  • 1. Data: 2008-02-03 00:34:38
    Temat: Tajemnica bankowa a bledna operacja
    Od: ZauraK <z...@z...zaurak>

    Witam.

    Mam taką trochę dziwną sytuację:
    Klient X złożył dyspozycję obciążenia jego rachunku w związku z pewną
    płatnością.
    W wyniku błędu pracownika banku został obciążony klient Y.
    Oczywiście wynikła afera i ciągnie się dalej pomimo usunięcia błędu.

    Pytanie: czy bank może/musi podać klientowi Y dane klienta X, poprzez
    okazanie owej dyspozycji złożonej przez klienta X ?

    Moim zdaniem dane klienta X są jak najbardziej pod ochroną bo:
    Art 4 ust 1 - "Bank, osoby w nim zatrudnione oraz osoby, za których
    pośrednictwem bank wykonuje czynności bankowe, są obowiązane zachować
    tajemnicę bankową, która obejmuje wszystkie informacje dotyczące
    czynności bankowej, uzyskane w czasie negocjacji, w trakcie zawierania i
    realizacji umowy, na podstawie której bank tę czynność wykonuje.",
    a w kolejnych art. nie ma zwolnienia które odnosiłoby się do tej sytuacji.

    Czy mam rację, czy też klient Y ma prawo do wglądu "przez kogo" go
    obciążono?
    Jeśli mam rację to czy są jeszcze jakieś inne art. z innych ustaw na
    które można się powołać ?

    --
    ZauraK

  • 2. Data: 2008-02-03 01:21:41
    Temat: Re: Tajemnica bankowa a bledna operacja
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ZauraK wrote:
> [...]
    > obciążono?
    > Jeśli mam rację to czy są jeszcze jakieś inne art. z innych ustaw na

    Nie ma czegoś takiego jak przez kogo go obciążono.
    Przez nikogo. Przez pomyłkę pracownika banku i tyle. Dane banku zna.
    Nic mu do tego gdzie jeszcze się bank pomylił i kogo nieobciążył.

  • 3. Data: 2008-02-03 19:23:21
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > Nie ma czegoś takiego jak przez kogo go obciążono.
    > Przez nikogo. Przez pomyłkę pracownika banku i tyle. Dane banku zna.
    > Nic mu do tego gdzie jeszcze się bank pomylił i kogo nieobciążył.

    Dokładnie tak, jedynie co go interesuje to szybkie naprawienie pomyłki i
    ewentualne przeprosiny przez bank. Może czasem też odszkodowanie...

    Pozdro Przemek