  • 1. Data: 2004-09-01 05:14:15
    Temat: spadek nagle koszmar !!
    Od: <A...@o...pl>

    10 m-cy temu mojej żonie zmarła mama. Właśnie dostaliśmy pismo z Banku Lukas
    z informacją, że kredyt zaciągnięty na zakup samochodu od 10 m-cy nie jest
    spłacany. Bank informuje, że dług wchodzi w skład masy spadkowej i będzie na
    drodze sądowej egzekwował spłatę zadłużenia "od wszystkich spadkobierców
    solidarnie". Moja żona ma trzech braci, w tym jeden jest nieletni, drugi
    studiuje. Samochód został kupiony dla trzeciego brata, który pracował na
    nim jako taksówkarz. Miał oczywiście kredyt spłacać, ale niestety okazało
    sie, że nie spłaca kredytu a samochód jest zniszczony, tzn.: zatarty silnik,
    nic nie wymieniane przez 2 lata, każda opona inna, itp. CO Z TYM ZROBIĆ????

    Sprawy sądowej jeszcze nie było, spadek nie jest podzielony. Nie ma żadnego
    testamentu ani zapisu. Teściowa wzięła kredyt na samochód, ponieważ szwagier
    nie wykazywał dochodu i nie mógł wziąć kredytu. Jednakże miał ów kredyt
    spłacać. Nie było mowy o żadnej darowiźnie. Aczkolwiek w samochodzie są
    taksometr i kasa fiskalna, chyba te urządzenia muszą zawierać jakieś
    informacje na temat użytkownika samochodu. Samochód cały czas jest
    zarejestrowany na teściową (pomimo tego, że takiej osoby już dawno nie ma) i
    Lukas Bank, a szwagier używał go jako narzędzia pracy - taksówki. Jakiś czas
    temu zrezygnował z działalności. Podjął inną pracę, a samochód wylądował w
    warsztacie. Najmłodszy z braci jest nieletni, uczy się w gimnazjum. Starszy
    studiuje, a najstarszy z braci narobił nam problemów.

    --
    Piotr W.
    A...@o...pl

    SUZUKI GS850G 1980r

  • 2. Data: 2004-09-01 06:31:50
    Temat: Re: spadek nagle koszmar !!
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 1 Sep 2004 07:14:15 +0200, A...@o...pl naskrobał(a):

> [...]
    > drodze sądowej egzekwował spłatę zadłużenia "od wszystkich spadkobierców

    nie solidarnie a raczej do wartości spadku.

> [...]
    > warsztacie. Najmłodszy z braci jest nieletni, uczy się w gimnazjum. Starszy
    > studiuje, a najstarszy z braci narobił nam problemów.

    kto przejmie spadek bedzie odpowiadał za zobowiązania.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2004-09-01 06:33:53
    Od: <A...@o...pl>

    A kto decyduje o tym i w jaki sposób się to odbywa ,że np. ja przejmuję
    spadek albo się nie zgadzam.

    --
    Piotr W.
    A...@o...pl

  • 4. Data: 2004-09-01 06:42:17
    Od: "mothafacka" <q...@q...qwe>

    Użytkownik <A...@o...pl> napisał
    [ciach]

    po co sie powtarzasz? juz napisales o swoim problemie kilka dni temu i
    dostales odpowiedzi...

  • 5. Data: 2004-09-01 06:46:20
    Od: <A...@o...pl>

    Przepraszam, więcej nie będę ale w piątek idę na rozmowę do prawnika, a mam
    małą wiedzę na ten temat. Potrzebne mi są wszelkie informacje. Może ktoś
    miał taką sprawę? I gdzieś wyczytałem że do wczorajszych postów mało kto
    zagląda.

    --
    Piotr W.
    A...@o...pl

  • 6. Data: 2004-09-01 11:12:00
    Od: "avcserwis" <a...@o...pl>

    A przepraszam że się wtrącę . Czy przypadkiem spadek nie przechodzi na
    synów , którzy pozostali przy rodzicu ??