  • 11. Data: 2004-09-02 20:36:40
    Temat: Re: TPSA - dyskryminowanie klientów
    Od: Jarosław Mężyk <j...@i...pl>

    Witam serdecznie!

    Pozwolę sobie odpowiedzieć "zbiorczo" na Wasze listy licząc, że nikt nie
    weźmie mi tego za złe.

    Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że - jak napisał Andrzej Lawa - nikt
    nie przeskoczy fizyki - ani ja ani TPSA i skoro ASDL nie działa na
    odległość > 6km to nie działa. Choć z drugiej strony, nic mnie nie powinno
    obchodzić rozlokowanie central telefonicznych TPSA.
    Miejscowość w której mieszkam liczy sobie 400 mieszkańców więc nie mogę
    liczyć ani na możliwość postawienia bliżej centrali TPSA ani na zebranie
    odpowiedniej ilości chętnych do budowy lokalnej sieci.

    Przyznam się, że gdy pisałem pierwszy post, byłem nieźle wkurzony ilością
    reklam Neo i atrakcyjnością tej usługi w sytuacji gdy, sam nie mogę z niej
    skorzystać i muszę łączyć się przez modem. Co więcej uważam, że TPSA celowo
    zawyża koszty dostępu modemowego (np. przez zlikwidowaniu "pakietu nocnego"
    który rekompensował mi w znacznym stopniu brak Neo) aby przez to zwiększyć
    atrakcyjność Neostrady ("Nie daj się zjeść rachunkom za telefon!").

    Liczyłem na istnienie jakiegoś zapisu w prawie, który obligowałby firmę (w
    tym wypadku TPSA) do świadczenia danej usługi skoro jest już ona w ofercie,
    w szczególności, że jestem już klientem TPSA. ZTCW, jeżeli coś jest
    wystawione na sprzedaż, to nie można odmówić sprzedaży (jeżeli się mylę, to
    niech mnie ktoś poprawi). Miałem nadzieję, że to samo dotyczy usług.

    Co do innych metod dostępu do Internetu (sieć, radio, Era) to wymaga to
    zbyt dużych nakładów czasu i/lub pieniędzy.
    Prędzej się z tego **^%$%$&^%^ zadupia wyprowadzę!

    Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam wszystkich
    Jarosław Mężyk

    --
    j...@i...pl
    Dura lex - sed lex

  • 12. Data: 2004-09-03 09:03:55
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Ooo... Zaglądałem na ich strony i jakoś mi w oko nie wpadło. Może
    > zakamuflowane? ;)

    :) sa a nie wiem, www.eragsm.pl moze nie na tej sronie szukales :)

    http://www.era.pl/index.php/id=prasa_inf/press_id=59
    9/zone=10/section=taktak

    nawet w tak taku mozesz.

    P.

  • 13. Data: 2004-09-03 15:19:14
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Co do innych metod dostępu do Internetu (sieć, radio, Era) to wymaga to
    > zbyt dużych nakładów czasu i/lub pieniędzy.
    > Prędzej się z tego **^%$%$&^%^ zadupia wyprowadzę!

    obojetnie jaki talefon z GPRS, karta tak tak i kabelek do kompa, nawet
    modemu nie potrzebujesz.
    mozecie tez ze znajomymi zrobic (w preznosni) serwer podlaczyc Onet KOnekt
    Satelita (skladac sie na to - wyjdzie taniej niz neostada)
    i zrobic wewnetrzna siec.

    P.

  • 14. Data: 2004-09-04 05:29:15
    Od: He(R)Sk <s...@p...onet.pl>

    On Thu, 2 Sep 2004 22:36:40 +0200, Jarosław Mężyk <j...@i...pl>
    wrote:

    > Choć z drugiej strony, nic mnie nie powinno
    > obchodzić rozlokowanie central telefonicznych TPSA.

    a ja chce by sklepik z piwem byl obok mojego mieszkania !
    nie obchodzi mnie to,ze inni beda mieli dalej. ja chce miec
    blizej i domagam sie by codziennie w nim bylo "tyskie" i by
    kosztowalo 1,20 zl. jezeli nie bedzie bede czuc sie dyskryminowany!

    tak w skrocie wyglada twoje podejscie do problemu...

    HeSk

    * Przedstawione tu opinie maja charakter prywatny i nie maja zadnego
    zwiazku (jak by chcieli niektorzy) z jakakolwiek instytucja publiczna.
    * My personal opinions are just mine.

  • 15. Data: 2004-09-04 06:52:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Sep 2004, Jarosław Mężyk wrote:
    [...]
    >+ w szczególności, że jestem już klientem TPSA. ZTCW, jeżeli coś jest
    >+ wystawione na sprzedaż, to nie można odmówić sprzedaży (jeżeli się mylę, to
    >+ niech mnie ktoś poprawi).

