  • 1. Data: 2004-08-31 22:11:30
    Temat: Dostep do internetu - poufne dane
    Od: User <to@_no_spam_.niezly.as>

    Witam,
    Mam pewien problem, mianowicie proboje podlaczyc znajomemu internet poza
    miastem. Jedyny mozliwy sposob to droga radiowa na czestotliwosci 2.4
    GHz. Znalazlem firme wszystko spoko. Zalezy mi na tym aby nikt nie byl w
    stanie podsluchac/podejrzec danych wysylanych i odbieranych z komputera
    posiadajacego wyzej wymieniony dostep do internetu. Pan z firmy jest w
    stanie to zagwarantowac - przynajmniej tak telefonicznie powiedzial.
    Cala rozmowa odbyla sie wczoraj, a ja dzis poczytalem troche o sieciach
    na 2.4GHz wyposazylem laptopa w pare programikow i na łowy. Z tego co
    zaobserwowalem to bez wiekszych problemow mozna podgladac co ktos w
    danej chwili robi itp.
    Zakladam, ze Pan z firmy wiedzial co mowi i ze polaczenie dla mojego
    znajomego bedzie zrobione tak, zeby nie mozna bylo podejrzec.

    Jak moge zawrzec umowe z firma w taki sposob zeby w razie podejrzenia
    moich danych wysylanych/odbieranych przez osobe ktora moze w duzym
    stopniu narazic mnie na straty moglbym zadac duzego odszkodowania od
    firmy. Powiedzmy 50-100% wartosci strat jakie ponioslbym.

    Bartek

  • 2. Data: 2004-08-31 22:14:45
    Temat: Re: Dostep do internetu - poufne dane
    Od: User <to@_no_spam_.niezly.as>

    Zalozmy ze ktos podrzuca mi dyskietke/plyte z danymi ktore przesylalem
    za pomoca internetu wiec jest dowod.

  • 3. Data: 2004-08-31 22:30:07
    Od: "Mariusz Murawski" <m...@w...pl>

> [...]
    > Pan z firmy jest w
    > stanie to zagwarantowac - przynajmniej tak telefonicznie powiedzial.

    Technologia Wi-Fi (802.11) nie jest w tej chwili w stanie zapewnic
    bezpieczenstwa przesylanych danych. To bezpieczenstwo nie zalezy od tego
    pana tylko od mozliwosci sprzetowych. A takich nie ma.

    > Z tego co
    > zaobserwowalem to bez wiekszych problemow mozna podgladac co ktos w
    > danej chwili robi itp.

    Pewnie dzialali bez szyfrowania. Z szyfrowaniem takie obserwacje trwaja
    dluzej zanim cos zobaczysz, ale i tak w efekcie dowiesz sie wszystkiego.

    > Zakladam, ze Pan z firmy wiedzial co mowi i ze polaczenie dla mojego
    > znajomego bedzie zrobione tak, zeby nie mozna bylo podejrzec.

    Przyzwoitosc kaze mi przypuszczac, ze wie, co mowi. Byc moze wiec zamierza
    zastosowac inna technologie niz wi-fi. Moze postawic do odbiorcy radiolinie
    z szyfrowaniem i innymi bajerami, ale to sa bardzo duze koszty.
    Chcesz sie zabezpieczyc przed podsluchem - tylko kabel.

    Mariusz M.

  • 4. Data: 2004-08-31 23:15:07
    Od: Wenom <w...@g...pl.PleaseReplaceONEwith1.ZamienONEna1>

    Dnia Wed, 01 Sep 2004 00:11:30 +0200, User <to@_no_spam_.niezly.as>
    napisał:

> [...]
    > stopniu narazic mnie na straty moglbym zadac duzego odszkodowania od
    > firmy. Powiedzmy 50-100% wartosci strat jakie ponioslbym.

    Jesli ktos zagwarantuje ze dane przesylane radiem beda 100% poufne i nie
    da sie ich p[rzechwycic to jest nikim innym a jedynie wariatem. Dla
    zapewnienia duzego bezpieczenstwa bez mozliwosc podluchy na dordze
    transmisji zalecam swiatlowody. Oczywiscie jesli komus rzeczywisce bedzie
    zalezalo na danych to poorstu ukradnie ci serwer.

  • 5. Data: 2004-08-31 23:15:41
    Od: User <to@_no_spam_.niezly.as>

    Mariusz Murawski wrote:
    > Technologia Wi-Fi (802.11) nie jest w tej chwili w stanie zapewnic
    > bezpieczenstwa przesylanych danych. To bezpieczenstwo nie zalezy od tego
    > pana tylko od mozliwosci sprzetowych. A takich nie ma.

