłoszeniach, tak więc nie wynika to tylko z praktyki rzeczoznawców lecz

    Oczywiście, że o to chodzi. I oczywiste jest, że zu może to uwzględnić.
    Ale "standardowe" 10% jest wzięte z sufitu. Bo raz jest to 5%, raz 15%, a
    czasem i 25%.

    Brodek