  • 1. Data: 2008-12-26 15:44:50
    Temat: Umowa na zakup oprogramowania od osoby fizycznej
    Od: cayser <c...@o...pl>

    Witam.
    Chciałbym odkupić od osoby fizycznej oprogramowanie do obróbki grafiki
    "Adobe Cs4" do własnej firmy. Program sprzedaje mi osoba która
    przywiozła go z USA (posiada polskie i amerykańskie obywatelstwo - jeśli
    ta informacja w czymś pomoże). Posiada do niego wszystkie potrzebne
    papiery, licencje. Oprogramowanie jest nowe, nieużywane. Problem w tym
    że muszę przygotować umowę kupna sprzedaży oprogramowania między moją
    firmą a tą osobą a dowiedziałem się że zwykła umowa taka jak np na zakup
    samochodu to za mało. Nie mogę nigdzie znaleźć wzoru na którym mógłbym
    sie oprzeć. Może ktoś z Państwa byłby w stanie mi pomóc co taka umowa
    powinna zawierać po za podstawowymi podpunktami występującymi w zwykłej
    umowie kupna sprzedaży. Wiem że muszę jeszcze rozliczyć się z podatku
    PCC-1 i to już na szczęście udało się wypełnić.

    Dziękuję za każdą pomoc
    Pozdrawiam
    Jarek K

  • 2. Data: 2008-12-26 17:48:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "cayser" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    Przede wszystkim zapoznaj się treścią licencji i ustal, czy daje ona
    możliwość dalszej odsprzedaży programu. Osobiście jestem zdania, że
    licencją takiej możliwości wyłączyć nie można, tym nie mniej znam takie
    poglądy i przestrzegam przez możliwymi kłopotami w wypadku kontroli. Jeśli
    cena oprogramowania nie jest rażąco niższa od sklepowej, by się to ryzyko
    opłacało, to odradzam transakcje. Bezpieczniej wyjdzie po prostu mieć
    wersje pudełkową i utrzymywać, że kupiłeś ją sam w USA, albo mniej
    kombinując, że ta osoba, która Ci odsprzedaje program zakupiła go w Twoim
    imieniu w USA.

    Poza tym czasem w licencjach są ograniczenia co do strefy geograficznej, w
    której kopia może być użytkowana. Sprawdź to. Pół biedy, jeśli to będzie
    tylko ograniczenie "papierowe". Gorzej, ja po zainstalowaniu u Ciebie się
    okaże, że nie osiągniesz pełnej funkcjonalności z jakiegoś tam powodu.
    przykładowo nie da się z Polskiego IP aktywować kluczy czy pobierać
    uaktualnień.

  • 3. Data: 2008-12-26 18:14:18
    Od: cayser <c...@o...pl>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > Ciebie się okaże, że nie osiągniesz pełnej funkcjonalności z jakiegoś
    > tam powodu. przykładowo nie da się z Polskiego IP aktywować kluczy czy

    W kwestii licencji wszytsko jest w porządku. Można go używać na terenie
    europy. Co do zakupu - został kupony w USA przez obywatela ameryki a
    odsprzedany na terenie RP. Chodzi mi wyłącznie o umowe kupna sprzedaży
    oprogramowania (licencja,nośniki).