    A IPSec, VPN lub PPPoE?

> [...]
    > z szyfrowaniem i innymi bajerami, ale to sa bardzo duze koszty.
    > Chcesz sie zabezpieczyc przed podsluchem - tylko kabel.

    Kabel tez łatwo podsłuchac tylko trudniej (chociaz moze nie? ostatnie
    problemy z doładowaniem komorek przez linie telefoniczne) sie wpiac w
    czyjs kabel niz w cos co w eterze lata.

    Jak zawrzec z Facetem umowe zeby w razie moich strat zrekompensowal mi je?

  • 6. Data: 2004-08-31 23:27:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <ch2u5h$f0v$1@opal.icpnet.pl>, Mariusz Murawski wrote:
    > Technologia Wi-Fi (802.11) nie jest w tej chwili w stanie zapewnic
    > bezpieczenstwa przesylanych danych. To bezpieczenstwo nie zalezy od tego
    > pana tylko od mozliwosci sprzetowych. A takich nie ma.

    MZ powinniście najpierw uściślić o jaki właściwie stopień bezpieczeństwa
    chodzi, bo w sumie praktycznie wszystko jest do złamania z tym że rzadko
    kto porywa się z motyką na słońce. Lecę juz od dosyć dawna 128bitowym
    WEPem (plus parę innych podstawowych dla 802.11b/g rozwiązań) z tym, że i
    tak mam manierę robienia większości rzeczy dodatkowo tunelując, w tym ruch
    www do serwera proxy. Myślę sobie, być moze i naiwnie, że takie
    rozwiazanie zapewnia całkiem spore bezpieczeństwo, a już na pewno jest
    tanie.

    Dodatkowo już prawnie i do inicjatora wątku: wątpię aby bezboleśnie udało
    się udowodnić przed sądem jakiekolwiek straty poniesione tą drogą. Samo
    znalezienie dziury w takim rozwiązaniu nie jest dowodem że np. tędy
    wyciekła informacja która naraziła uzytkownika na straty. Te ostatnie tez
    musza być wymierne.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2004-08-31 23:28:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "User" <to@_no_spam_.niezly.as> napisał w wiadomości

    Stu procentowej pewności nikt Ci nie da.

    Co do ewentualnego odszkodowania, to musiał byś udowodnić, że obca osoba
    weszła w posiadanie tych danych podczas ich przepływu kanałem radiowym, a
    nie inaczej. Problem w tym, że owa obca osoba, jeśli nie działa na Twoje
    zlecenie, to popełnia przestępstwo. To jest to samo, co podsłuch (i nie
    chwalił bym się na Twoim miejscu tym, że to robiłeś - wiem, że w szczytnym
    celu, ale ...).

    By zapewnić w miarę bezpieczne połączenie, to przekaz musi być kodowany. Ale
    tu musiał byś się udać na odpowiednią grupę, ponieważ nie znam się aż tak na
    tym, by dyskutować. Z drugiej strony wydaje mi się, ze nie ma za wielkiego
    sensu walka z samym tylko kanałem radiowym. Jak puścisz nie kodowane dane w
    sieci, to równie dobrze dane mogą zostać przechwycone poza kanałem radiowym.
    A jak je zakodujesz, to z podsłuchu kanału radiowego nici.

  • 8. Data: 2004-08-31 23:44:38
    Od: User <to@_no_spam_.niezly.as>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "User" <to@_no_spam_.niezly.as> napisał w wiadomości
    >
    > Stu procentowej pewności nikt Ci nie da.

    Ten Pan mowil ze da ;)

> [...]
    > chwalił bym się na Twoim miejscu tym, że to robiłeś - wiem, że w szczytnym

    I tak przeciez nikt mi tego nie udowodni bo wlasnie
    sformatowalem/wyrzucilem/spalilem dysk.

    Dziekuje za odpowiedz.

  • 9. Data: 2004-08-31 23:45:54
    Od: User <to@_no_spam_.niezly.as>

    Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > znalezienie dziury w takim rozwiązaniu nie jest dowodem że np. tędy
    > wyciekła informacja która naraziła uzytkownika na straty. Te ostatnie tez

    Dziekuje za wypowiedz.

  • 10. Data: 2004-09-01 08:31:23
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Zalozmy ze ktos podrzuca mi dyskietke/plyte z danymi ktore przesylalem
    > za pomoca internetu wiec jest dowod.

    prosze Cie, przeciez te dyskietke sam mogles nagrac.

    P.