  • 1. Data: 2008-11-10 17:44:50
    Temat: Re: Takich jak TY sterylizujemy dla twojego dobra.
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Mon, 10 Nov 2008 07:48:17 -0800 (PST), interpio napisal/napisala:
> [...]
    > niższej sprawności intelektualnej, zarówno sama dziewczyna jak i jej
    > dziecko, nie są upośledzone umysłowo.
    > Takie zachowanie lekarzy, przypomina mi masową sterylizację osób
    > niepełnosprawnych
    > za czasów Hitlera.
    > Czy jest szansa aby dziewczyna dochodziła odszkodowania za okaleczenie
    > bez jej zgody,
    > czy nie minęło już przedawnienie, gdzie złożyć pozew, jakie potrzebne
    > były by dokumenty?
    >
    > Z drugiej strony, czy walka z lekarzami jest możliwa i w dodatku z

    IMHO media sie tym na pewno zainteresuja....

    --
    * Foto freak: http://portfolio.pomorski.net, http://fotki.pomorski.net *
    GG: 70701

  • 2. Data: 2008-11-11 14:23:40
    Od: "regen" <regen@....hm....os.pl>

    Użytkownik "Papik" <p...@a...net> napisał w wiadomości
    ..
> [...]

    Witam!

    Zwykle przed podwiązaniem jajowodów (co jest w Polsce nielegalne),
    ginekolodzy biorą na piśmie zgodę od chorej. Podejrzewam, że po takim czasie
    dziewczyna może nie pamiętać swojej decyzji. Jeśli rzeczywiście odbyło się
    to poza jej zgodą, to zdecydowanie sprawa powinna znaleźć finał w sądzie.
    Trzeba by dotrzeć do historii choroby i zrobić kopię całej dokumentacji w
    tym opisu zabiegu. Jeśli tam nie ma śladu wykonanego podwiązania jajowodów,
    ani zgody na ten zabieg,
    to podejrzewam, że będą kłopoty z udowodnieniem całej sprawy.

    Pozdrawiam
    regen

  • 3. Data: 2008-11-12 03:00:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    regen pisze:

    > Zwykle przed podwiązaniem jajowodów (co jest w Polsce nielegalne),
    > ginekolodzy biorą na piśmie zgodę od chorej.

    I co im niby taka zgoda by dała? To przestępstwo niezależnie od zgody -
    tak samo jak wazektomia.

  • 4. Data: 2008-11-12 19:05:35
    Od: "regen" <regen@....hm....os.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" < > napisał w wiadomości

    > I co im niby taka zgoda by dała? To przestępstwo niezależnie od zgody -
    > tak samo jak wazektomia.

    Przede wszystkim byłoby prawdopodobne, że zabieg podwiązania jajowodów się
    odbył. Nie jest to proste do udowodnienia na podstawie badania chorej, czy
    też badań dodatkowych po tylu latach.

    Z punktu widzenia ginekologów wykonujących zabieg, wzięcie zgody też ma
    sens. Jest dowód na to, że nie odbyło się to bez jej wiedzy. Przy braku
    zgody naruszona jest ustawa o ZOZ-ach (art 19 ust.1 pkt3). Poza tym chora
    nie jest tak skłonna do skarżenia lekarza wykonującego zabieg, jeśli
    wyraziła zgodę.

    Pozdrawiam
    regen

  • 5. Data: 2008-11-12 21:24:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    regen pisze:

> [...]
    > zgody naruszona jest ustawa o ZOZ-ach (art 19 ust.1 pkt3). Poza tym
    > chora nie jest tak skłonna do skarżenia lekarza wykonującego zabieg,

    Ale zrozum, że to jest przestępstwo ścigane z urzędu! Nawet za zgodą!

  • 6. Data: 2008-11-12 22:12:12
    Od: "regen" <regen@....hm....os.pl>

    wiadomości news:65uru5-sk6.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Ale zrozum, że to jest przestępstwo ścigane z urzędu! Nawet za zgodą!

