  • 1. Data: 2004-11-04 17:08:30
    Temat: dzialka przy rzeczce
    Od: "Szymek" <s...@p...fm>

    Witajcie,

    zastanawiam sie nad zakupem dzialki, ktora jest polozona przy niewielkiej
    rzeczce i w zwiazku z tym mam do Was dwa pytania. Po pierwsze - czy jakies
    przepisy reguluja minimalna odleglosc domu od rzeki (a jesli tak, to jaka
    jest ta odleglosc)? Po drugie - czy nie jest tak, ze czesc dzialki polozona
    przy samej rzece musze udostepnic "spoleczenstwu" (rzeka jest w koncu
    "panstwowa" i kazdy powinien miec mozliwosc dostepu do niej), a jesli tak to
    jaka czesc?

    Za pomoc z gory dziekuje i pozdrawiam,
    Szymek

  • 2. Data: 2004-11-04 19:57:22
    Temat: Re: dzialka przy rzeczce
    Od: "lukdes" <l...@p...onet.pl>

    witam

    tak przepisy reguluja odleglosci
    tu jest nie tylko kwestia ile od rzeczki bywa wymagana odleglosc
    ale
    tu trzeba zrobic wywiad w miejscowym urzedzie plan miejscowy lub wzizt
    (linie zabudowy) i wypytac konkretnie o ta dzialke i ta rzeczke jej
    ewnetualne udostepnianie i odleglosc w konkretnym (twoim) przypadku
    jest bardzo mozliwe ze grodzac dzialke od tej rzeczki bedzeisz musial
    zachowac dystans - po prostu

    powodzenia

    LUKAS&DESIGN Łukasz Knapik
    ul. Tuwima 17/4, Zabrze tel/fax: 32 276 71 69, tel: 604 144 352
    e-mail: l...@p...onet.pl, s...@i...pl
    nr komunikatora GG: 735804, nick: Lukas
    DZIAŁALNOŚĆ NA TERENIE CAŁEGO KRAJU

  • 3. Data: 2004-11-04 20:36:42
    Od: "CR" <n...@a...pl>

    Użytkownik "Szymek" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > przy samej rzece musze udostepnic "spoleczenstwu" (rzeka jest w koncu
    > "panstwowa" i kazdy powinien miec mozliwosc dostepu do niej), a jesli tak

    a ja , z ciekawosci, dodatkowe pytanie:
    jesli mam rzeczke przylegajaca do mojej dzialki i chce zrobic maly stawik,
    to czy moge zaadoptowac wode z rzeki
    [zakladam, ze nie zmieniam koryta rzeki].

    pozdrawiam,
    grzesiek

  • 4. Data: 2004-11-04 22:37:16
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 4 Nov 2004 18:08:30 +0100, Szymek naskrobał(a):

> [...]
    > "panstwowa" i kazdy powinien miec mozliwosc dostepu do niej), a jesli tak to

    zabrania się grodzenia nieruchomości przyległych do powierzchniowych wód
    publicznych w odległości mniejszej niż 1,5m od lini brzegu - to obciążenie
    nie podlega odszkodowaniu.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 5. Data: 2004-11-04 22:40:08
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 4 Nov 2004 21:36:42 +0100, CR naskrobał(a):

    > a ja , z ciekawosci, dodatkowe pytanie:
    > jesli mam rzeczke przylegajaca do mojej dzialki i chce zrobic maly stawik,
    > to czy moge zaadoptowac wode z rzeki
    > [zakladam, ze nie zmieniam koryta rzeki].

    pod pewnymi warunkami tak - art 36 Prawo wodne.

  • 6. Data: 2004-11-05 07:09:42
    Od: "aw" <w...@a...pl>

> [...]
    > przy samej rzece musze udostepnic "spoleczenstwu" (rzeka jest w koncu
    > "panstwowa" i kazdy powinien miec mozliwosc dostepu do niej), a jesli tak

    I zapytaj najstarszych górali, kiedy i jak wylewa.
    --
    Zdrufko
    AW

  • 7. Data: 2004-11-05 07:50:48
    Od: "Stefan Siudalski" <s...@p...onet.pl>

    > zastanawiam sie nad zakupem dzialki, ktora jest polozona przy niewielkiej
    > rzeczce i w zwiazku z tym mam do Was dwa pytania.
    a ja polecam lekturę http://www.radiestezja.alpha.pl/powodzie.htm
    oraz http://free.of.pl/r/rebkow/wysoka.htm
    w moim przypadku - rzeka Wilga to 100-150 metrów od brzegu grunt w czasie
    spływów wiosennych jest zagrozony - wygląda normalnie tylko nie jest nośny
    SJS

  • 8. Data: 2004-11-05 08:08:41
    Od: "lukdes" <l...@p...onet.pl>

    > w moim przypadku - rzeka Wilga to 100-150 metrów od brzegu grunt w czasie
    spływów wiosennych jest zagrozony - wygląda normalnie tylko nie jest nośny <

    ... i jeszcze jedno
    dla bezpieczenstwa konstrukcji twojego domu
    czeka analiza geotechniczna gruntu i ewentualne zabiegi
    podnoszace jego nosnosc - znaczne koszty w pewnych przypadkach

    wiele zalezy od tego jak bardzo dzialka jest atrakcyjna dla ciebie
    i na ile ewentualnie warto w nia zainwestowac

    pozdrawiam i zycze powodzenia