  • 1. Data: 2008-12-27 11:47:16
    Temat: Szklanka na drodze, stłuczka, filmiki
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Stało się, wjechałem gościowi w auto, a raczej
    wyleciałem na łuku ze szklanki. Nic wielkiego się
    nie stało, może się obejdzie bez zgłaszania szkody
    do ubezpieczalni.

    Na wszelki wypadek wziąłem z domu aparat i zaczaiłem się na tym
    łuku - i okazało się praktycznie kazde auto wpada tam w mniejszy
    lub większy poslizg. W ciągu 10 min 3 auta
    zrobiły takiego samego bączka jak ja tylko na szczęście
    nic z naprzeciwka nie jechało. Raz prawie mini-karambol się
    zrobił jak 4 auta jechały jedno za drugim.
    Mam wszystko nagrane.

    Pytanie - co z tym mozna zrobić. Zarówno w kontekście
    mojego wypadku (np. jakiś regres do ZDiK-u lokalnego)
    jak i ogólnie - bo założę się że to niejedyny wypadek dzisiaj
    w tamtym miejscu.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2008-12-27 11:58:46
    Temat: Re: Szklanka na drodze, stłuczka, filmiki
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 27 Dec 2008 12:47:16 +0100, Tomek napisał(a):

    > Pytanie - co z tym mozna zrobić. Zarówno w kontekście
    > mojego wypadku (np. jakiś regres do ZDiK-u lokalnego)
    > jak i ogólnie - bo założę się że to niejedyny wypadek dzisiaj
    > w tamtym miejscu.

    Nic. Prawo mówi, że masz dostosować prędkość i odstępy do warunków na
    drodze. Jest "szklanka" to masz jechać wolno.

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2008-12-27 12:11:14
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-12-2008 o 12:58:46 scream <n...@p...pl> napisał(a):

    > Nic. Prawo mówi, że masz dostosować prędkość i odstępy do warunków na
    > drodze. Jest "szklanka" to masz jechać wolno.

    Jak bym wiedział lub widział że tam jest szklanka
    to przecież bym nie jechał na czołówkę!

    Gdy już spisaliśmy z gościem papiery, to drugi raz tamtędy jechałem,
    tym razem powolutku 20-30km/h - i też miałem poślizg.
    (To jest lekko nachylony łuk, do tego
    przy centrum handlowym więc jest spore natężenie ruchu).

    Swoją drogą - wina przy stłuczce jest ewidentnie moja
    i nie o to mi chodzi. Chodzi mi o to że gdybym
    nie odśnieżył chodnika przed swoim domem
    i ktoś by złamał nogę, to powiedzenie że "trzeba było dostosować
    się do warunków" bym mi nie pomogło.
    Więc tutaj nie powinno pomagać partaczom ze ZDiKu.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2008-12-27 12:14:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    Oblodzenie drogi w zimie, to nie jest rzecz, której nie da się przewidzieć.
    Po prostu kierowca ma dostosować do tego zagrożenia prędkość oraz technikę
    jazdy. Filmiki - jeśli już koniecznie chcesz - możesz wysłać do miejscowej
    jednostki Policji z wnioskiem o ukaranie sprawców spowodowania zagrożenia w
    ruchu drogowym. Ale skoro nie doszło do faktycznego zagrożenia - nie było
    zagrożonych - to pewnie nic z tego nie wyjdzie.

  • 5. Data: 2008-12-27 12:30:32
    Od: "slawek" <s...@b...pl>

> [...]
    > się do warunków" bym mi nie pomogło.
    > Więc tutaj nie powinno pomagać partaczom ze ZDiKu.

    No i tutaj masz jaskrawy przykład ze prawo nie jest dla ciebie tylko TY dla
    prawa ;) innymi słowy chodzi o to żeby w każdej sytuacji móc cie golic :(

    --
    Slawek

  • 6. Data: 2008-12-27 12:36:32
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-12-2008 o 13:14:09 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > sprawców spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym. Ale skoro nie doszło
    > do faktycznego zagrożenia - nie było zagrożonych - to pewnie nic z tego

    Niecałe 15 min filmowałem i w tym czasie z 20 albo i 30 samochodów wpadło
    w poślizg
    z czego 3 obkręciły się tak jak ja - tyle że na szczęście nic z
    naprzeciwka nie jechało.
    Ta droga to jest pas do skrętu do centrum handlowego, jest "dzikie"
    przejście dla pieszych,
    także oblodzenie tego pasa stwarza spore niebezpieczeństwo - jestem pewien
    że już była jakaś
    kolejna stłuczka (chyba że lód się zdążył roztopić).

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2008-12-27 13:14:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail r...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > sprawców spowodowania zagrożenia w ruchu drogowym. Ale skoro nie
    > doszło do faktycznego zagrożenia - nie było zagrożonych - to pewnie

    to jest bardzo wygodne twierdzenie, ale czy rzeczywiscie mozna to tak
    postrzegac?
    Gdyby tak rzeczywiscie bylo, to na kazdej drodze, przy minusowych
    temperaturach, auta powinny zwalniac do 20km/h. No bo przeciez zawsze moze
    byc takie miejsce, gdzie bedzie lód.

    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."
    Frank Herbert

  • 8. Data: 2008-12-27 13:18:45
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    http://www.metacafe.com/watch/2207720/

    Niestety nie ma dzwięku nie wiem czemu(AVIki z aparatu go mają),
    ale praktycznie każde auto sunie na zablokowanych kołach - co wyraxnie
    słychać,
    najbardziej się ślizgnął ten taksiarz,
    a gość za taksiarzem gibnął się praktycznie tak jak ja,
    miał fuksa że z naprzeciwka jakiś kolega nie jechał.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2008-12-27 13:35:57
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "Tomek" napisał:

    > Niestety nie ma dzwięku nie wiem czemu

    Wlacz glosniki, to uslyszysz dzwiek.

  • 10. Data: 2008-12-27 13:39:14
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tomek w <news:op.umtoljj2l60ql1@unk>:

    > http://www.metacafe.com/watch/2207720/

    > Niestety nie ma dzwięku nie wiem czemu(AVIki z aparatu go mają),

    Miły głosik ma operatorka kamerki ;>

    > ale praktycznie każde auto sunie na zablokowanych kołach - co wyraxnie
    > słychać,

    Kto hamuje na łuku?

    --
    Tomasz Nycz