  • 1. Data: 2008-12-25 21:07:05
    Temat: wykorzystanie wizerunku mienia
    Od: j...@k...pl

    Witam, jakiś czas temu (bodajże koniec września) kupiłem autko (Opel
    Vectra) było ono wystawione na aukcji Allegro gdzie widniały zdjęcia
    tego samochodu. Dzisiaj zajrzałem z ciekawości w jeden z działów
    Allegro gdzie zobaczyłem zdjęcie mojego samochodu którego jakiś gość
    użył do wystawienia listw progowych na sprzedaż (takich jak mam u
    siebie). W związku z tym mam pytanie, czy owy użytkownik ma prawo do
    wykorzystywania wizerunku mojego mienia (nie ma drugiego takiego
    pojazdu na terenie RP - jestem w 100% o tym przekonany) w celach
    zarobkowych? bo za takie uważam przedstawianie sprzedawanego
    przedmiotu za pomocą zdjęcia mojego samochodu. Fotografia nie jest
    mojego autorstwa (a raczej poprzedniego właściciela pojazdu.).

    Pozdrawiam
    Jerzy

  • 2. Data: 2008-12-25 21:12:37
    Temat: Re: wykorzystanie wizerunku mienia
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 25 Dec 2008 13:07:05 -0800, jurek napisał(a):

    > W związku z tym mam
    > pytanie, czy owy użytkownik ma prawo do wykorzystywania wizerunku mojego
    > mienia (nie ma drugiego takiego pojazdu na terenie RP - jestem w 100% o
    > tym przekonany) w celach zarobkowych?

    Myślę, że sprawca powinien zostać surowo i przykładnie ukarany.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-12-25 21:18:29
    Od: j...@k...pl

    > Myślę, że sprawca powinien zostać surowo i przykładnie ukarany.

    a tak bez ironii? mam rozumieć, że nie ma żadnych podstaw prawnych
    zabraniających takiego procederu?

  • 4. Data: 2008-12-25 21:24:45
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Olgierd pisze:

    > Myślę, że sprawca powinien zostać surowo i przykładnie ukarany.

    Olgierd ... litości, bo Ciebie nie będę odsyłał do czyszczenia
    mi monitora !!!

    6008

  • 5. Data: 2008-12-25 21:54:59
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 25 Dec 2008 13:18:29 -0800, jurek napisał(a):

    > a tak bez ironii? mam rozumieć, że nie ma żadnych podstaw prawnych
    > zabraniających takiego procederu?

    Nie ma.
    Jeszcze jakbyś chciał powiedzieć, że Ty wykonałeś zdjęcie, albo że Twój
    wizerunek jest na tymże ujęciu. No niechby odbijał się w obręczy.

    Pokombinowalibyśmy, gdyby się okazało, że zdjęcie zrobiono już po
    sprzedaży pojazdu.

    To troszkę jak z zamkiem i królem. Był król to na zamek nawet nie wolno
    było patrzeć, a dziś patrzeć wolno, i wchodzić, i zdjęcia robić nawet
    czasem (ale nie na Wawelu bodajże).

  • 6. Data: 2008-12-25 22:02:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    j...@k...pl pisze:

    > a tak bez ironii? mam rozumieć, że nie ma żadnych podstaw prawnych
    > zabraniających takiego procederu?

    Idź pozwij Zumi czy Googlemaps za komercyjne wykorzystanie zdjęcia
    twojego domu ;->

  • 7. Data: 2008-12-27 14:45:47
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 25 Dec 2008 13:07:05 -0800 (PST), j...@k...pl napisał(a):

    > Fotografia nie jest
    > mojego autorstwa (a raczej poprzedniego właściciela pojazdu.).

    Prawa autorskie mogą być co najwyżej do fotografii - więc
    dla poprzedniego właściciela. To raz. Dwa że musiałaby to być
    fotografia wyjątkowa - bo jak tylko pstryknął swój samochód to
    nie ma ona cech dzieła, więc prawo autorskie jej nie obejmuje.

    Pozdrawiam,
    Henry