  • 1. Data: 2005-01-21 22:16:41
    Temat: Zgoda na wejscie na nieruchomosc w akcie notarialnym?
    Od: "Witek" <wsa[@poczta.onet.pl]>

    Witam.
    W poniedziałek podpisuje z deweloperem notarialna umowę przeniesienia
    własności i znalazłem w niej kilka niepokojących mnie zdań, a mianowicie:

    "... jako nabywca wyrażam zgodę na: wejście na nieruchomość objętą księgą
    wieczysta kw nr .... przez odpowiednie ekipy techniczne, w przypadku gdy
    nastąpi awaria urządzeń infrastruktury technicznej znajdujacych sie na tej
    nieruchomości lub zaistnieje potrzeba dokonania czynności konserwujących te
    urządzenia;"

    Czy to jest cos normalnego w takich aktach ?
    Czy powinienem sie na to godzić, czy nie?
    O jakie urządzenia może im chodzić: dach, sciany, rury?

    "... jako nabywca wyrażam zgodę na: wejście przez Wspólnotę Mieszkaniowa
    mieszkańców budynku w ..... ul ...... w prawa i obowiązki wynikające z
    zawartej w dniu ....... roku przez .....(deweloper) ...... z licencjonowanym
    zarządcą, na warunkach określonych w powyższej umowie.;"

    Dodam, ze umowa z tym zarządcą jest zawarta na czas określony (3 lata) na
    dosyć dziwnych warunkach, bo wynagrodzenie zarządcy od metra kwadratowego
    jest dosyć wysokie oraz liczone od powierzchni mieszkania oraz piwnicy i
    garażu włącznie.
    Czy mogę sie na to nie zgodzic lub dodać, ze jako wspólnota mamy prawo do
    podpisania innej umowy z innym zarządcą?

    pozdrawiam Witek
    gg: 3350265

  • 2. Data: 2005-01-22 10:55:32
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Witek wrote:

> [...]
    > Czy mogę sie na to nie zgodzic lub dodać, ze jako wspólnota mamy prawo do
    > podpisania innej umowy z innym zarządcą?

    ZAWSZE mozesz sie nei zgododzic i nie podpisywac umowy.

    Zgoda na wejscie w przypadku awarii urzadzen infrastruktury jest "normalna"
    niekt normalny nie wiezmnie odpowiedzialnosci za urzadzenia, do ktorych
    w razie awarii lub koniecznej konserwacji nie ma dostepu.
    Zadbaj tylko, by mieli obowiazek przywrocenia "stanu poprzedniego"
    po takim wejsciu.
    Te urzadzenia to wg mnie "instalacje", ale mozesz domagac sie, by byly one
    wymienione W TYM AKCIE.

    CO DO CENY tomozesz sie targowac... i np nie kupic....
    Jako wspolnota macie prawo wybrac zarzadce ale jesli
    podpiszecie umowe...
    to mozecie ja renegocjowac..

    Boguslaw
    Boguslaw