  • 1. Data: 2006-10-05 16:42:32
    Temat: Jednoosobowa działalność gosp. a pracownik
    Od: "Konrad" <w...@w...pl>

    Witam, mam do Was prośbę. Czy ktoś może mnie poinstruwać co zrobić w
    sytuacji gdy prowadzę jednoosobową działalność gosp. a potrzebuje zatrudnić
    pierwszego pracownika? Czy pownieniem zmienić status działalności? Jak to
    się robi?

  • 2. Data: 2006-10-05 17:37:26
    Temat: Re: Jednoosobowa działalność gosp. a pracownik
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Czy ktoś może mnie poinstruwać co zrobić w
    > sytuacji gdy prowadzę jednoosobową działalność gosp. a potrzebuje
    > zatrudnić
    > pierwszego pracownika?

    ZUS-y, PIT-y itp. itd.

    > Czy pownieniem zmienić status działalności? Jak to
    > się robi?

    Bóg Cię chyba opuścił. Jednoosobowa działalność oznacza, że nie jest to
    spółka, układ, mafia itp. itd i nic więcej.

    +inż.prawa+

  • 3. Data: 2006-10-05 19:27:48
    Od: "M. Sztanda" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Konrad" <w...@w...pl> napisał

    > Czy ktoś może mnie poinstruwać co zrobić w
    > sytuacji gdy prowadzę jednoosobową działalność gosp. a potrzebuje
    > zatrudnić
    > pierwszego pracownika?

    Zatrudniasz.
    Do siedmiu dni po podpisaniu umowy o pracę zgłasza się pracownika do
    obowiązkowych ubezpieczeń na druku ZUA - to do ZUS-u.

    Do 30 dni od rozpoczęcia działalności pracodawca powinien zawiadomić na
    piśmie właściwego inspektora pracy i inspektora sanitarnego o miejscu,
    rodzaju i zakresie prowadzonej działalności (Art. 209. par.1 Kodeksu Pracy).

    I to chyba wszystko.

    M. Sztanda

  • 4. Data: 2006-10-06 08:26:26
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 5 paź o godzinie 21:27, na pl.soc.prawo, M. Sztanda napisał(a):

> [...]
    > rodzaju i zakresie prowadzonej działalności (Art. 209. par.1 Kodeksu Pracy).

    *Przed* tym jeszcze taka drobny niuans jak badania lekarskie - czy ten
    delikwent nadaje się do pracy na *danym stanowisku*.
    Pobrać zaświadczenia od *kandydata* czy jest zarejestrowany jako bezrobotny
    (wtedy trzeba ich poinformować o zatrudnieniu takiego gościa), czy nie
    osiąga dochodów z innych źródeł (bo jeżeli zatrudniony zostałby na ułamkową
    część etatu - składki na FP trzeba i tak obliczać).
    Oraz trochę innych papierkologii ;)

    --
    Herbi
    06-10-2006 10:26:24

  • 5. Data: 2006-10-06 17:49:30
    Od: wombi <j...@d...pl>

    Konrad napisał(a):
> [...]
    > pierwszego pracownika? Czy pownieniem zmienić status działalności? Jak to

    Kup sobie w poniedziałek "Rzeczpospolitą".Vademecum poświęcone będzie
    interesującym Cię tematem.