    Tak trochę Cię nie rozumiem. Co ma piernik do wiatraka. Napisałem o
    możliwościach uzyskania jakichś dowodów np. zgody na zabieg. Napisałem też,
    w odpowiedzi na Twoje pytanie, po co ginekolodzy biorą taką zgodę. A biorą -
    taka jest praktyka.

    Co to ma wspólnego z tym, że jest to przestępstwo ścigane z urzędu? Tego
    nikt nie neguje.

    Pozdrawiam
    regen

  • 7. Data: 2008-11-12 23:48:04
    Od: interpio <i...@d...pl>

    On 12 Lis, 21:05, "regen" <regen@....hm....os.pl> wrote:

> [...]
    > zgody naruszona jest ustawa o ZOZ-ach (art 19 ust.1 pkt3). Poza tym chora
    > nie jest tak skłonna do skarżenia lekarza wykonującego zabieg, jeśli

    Chora miała zaświadczenie od lekarzy różnych specjalności min.
    ginekologa i ortopedy, bo porusza się na wózku inwalidzkim, że może
    poród odbyć się naturalnie.
    Z premedytacją zastosowano u tej dziewczyny cesarskie cięcie, zamiast
    porodu naturalnego
    oraz znieczulenie ogólne, zamiast znieczulenia przewodowego.

    Pozdrawiam interpio

  • 8. Data: 2008-11-13 00:31:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    regen pisze:

    > Tak trochę Cię nie rozumiem. Co ma piernik do wiatraka. Napisałem o

    To, że "zgoda" niczego nie zmienia. Może poza surowością kary. Paragraf
    jest ten sam.

> [...]
    > A biorą - taka jest praktyka.
    >
    > Co to ma wspólnego z tym, że jest to przestępstwo ścigane z urzędu? Tego

    Równie dobrze mogli by brać zgodę np. na nielegalną aborcję. Albo zgodę
    na seks z małoletnią poniżej 15 lat.

    Przy pierwszej kontroli papierów mają prokuratora na karku.

  • 9. Data: 2008-11-13 00:56:37
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    interpio napisal:
> [...]
    > porodu naturalnego
    > oraz znieczulenie ogólne, zamiast znieczulenia przewodowego.

    To akurat jest w gestii poloznika obslugujacego porod.
    Zaswiadczenia w przypadku tragedii mialyby wartosc mniejsza
    niz papier, na ktorym sa spisane. Dziwie sie tym pretensjom,
    bo jako inwalidka DPM powinna miec swiadomosc na co naraza
    wlasne dziecko w sytuacji niedotlenienia.

    Mam coraz wieksze narastajace wrazenie, ze ktos tu na sile
    szuka kasy.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2008-11-13 09:08:44
    Od: armar <a...@p...fm>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Równie dobrze mogli by brać zgodę np. na nielegalną aborcję.
    > Albo zgodę na seks z małoletnią poniżej 15 lat.

    Niemniej jednak jest pewna różnica między tymi przykładami,
    gdyż w przeciwieństwie do seksu z małoletnią na "nielegalną aborcję"
    można mieć papiery, które sprawią, że jest ona uzasadniona
    (zagrożenie życia lub zdrowia pacjentki).

    W przypadku niepełnosprawnej ruchowo kobiety posadzonej na wózku,
    która nie jest w stanie samodzielnie egzystować, to taka sterylizacja
    mogła mieć jakieś uzasadnienie, szczególnie jeśli jej mąż
    skombinował jakieś dokumenty świadczące o możliwości zagrożenia życia
    w przypadku kaprysu posiadania kolejnego dziecka.

    Jeśli męża nie miała, to tym bardziej mogli się o to starać rodzice
    i to jest zrozumiałe, że zrobili to bez jej zgody,
    jeśli ona swoją ciążą obciążyła ich również nie pytając o zgodę.

    > Przy pierwszej kontroli papierów mają prokuratora na karku.

    I Ziobrę krzyczącego w telewizji o lekarzach mordujących pacjentów? ;)

    --
    Pozdrawia Marek