  • 11. Data: 2005-01-26 16:40:08
    Temat: Re: USTAWA z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:6d56.0000002a.41f74b98@newsgate.onet.pl...

    > Prosze bardzo - Asia Marchewka?

    Nie koniecznie. Może Joanna MARCHEWKA, Może Maria MARCHEWKA, a może
    cokolwiek innego.

    > Chyba nie do konca mnie zrozumiales. Napisales, ze "...Natomiast same
    adresy
    > e-mailowe nie są danymi osobowymi w rozumieniu tej ustawy...", co po
    prostu nie
    > jest prawda.

    Czemu nie jest? Bo jakoś milcząco przechodzisz do tego. Jakby ten mail był
    połączony z mieniem, nazwiskiem i adresem, czy numerem PESEL, to oczywiście.
    Ale sam adres mailowy nie identyfikuje jednoznacznie osoby. Używam kilku
    adresów. Niektórych wspólnie z żoną. I czy z tego powodu to są dane osobowe?

    http://www.giodo.goc.pl/nauk_pol2b.htm),
> [...]
    dane
    > osobowe adresy tworzone na bezplatnych kontach pocztowych takze wowczas,
    gdy
    > administrator nie weryfikowal pod wzgledem prawdziwosci danych
    identyfikujacych
    > dostarczanych przez osobe zakladajaca konto. Brak jest przeslanek dla
    takiej
    > oceny - jak slusznie stwierdza A. Kaczmarek - w przypadku adresow
    internetowych
    > przypisanych okreslonym funkcjom, tworzonych bezimiennie w charakterze

    Po prostu nie zgadzam się z tą opinią A. KACZMARKA. Chwilowo prawa nie
    stanowi. Zresztą on sam nie twierdzi, ze to dane osobowe, a jedynie
    postuluje, by go traktować jako takie dane. No to nie jest to samo. Zresztą
    moim zdaniem postulat karkołomny. W takim razie niniejsza lista dyskusyjna
    jest zbiorem danych osobowych, bo przecież zawiera adresy.

  • 12. Data: 2005-01-26 18:22:06
    Od: w...@p...onet.pl

    > Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie koniecznie. Może Joanna MARCHEWKA, Może Maria MARCHEWKA, a może
    > cokolwiek innego.

    moze...a moze nie? i co z tego

    > adresy
    > prostu nie
    >
    > Czemu nie jest? Bo jakoś milcząco przechodzisz do tego.

    milczaco? hmmm myslale, ze uzasadnilem, ale moze sie myle.

    > Jakby ten mail był
    > połączony z mieniem, nazwiskiem i adresem, czy numerem PESEL, to oczywiście.

    a podany przyklad nie byl?

    > Ale sam adres mailowy nie identyfikuje jednoznacznie osoby.

    w kazdym przypadku?

    > Używam kilku
    > adresów. Niektórych wspólnie z żoną. I czy z tego powodu to są dane osobowe?

    a to juz zalezy. W tym miejscu moze warto przypomniec, z kim w chwili obecnej
    dyskutuje:
    "r...@g...pl"
    hmm?

    > Po prostu nie zgadzam się z tą opinią A. KACZMARKA.

    to wolny kraj, a co kraj to obyczaj, a ze to Polska wlasnie, to ...ehh
    to nie jest opinia A. Kaczmarka, tylko fragment komentarza do ustawy o ochronie
    danych osobowych
    Janusz Barta, Paweł Fajgielski, Ryszard Markiewicz. ZAKAMYCZE
    Kraków 2004

    > Chwilowo prawa nie
    > stanowi. Zresztą on sam nie twierdzi, ze to dane osobowe, a jedynie
    > postuluje, by go traktować jako takie dane.

    jak to komentarz ;) i nie on tylko autorzy komentarza
    najwazniejsze chyba jednak jest, kto (a raczej "co") bierze pod uwage wlasnie te
    postulaty i w jakich okolicznosciach ;)

    > No to nie jest to samo. Zresztą
    > moim zdaniem postulat karkołomny.

    podwazasz opinie autorytetow w dziedzinie ochrony danych osobowych?
    idac dalej takim tropem, dojdziemy do wniosku, po co zakazywac spamu, skoro nie
    mozna udowodnic, ze TEN adres jest MOJ ;) to dopiero rewolucja.
    O ile sie nie myle, nie tylko u nas (w Polsce) postrzega sie adresy imeil jako
    dane osobowe (chociaz u nas nie wszystkie akurat). Wg prawa "wyspiarskiego"
    wszystkie adresy imeil to dane osobowe (prosze mnie poprawic, jesli sie myle).
    Pomine fakt podzelania tych pogladow w innych krajach europejskich i nie tylko.

    > W takim razie niniejsza lista dyskusyjna
    > jest zbiorem danych osobowych, bo przecież zawiera adresy.

    w przypadku akurat Twojego adresu chyba nie ma zadnych watpliwosci ;)

    pozdrawiam
    d.