  • 1. Data: 2004-06-26 20:26:33
    Temat: Symbole narodowe
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    Tata przywiózł mi z ZSRR czapeczkę ekstra. Ale ma naszyty sierp i młot z
    przodu na tle czerwonej gwiazdy. Czy mogę w tej czapeczce chodzić? Mama
    panikuje, że mnie aresztują.

    Jak to jest? Czy za określone symbole można siedzieć?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2004-06-26 20:29:03
    Temat: Re: Symbole narodowe
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Sat, 26 Jun 2004 22:26:33 +0200, Tristan Alder
    <s...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > panikuje, że mnie aresztują.
    >
    > Jak to jest? Czy za określone symbole można siedzieć?

    Propagowanie faszyzmu i komunizmu jest zakazane.
    Problem w tym ze niezbyt dokładnie wiadomo co to jest propagowanie.

    Czy jeżeli włożę mundur SS i będe chodził po ulicy to to znaczy, że
    propaguję faszyzm? Czy jak puszczam sobie przy grillu niemieckie marsze
    wojskowe to ja propaguję faszyzm? Moim zdaniem nie, ale co wy sądzicie?

    Falkenstein
    Sprawiedliwość jest podobno najwyższym dobrem Rzeczypospolitej
    Używam M2 - rzekomo innowacyjnego lecz najwidocznie zalanego w trupa
    klienta poczty z jakiegoś niewytłumaczalnego powodu wbudowanego w skądinad
    całkiem przyzwoitą Operę: http://www.opera.com/

  • 3. Data: 2004-06-26 20:49:24
    Od: "bella" <b...@o...pl>

> [...]
    > panikuje, że mnie aresztują.
    >
    > Jak to jest? Czy za określone symbole można siedzieć?

    no bez przesady!!! wolność wyrażania swoich poglądów chyba obowiązuje.
    dopóki nie gromadzisz tłumów i nie propagujesz komunizmu nic ci nie grozi.
    To tak samo satanizm jest zakazany, ale ile osób przeciez nosi bluzy z
    odwrózonym krzyżem i nikt ich za kratki jeszcze nie wsadził.
    pozdr.
    b.

  • 4. Data: 2004-06-26 20:50:40
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 26/06/2004 22:29, Falkenstein wrote :

> [...]
    > propaguję faszyzm? Czy jak puszczam sobie przy grillu niemieckie marsze
    > wojskowe to ja propaguję faszyzm? Moim zdaniem nie, ale co wy sądzicie?

    Art. 256 kk mówi o propagowaniu "faszyzmu i innego totalitarnego ustroju
    państwa". Czy sierp i młot to symbol "totalitarnego ustroju"? Chyba nie.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the

  • 5. Data: 2004-06-26 20:58:30
    Od: "seb" <sebian @ wywal.to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <f...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Propagowanie (...) komunizmu jest zakazane.

    ROTFL

    gdzie???
    na litość boską????

    seb

  • 6. Data: 2004-06-26 21:32:47
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Sat, 26 Jun 2004 22:50:40 +0200, Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki

    > Art. 256 kk mówi o propagowaniu "faszyzmu i innego totalitarnego ustroju
    > państwa". Czy sierp i młot to symbol "totalitarnego ustroju"? Chyba nie.

    a czy swastyka jest symbolem faszyzmu? Nie! Swastyka jest symbolem
    nazizmu. Symbolem faszyzmu sa rózgi liktorskie.

  • 7. Data: 2004-06-26 21:55:34
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 26. czerwca 2004 23:32 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Falkenstein:

    > a czy swastyka jest symbolem faszyzmu? Nie! Swastyka jest symbolem
    > nazizmu.

    Swastyka to jest symbolem słońca, z tego co mi się kołacze we łbie....

  • 8. Data: 2004-06-26 22:19:10
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 26. czerwca 2004 22:49 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane bella:

> [...]
    > To tak samo satanizm jest zakazany, ale ile osób przeciez nosi bluzy z
    > odwrózonym krzyżem i nikt ich za kratki jeszcze nie wsadził.

    ale czapeczka jest dość charakterystyczna i rzuca się w oczy[1].
    I ja bardziej to analizowałem, nie jako propagowanie czegokolwiek, ale jako
    obrazę narodu sąsiedniego. Coś jakbym owinął się niemiecką flagą, albo
    zrobił sobie z polskiego orzełka nalepkę na auto.

    [1] http://2lo.zabrze.pl/~tristan/zasoby/zdjecia/czapecz
    ka.jpg

  • 9. Data: 2004-06-26 22:26:05
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Sat, 26 Jun 2004 23:55:34 +0200, Tristan Alder
    <s...@p...onet.pl> napisał:

    > W odpowiedzi na pismo z dnia sob 26. czerwca 2004 23:32 opublikowane na
    > pl.soc.prawo podpisane Falkenstein:

    > Swastyka to jest symbolem słońca, z tego co mi się kołacze we łbie....

    Raczej ognia. Ale prawidłowo winna być odwrotna, z ramionami zagiętymi w
    lewo, albo w heraldyczne prawo /tzw. fylfot/. Zrestą podobno hitlerowskkie
    symbole nie pochodzą wprost od swastyki

    http://www.heraldica.org/shell/illustr.pl?205

    tylko tylko od krzyża hakowego, który sam z siebie jest symbolem czysto
    chrześcijańskim. Podobno taka postać krzyża była umieszcona na malowidłach
    w kościele, w którym Hitler jako dziecko śpiewał w chórze.

    http://www.heraldica.org/shell/illustr.pl?217

    zresztą sami Niemcy okreslali swój znak jako Hakenkreuz a nie
    Winkelmaßkreuz

  • 10. Data: 2004-06-26 22:51:08
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

> [...]
    > obrazę narodu sąsiedniego. Coś jakbym owinął się niemiecką flagą, albo
    > zrobił sobie z polskiego orzełka nalepkę na auto.

    Wow, ale czapa.
    Ty sie raczej zastanow czy ci ktos oklepu za nia nie spusci i ewentualnie
    wypytaj sie jakie wtedy podjac srodki...