  • 11. Data: 2004-06-26 23:36:47
    Temat: Re: Symbole narodowe
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <6...@i...unzufidek.pierwszy>, Tristan Alder wrote:
    > ale czapeczka jest dość charakterystyczna i rzuca się w oczy[1].
    > I ja bardziej to analizowałem, nie jako propagowanie czegokolwiek, ale jako
    > obrazę narodu sąsiedniego. Coś jakbym owinął się niemiecką flagą, albo
    > zrobił sobie z polskiego orzełka nalepkę na auto.

    Ale noszenie symboli państwa na czapce nie jest na ogół obrazą tych
    symboli. Zobacz gdzie i jak są noszone/używane symbole amerykańskie.
    Rozejrzyj się po przechodniach na ulicy :)

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2004-06-26 23:50:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <o...@p...interia.pl>, Falkenstein wrote:
    > Dnia Sat, 26 Jun 2004 23:55:34 +0200, Tristan Alder
    > Raczej ognia. Ale prawidłowo winna być odwrotna, z ramionami zagiętymi w
    > lewo, albo w heraldyczne prawo /tzw. fylfot/. Zrestą podobno hitlerowskkie
    > symbole nie pochodzą wprost od swastyki

    Za Websterem:
    Etymology: Skt svastika, from svasti well-being, from su- well + as- to
    be; akin to Sanskrit asti he is, Old English is; from its being regarded
    as a good luck symbol.
    (http://www.m-w.com/cgi-bin/dictionary?va=swastika)

    A tu jest obszerne omówienie:
    http://www.brainyencyclopedia.com/encyclopedia/s/sw/
    swastika.html

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2004-06-27 00:27:07
    Od: "ag" <o...@g...pl>

    Użytkownik "bella" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > no bez przesady!!! wolność wyrażania swoich poglądów chyba obowiązuje.
    > dopóki nie gromadzisz tłumów i nie propagujesz komunizmu nic ci nie grozi.
    > To tak samo satanizm jest zakazany, ale ile osób przeciez nosi bluzy z
    > odwrózonym krzyżem i nikt ich za kratki jeszcze nie wsadził.

    do K... NĘDZY GDZIE???????????? (jest satanizm zakazany) co to za
    pierdoły?????
    chyba w kościele bo w Polsce nie jest zakazany i jako religia być zakazany
    nie może ;
    to że sekta katolicka utożsamia wszystkie odmienne ruchy religijna i
    światopoglądy ze złem, popełnianiem przestepstw i dązeniem do samodestrukcji
    nie oznacza że coś jest zakazane w Polsce;

    pozdr

    ag

  • 14. Data: 2004-06-27 00:29:07
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Sun, 27 Jun 2004 02:27:07 +0200, ag <o...@g...pl> napisał:

> [...]
    > światopoglądy ze złem, popełnianiem przestepstw i dązeniem do
    > samodestrukcji
    > nie oznacza że coś jest zakazane w Polsce;

    powiedzmy tak. JESZCZE nie jes zakazany. Ale jak Wielki Roman Z Rodziną
    dojdzie do władzy...

    Falkenstein
    Sprawiedliwość jest podobno najwyższym dobrem Rzeczypospolitej
    Używam M2 - rzekomo innowacyjnego lecz najwidocznie zalanego w trupa
    klienta poczty z jakiegoś niewytłumaczalnego powodu wbudowanego w skądinad
    całkiem przyzwoitą Operę: http://www.opera.com/

  • 15. Data: 2004-06-27 01:04:38
    Od: poreba <d...@p...com>

    Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> niebacznie popelnil

    > Ale noszenie symboli państwa na czapce nie jest
    > na ogół obrazą tych symboli.
    A jakiegoż państwa godłem _jest_ sierp i młot?
    Bo nasz sąsiad od północy powrócił do bizantyjskiego godła
    Nb sierp i młot nie tylko ZSRR

    --
    pozdro
    poreba

  • 16. Data: 2004-06-27 09:31:13
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia nie 27. czerwca 2004 00:51 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Jaroslaw Soja:

    > jako
    >
    > Wow, ale czapa.
    > Ty sie raczej zastanow czy ci ktos oklepu za nia nie spusci

    No wiem, to jest pewien problem, dla którego nie będę tak wprost w tym
    chodził po ulicy. Ale czapa jest świetna. Wełniana, kosztowała kupę kasy,
    ma takie rozwijane na większe mrozy.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 17. Data: 2004-06-27 09:33:41
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia nie 27. czerwca 2004 02:29 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Falkenstein:

    > powiedzmy tak. JESZCZE nie jes zakazany. Ale jak Wielki Roman Z Rodziną
    > dojdzie do władzy...

    Poproszę zwrócić uwagę na jakiej grupie jesteście i zaprzestać obrażania
    uczuć religijnych innych osób. Pytanie było o czapkę w kontekście prawnym,
    a nie religijnym.

    A gdyby nie ,,sekta'' katolicka, to byście pięknie wyglądali teraz....

  • 18. Data: 2004-06-27 10:19:42
    Od: "ag" <o...@g...pl>

> [...]
    > uczuć religijnych innych osób. Pytanie było o czapkę w kontekście prawnym,

    Tak więc odpowiedziałem w kontekście prawnym na błędne stwierdzenie że
    "satanizm jest zakazany" gdyż skoro padło ono na tej grupie, w domyśle jest
    że jest zakazany >prawnie<; A w polskim prawie w żadnym miejscu nie ma
    stwierdzenia o zakazie wyznawania/upowszechniania satanizmu i nawracania na
    niego; jesli takowy zapisz znasz - przytocz;
    uczucia religijne - bardzo subiektywna sprawa - moje uczucia religijne są
    przykładowo obrażane wystawianiem na widok publiczny zmaltretowanego
    męskiego ciała okrytego jedynie przepaską biodrową; obrażane sa próbami
    tuszowania pedofilskich zachowań co poniektórych kapłanów sekty katolickiej
    przez kapłanów stojących wyżej w hierarchii tej sekty oraz funkcjonariuszy
    >laickiego< państwa polskiego;
    a co do komentarza Falkenstein-a - jesteś może wyznawcą LPR (to jakiś nowy
    kościół)? czy może Romuś to jakiś kapłan? w którym miejscu Falkentein
    obraził Twoje uczucia religijne ?

    > A gdyby nie ,,sekta'' katolicka, to byście pięknie wyglądali teraz....

    Może pieknie, może nie pieknie ale alternatywna historia to na
    pl.rec.fantastyka....> --

    pozdr.
    ag

  • 19. Data: 2004-06-27 17:00:27
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia nie 27. czerwca 2004 12:19 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane ag:

    > Tak więc odpowiedziałem w kontekście prawnym na błędne stwierdzenie że
    > "satanizm jest zakazany" gdyż skoro padło ono na tej grupie, w domyśle
    > jest że jest zakazany >prawnie<;

    OK. Ale daruj sobie na przyszłość komentarze o sektach.

> [...]
    > tuszowania pedofilskich zachowań co poniektórych kapłanów sekty
    > katolickiej przez kapłanów stojących wyżej w hierarchii tej sekty oraz

    Prosiłem, a jednak nie potrafisz nie bluzgać. Miłego życia.

> [...]
    > obraził Twoje uczucia religijne ?

    > Może pieknie, może nie pieknie ale alternatywna historia to na

    A więc spadaj sobie tam z chamskimi komentarzami na tematy religijne. Może
    tam takie lubią.

    Żegnam ozięble z nadzieją na to, że już cię nigdy nie zobaczę.