    From: Jarosław Mężyk <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: TPSA - dyskryminowanie klientów
    Date: Sat, 4 Sep 2004 21:06:19 +0200
    Sender: d...@o...pl@pa24.gdynia.cvx.ppp.tpnet.pl

    Dnia Sat, 4 Sep 2004 08:52:11 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > On Thu, 2 Sep 2004, Jarosław Mężyk wrote:
    > [...]
    > Nie mylisz się AFAIR.
    > Ale prawo trzeba AFAIK czytać CAŁE:
    > ++++ Kodeks Cywilny ++++
    > Art. 387. § 1. Umowa o świadczenie niemożliwe jest nieważna.
    > -----------
    >
    > Nie wiem czy przepis dotyczy tylko "niemożliwych w skali świata" (umów),
    > czy też jeśli ktoś wystawi "do sprzedaży w dobrym stanie" wahadłowiec
    > Columbia (przepraszam za przykład, lepszego nie wykoncypowałem) do
    > kompletu z dwoma myśliwcami F117 to będzie ona obowiązująca...
> [...]

    Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że jeżeli TPSA postawi centralę w
    mojej miejscowości, to dołoży do interesu i to sporo, więc nie wchodzi to w
    rachubę. Natomiast do tego, aby zaoferować abonentom którzy nie mogą ze
    względów technicznych korzystać z Neo, taryfę zbliżoną cenowo do Neo, TPSA
    nie musi dokonywać żadnych inwestycji - mają przecież system bilingowy
    który pozwala na rozliczanie pakietów internetowych.

    Koszt godzinowego połączenia przez Neo128 (59pln, max 720 h w miesiącu) to
    0,09pln. Koszt godzinowego połączenia przez modem wynosi ok. 4,5pln (ok
    3pln w nocy lub 6pln w dzień, uśredniłem do 4,5) czyli 50x więcej przy
    transferze o połowę wolniejszym.
    Sprawę IMHO rozwiązałby pakiet (dla tych, którzy nie mogą mieć Neo) 250h za
    59pln lub podobny.
    Nie jest to niemożliwe, co więcej, nie wymaga inwestycji od TPSA...
    Ale cały problem polega na tym, że IMHO duża część osób, korzystająca z
    dostępu innego niż modemowy via TPSA, nie widzi problemu. A narzekania na
    wysokie koszty połączenia modemowego przypisuje się raczej jakiemuś
    wydumanemu pieniactwu "modemowców" a nie stanowi faktycznemu.

    Pozdrawiam
    Jarosław Mężyk

    --
    j...@i...pl