    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 24 Nov 2017 14:54:54 -0800 (PST)
    Subject: Re: Towar wysłany za granicę i jego zwrot
    From: asuszek <a...@g...com>

    W dniu piątek, 24 listopada 2017 23:38:56 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Podanie samych odchyłek nic nie mówi. Są odpowiednie klasy dokładności.
    > To one określają, jaka odchyłka jest dopuszczalna. Milimetr błędu na
    > śrubie o średnicy 10 mm, to poważna sprawa, ale na moście długim na 100
    > metrów, to pierdoła. Jeśli w specyfikacji nie podano odchyłek, to
    > stosuje się najniższą klasę dokładności. Tu znajdziesz wartości
    > https://www.partner-ship.pl/skyw5_tablica_tolerancji
    _wymiarow_otworow_wg_iso.htm

> [...]
    > odpis wysłał Szkotom -niech panowie ze Szkocji się dogadują z
    > przewoźnikiem, kto i kiedy uszkodził filtry.
    >
    > Dla Ciebie kluczowym pozostaje art. 544 par. 1 kc oraz art. 4.1.a
    > ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (WE) Nr 593/2008 z dnia
    > 17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych
    > (Rzym I) - oczywiście milcząco zakładając, ze nie dokonaliście wyboru
    > prawa Wielkiej Brytanii, bo o tym nie piszesz. W Twoim wypadku
    > zastosowanie ma prawo Polskie, a to jednoznacznie z chwilą wydania
    > przewoźnikowi zwalnia Cię z odpowiedzialności.

    Dziękuję Panu serdecznie za odpowiedź. Otrzymaliśmy odpowiedź od producenta
    oryginalnych filtrów, cytuję "Możliwe, że błąd wynika ze zmian konstrukcyjnych
    central wentylacyjnych jakie wprowadził producent.Zmiany te mogły powodować również
    zmiany wymiarów filtrów.Pomimo, że symbol centrali nie uległ zmianie, to filtry są
    delikatnie inne.Jeżeli różnica faktycznie wynosi kilka mm, to myślę, że nie powinno
    to stanowić problemu".