    Nie mylisz się AFAIR.
    Ale prawo trzeba AFAIK czytać CAŁE:
    ++++ Kodeks Cywilny ++++
    Art. 387. § 1. Umowa o świadczenie niemożliwe jest nieważna.
    -----------

    Nie wiem czy przepis dotyczy tylko "niemożliwych w skali świata" (umów),
    czy też jeśli ktoś wystawi "do sprzedaży w dobrym stanie" wahadłowiec
    Columbia (przepraszam za przykład, lepszego nie wykoncypowałem) do
    kompletu z dwoma myśliwcami F117 to będzie ona obowiązująca...
    To znaczy czy obowiązujące będzie jej WYKONANIE (mimo że zdaje się
    sprzedaż F117 to pod kontrolą rządu USA jest :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 16. Data: 2004-09-04 19:06:19
    Od: Jarosław Mężyk <j...@i...pl>

    Dnia Sat, 4 Sep 2004 08:52:11 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
> [...]
    > To znaczy czy obowiązujące będzie jej WYKONANIE (mimo że zdaje się
    > sprzedaż F117 to pod kontrolą rządu USA jest :))

    Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że jeżeli TPSA postawi centralę w
    mojej miejscowości, to dołoży do interesu i to sporo, więc nie wchodzi to w
    rachubę. Natomiast do tego, aby zaoferować abonentom którzy nie mogą ze
    względów technicznych korzystać z Neo, taryfę zbliżoną cenowo do Neo, TPSA
    nie musi dokonywać żadnych inwestycji - mają przecież system bilingowy
    który pozwala na rozliczanie pakietów internetowych.

    Koszt godzinowego połączenia przez Neo128 (59pln, max 720 h w miesiącu) to
    0,09pln. Koszt godzinowego połączenia przez modem wynosi ok. 4,5pln (ok
    3pln w nocy lub 6pln w dzień, uśredniłem do 4,5) czyli 50x więcej przy
    transferze o połowę wolniejszym.
    Sprawę IMHO rozwiązałby pakiet (dla tych, którzy nie mogą mieć Neo) 250h za
    59pln lub podobny.
    Nie jest to niemożliwe, co więcej, nie wymaga inwestycji od TPSA...
    Ale cały problem polega na tym, że IMHO duża część osób, korzystająca z
    dostępu innego niż modemowy via TPSA, nie widzi problemu. A narzekania na
    wysokie koszty połączenia modemowego przypisuje się raczej jakiemuś
    wydumanemu pieniactwu "modemowców" a nie stanowi faktycznemu.

    Pozdrawiam
    Jarosław Mężyk

    --
    j...@i...pl
    Dura lex - sed lex

  • 17. Data: 2004-09-04 19:06:20
    Od: Jarosław Mężyk <j...@i...pl>

    Dnia Sat, 04 Sep 2004 07:29:15 +0200, He(R)Sk napisał(a):

> [...]
    > kosztowalo 1,20 zl. jezeli nie bedzie bede czuc sie dyskryminowany!
    >
    > tak w skrocie wyglada twoje podejscie do problemu...

    Twój przykład ze sklepem jest trochę nietrafiony...
    Mógłbyś czuć się dyskryminowany, gdybyś miał dostęp do jednego tylko
    sklepu, w którym "tyskie" kosztowałoby 300pln a chleb 120pln.
    Prawda jest taka, że pobranie tego samego pliku przy połączeniu modemowym
    jest 100 (dosłownie: sto) razy droższe niż pobranie tego samego pliku przy
    połączeniu ADSL.
    Zauważ także, że nie domagam (zresztą, ja niczego się nie domagam - pytam
    tylko jak to wygląda z punktu widzenia prawa) się żadnych kosztownych
    inwestycji od TPSA. Np. pakiet nocny lub coś w tym rodzaju mogłoby
    spokojnie sprawę załatwić.

    Zresztą sama TPSA zdaje się dostrzegać problem, choć jej "ekwiwalent" jest
    prawie trzykrotnie droższy i dwukrotnie gorszej jakości niż Neo oraz
    obejmuje zaledwie 100h.

    Korzystasz z Neo, prawda?
    Nie sądzę, żebyś był w stanie zrozumieć problem. Dla mnie więc EOT

    --
    j...@i...pl
    Dura lex - sed lex

  • 18. Data: 2004-09-05 11:11:40
    Od: He(R)Sk <s...@p...onet.pl>

    On Sat, 4 Sep 2004 21:06:20 +0200, Jarosław Mężyk <j...@i...pl>
    wrote:

    [...]

    > Korzystasz z Neo, prawda?

    od niedawna.

    > Nie sŕdzć, ýebyú byů w stanie zrozumieă problem. Dla mnie wićc EOT

    przez wiele lat korzystalem z modemu poczynajac od 9600 do 56k.

    mam pytanie: czy zlozyles wniosek na neo ?

  • 19. Data: 2004-09-05 14:39:34
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    wrote:

    >Mógůbyú czuă sić dyskryminowany, gdybyú miaů dostćp
    ISO-8859-13 ?

    WAM

    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 20. Data: 2004-09-06 05:33:14
    Od: Jarosław Mężyk <j...@i...pl>

    Dnia Sun, 05 Sep 2004 13:11:40 +0200, He?Sk napisał(a):

    > On Sat, 4 Sep 2004 21:06:20 +0200, Jarosław Mężyk <j...@i...pl>
    > wrote:

    > mam pytanie: czy zlozyles wniosek na neo ?

    Dzwoniłem pod odpowiedni nr TPSA aby zamówić usługę. Konsultantka
    stwierdziła, że nie ma możliwości technicznych świadczenia usługi i na tym
    sprawa się skończyła.

    PS.
    Przepraszam za złe kodowanie.

    --