  • 1. Data: 2005-01-22 01:45:05
    Temat: USTAWA z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
    Od: "sdefsag" <a...@w...pl>

    Art. 25.
    1. W przypadku zbierania danych osobowych nie od osoby, której one dotyczą,
    administrator danych jest obowiązany poinformować tę osobę, bezpośrednio po
    utrwaleniu zebranych danych, o:

    1) adresie swojej siedziby i pełnej nazwie, a w przypadku gdy
    administratorem danych jest osoba fizyczna - o miejscu swojego zamieszkania
    oraz imieniu i nazwisku,
    2) celu i zakresie zbierania danych, a w szczególności o odbiorcach lub
    kategoriach odbiorców danych,
    3) Źródle danych,
    4) prawie wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania,
    5) uprawnieniach wynikających z art. 32 ust. 1 pkt 7 i 8.

    2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się, jeżeli:
    1) przepis innej ustawy przewiduje lub dopuszcza zbieranie danych osobowych
    bez wiedzy osoby, której dane dotyczą,
    2) dane przewidziane do zebrania są ogólnie dostępne,
    3) dane te są niezbędne do badań naukowych, dydaktycznych, historycznych,
    statystycznych lub badania opinii publicznej, ich przetwarzanie nie narusza
    praw lub wolności osoby, której dane dotyczą, a spełnienie wymagań
    określonych w ust. 1 wymagałoby nadmiernych nakładów lub zagrażałoby
    realizacji celu badania.

    -----------------------------------
    [Pytanie]

    Powolujac sie na Art 25.2.2 lub nawet Art 25.2.3 moge zrobicbaze danych ze
    wszystkimi adresami e-mail jakimi znajde w czasie podrozowaniu po
    internecie?
    I je udostepnic w internecie?

  • 2. Data: 2005-01-22 02:02:11
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    sdefsag wrote:

    > Powolujac sie na Art 25.2.2 lub nawet Art 25.2.3 moge zrobicbaze danych ze
    > wszystkimi adresami e-mail jakimi znajde w czasie podrozowaniu po
    > internecie?
    > I je udostepnic w internecie?

    A zbierać możesz.
    Udostępnić niestety już nie.

  • 3. Data: 2005-01-22 02:04:21
    Od: "!F" <a...@w...pl>

    > A zbierać możesz.
    > Udostępnić niestety już nie.

    Dlaczego nie udostepniac?

  • 4. Data: 2005-01-22 02:04:42
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "sdefsag" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Powolujac sie na Art 25.2.2 lub nawet Art 25.2.3 moge zrobicbaze danych ze
    > wszystkimi adresami e-mail jakimi znajde w czasie podrozowaniu po

    Własnie, zrobić bazę danych adresów @ osób udzielających się na pl.soc.prawo

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@i...XX.pl < wytnij X..X gdy będziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl + http://wizowo.3mam.net

  • 5. Data: 2005-01-23 09:36:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > Powolujac sie na Art 25.2.2 lub nawet Art 25.2.3 moge zrobicbaze danych ze
    > wszystkimi adresami e-mail jakimi znajde w czasie podrozowaniu po

    Nie. Za to, jak będziesz je gromadził, to nie musisz informować o tym
    zainteresowanych. Pozostałe warunki musisz spełnić.

    Natomiast same adresy e-mailowe nie są danymi osobowymi w rozumieniu tej
    ustawy. A więc mógł byś je udostępniać. Niebezpieczeństwo w tym tkwi takie,
    że jeśli ktoś Twoją listę wykorzysta do przesyłania spamu (no bo do czego
    jeszcze można?), to Ty będziesz miał zarzut pomocnictwa.

  • 6. Data: 2005-01-23 15:11:50
    Od: "!F" <a...@w...pl>

> [...]
    > że jeśli ktoś Twoją listę wykorzysta do przesyłania spamu (no bo do czego
    > jeszcze można?), to Ty będziesz miał zarzut pomocnictwa.

    Do wyslania zapytania czy moze wyslac oferte :-)

  • 7. Data: 2005-01-24 10:45:03
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Natomiast same adresy e-mailowe nie są danymi osobowymi w rozumieniu
    > tej ustawy. A więc mógł byś je udostępniać. Niebezpieczeństwo w tym

    Adres w postaci j...@j...serwer.pl bnależy do danych
    osobowych w rozumieniu tej ustawy. I takie adresy należałoby z bazy
    wyfiltrować

  • 8. Data: 2005-01-25 13:28:43
    Od: w...@p...onet.pl

    > Natomiast same adresy e-mailowe nie są danymi osobowymi w rozumieniu tej
    > ustawy.

    ze co takiego?? Na jakiej podstawie takie twierdzenie w ogole?

    > A więc mógł byś je udostępniać.

    ???? to samo pytanie

    pozdrawiam
    d.

  • 9. Data: 2005-01-25 20:32:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    USTAWA z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych:

    Art. 6. 1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje
    dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.
    2. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można
    określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się na
    numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników
    określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne,
    kulturowe lub społeczne.
    3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby,
    jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.

    I teraz powiedz mi, kto jest właścicielem adresu a...@w...xb.pl ?
    Tylko bez nadmiernych kosztów, czasu i działania!

  • 10. Data: 2005-01-26 07:49:45
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > I teraz powiedz mi, kto jest właścicielem adresu a...@w...xb.pl ?
    > Tylko bez nadmiernych kosztów, czasu i działania!

    Prosze bardzo - Asia Marchewka?
    Chyba nie do konca mnie zrozumiales. Napisales, ze "...Natomiast same adresy
    e-mailowe nie są danymi osobowymi w rozumieniu tej ustawy...", co po prostu nie
    jest prawda.
    Ja z kolei nie napisalem, ze wszystkie adresy imeilowe sa danymi osobowymi.
    Polecam lekture komentarza do uodo...a zreszta:
    "Przy interpretacji polskiej ustawy przyłączamy się do opinii A. Kaczmarka
    (Problemy ochrony danych osobowych, http://www.giodo.goc.pl/nauk_pol2b.htm),
    zgodnie z ktora adres poczty elektronicznej w wiekszosci przypadkow umozliwia
    jednoznaczna identyfikacje wlasciciela konta, czyli osoby, ktorej dotyczy, i
    powinien byc traktowany jako dane osobowe. Wydaje sie nam, ze stanowia dane
    osobowe adresy tworzone na bezplatnych kontach pocztowych takze wowczas, gdy
    administrator nie weryfikowal pod wzgledem prawdziwosci danych identyfikujacych
    dostarczanych przez osobe zakladajaca konto. Brak jest przeslanek dla takiej
    oceny - jak slusznie stwierdza A. Kaczmarek - w przypadku adresow internetowych
    przypisanych okreslonym funkcjom, tworzonych bezimiennie w charakterze skrzynek
    kontaktowych...."
    Dalej rowniez sporo ciekawych rzeczy.
    Jasniej troche?

    pozdrawiam