  • 1. Data: 2004-11-04 18:00:30
    Temat: Ubezpieczenia komunikacyjne - AC
    Od: "Mariusz Wojtasik" <m...@g...pl>

    Witam.
    W broszurze "ABC konsumenta - Ubezpieczenia komunikacyjne" wydanej
    przez Federacje Konsumentow na stronie 13 dotyczacej dobrowolnych
    ubezpieczeni autocasco AC czytam:

    " Jesli zaklad ubezpieczen uznal szkode za calkowita i pomniejszyl
    kwote odszkodowania o wartosc pozostalosci (czyli wraka),
    a konsument za wyliczona cene uszkodzonego samochodu nie moze go
    sprzedac, ubezpieczyciel powinien przejac pozostalosci (wyplacajac
    poszkodowanemy ich rownowartosc), obnizyc ich wartosc (doplacajac
    roznice do odszkodowania) albo pomoc w sprzedazy".

    Bardzo prosze o podanie podstawy prawnej na ktora mozna sie powolac
    piszac odwolanie do zakladu ubezpieczen (oraz ewentualna pomoc w
    sformulaowaniu takiego odwolania).

    Wypadek zdarzyl sie w Wielkiej Brytani. Zaklad uznal szkode calkowita
    lecz proponuje wyplate sumy ubezpieczenia minus wartosc pozostalosci.
    Nistety poniewaz powrocilem do kraju nie jestem w stanie w zaden
    sposob dysponowac pozostalosciami wiec chcialbym aby przejal je zaklad ubezpieczen.

    Z gory dziekuje za odpowiedz.

  • 2. Data: 2004-11-04 18:08:59
    Temat: Re: Ubezpieczenia komunikacyjne - AC
    Od: seb <s...@k...to.wie.com>

    Dnia: 2004-11-04 19:00,user: Mariusz Wojtasik napisał:

> [...]
    > sposob dysponowac pozostalosciami wiec chcialbym aby przejal je zaklad ubezpieczen.

    zwróć się raczej do autora tych pierdoł

    Samochód został w GB?
    Nie masz szansy żeby zmusić ubezpieczyciela do przejęcia samochodu.
    Dlaczego sam nie możesz go sprzedać?

    --
    seb (frovna <ROT13> ic . cy)
    -bardzo porządna dziewczyna...

  • 3. Data: 2004-11-04 18:14:57
    Od: seb <s...@k...to.wie.com>

    Dnia: 2004-11-04 19:08,user: seb napisał:

> [...]

    ew. możesz ładnie poprosić, aby Ci pomogli - mają w końcu tam na miejscu
    przedstawicieli.

  • 4. Data: 2004-11-04 18:22:38
    Od: m...@g...pl

    > zwróć się raczej do autora tych pierdoł

    Tak tez zrobilem (napisalem na adres mailowy podany w broszurze), niestety
    moje pytanie pozostalo bez odzewu.

    > Samochód został w GB?

    Tak.

    > Nie masz szansy żeby zmusić ubezpieczyciela do przejęcia samochodu.

    To dla mnie przykra wiadomosc - tym bardziej ze powyzsza broszura zrobila mi
    nadzieje.

    > Dlaczego sam nie możesz go sprzedać?

    Juz powrocilem do kraju i nie wiem co sie dzieje z samochodem.
    Pozatym obawiam sie ze jak ponownie pojade do GB moge zostac obciazony kosztami
    postoju samochodu (wraka) na parkingu lub zlomowania.

    Dziekuje za szybka odpowiedz.

  • 5. Data: 2004-11-04 21:02:58
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    m...@g...pl wrote:
    > Tak tez zrobilem (napisalem na adres mailowy podany w broszurze), niestety
    > moje pytanie pozostalo bez odzewu.

    kiedy napisałeś?
    a poza tym, to mam poważne obawy, że słowo 'powinno' zostało tu użyte
    raczej życzeniowo...

    KG

  • 6. Data: 2004-11-04 22:55:56
    Od: m...@g...pl

    > kiedy napisałeś?

    kilka dni temu a dzisiaj ponownie (w nadzieji ze wkoncu sie ktos zlituje i
    odpisze)

    > a poza tym, to mam poważne obawy, że słowo 'powinno' zostało tu użyte
    > raczej życzeniowo...

    mam wielka nadzieje ze te obawy sie nie potwierdza :)

  • 7. Data: 2004-11-05 07:15:35
    Od: seb <s...@k...to.wie.com>

    Dnia: 2004-11-04 19:22,user: m...@g...pl napisał:

    > Juz powrocilem do kraju i nie wiem co sie dzieje z samochodem.
    > Pozatym obawiam sie ze jak ponownie pojade do GB moge zostac obciazony kosztami
    > postoju samochodu (wraka) na parkingu lub zlomowania.

    To wolałbyś, że Ubezpieczyciel za to zapłacił z własnej kieszeni?

  • 8. Data: 2004-11-05 09:40:09
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    m...@g...pl wrote:
    > kilka dni temu a dzisiaj ponownie (w nadzieji ze wkoncu sie ktos zlituje i
    > odpisze)

    poczekaj, to zwykle trwa co najmniej kilka dni... ale jeśli dziś nie
    dostaniesz odpowiedz, to poczekasz dłużej...

    KG

  • 9. Data: 2004-11-05 10:41:36
    Od: "Mariusz Wojtasik" <m...@g...pl>

    > To wolałbyś, że Ubezpieczyciel za to zapłacił z własnej kieszeni?

    Tak!
    Po to wlasnie wykupilem ubezpieczenie, aby w trazie wypadku nie narazic sie na
    straty finansowe.

  • 10. Data: 2004-11-05 13:17:01
    Od: seb <s...@k...to.wie.com>

    On 2004-11-05 11:41, Mariusz Wojtasik wrote::

    > Tak!
    > Po to wlasnie wykupilem ubezpieczenie, aby w trazie wypadku nie narazic sie na
    > straty finansowe.

    Zdaj sobie sprawę z jednego - ubezpieczyciel nie zapłaci Ci za
    parkowanie samochodu przez pół roku, bo Tobie się nie chce wrócić do GB.
    To w dalszym ciągu jest Twój samochód.