  • 1. Data: 2011-09-05 07:55:36
    Temat: Świadek w sądzie - termin
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wezwano mnie na świadka w sądzie :]

    Rozprawa jakoś za 8 dni, a mi wpadł wyjazd za granicę... czy to się da
    jakoś przesunąć, albo np. zeznawać zdalnie na komendzie policji teraz, czy
    w sądzie u siebie (rozprawa w sądzie ~300km stąd)?

    Może wystarczy jakieś pismo skrobnąć, żeby się "umówić" na inny termin?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2011-09-05 10:53:49
    Temat: Re: Świadek w sądzie - termin
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 5 Sep 2011 09:55:36 +0200, Kapsel napisał(a):

> [...]
    > w sądzie u siebie (rozprawa w sądzie ~300km stąd)?
    >
    > Może wystarczy jakieś pismo skrobnąć, żeby się "umówić" na inny termin?

    OK, w międzyczasie od koleżanki "z branży" się dowiedziałem, że mogę pisać
    pismo z wyjaśnieniem czemu mnie nie będzie, ale takie pismo to tylko
    informacja i istnieje ryzyko jakiejś kary finansowej ze strony sądu, którą
    na mnie mogą nałożyć mimo wszystko.

    Zastanawiam się, czy można "usprawiedliwienie" napisać lepiej lub gorzej,
    tj. czy jakoś to można napisać wiarygodnie, żeby łaskawy sąd mnie za
    nieobecność nie karał..?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2011-09-05 14:04:31
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-05 12:53:49 +0200, Kapsel <k...@p...onet.pl> said:

    > w międzyczasie

    Pomiędzy czasami?
    ;>>>

    > Zastanawiam się, czy można "usprawiedliwienie" napisać lepiej lub gorzej,

    Oczywiście - właśnie za to biorą pieniądze prawnicy.

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2011-09-05 14:17:55
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 05.09.2011 16:04, Bydlę wrote:

    > Pomiędzy czasami?
    > ;>>>

    > Oczywiście - właśnie za to biorą pieniądze prawnicy.

    Dodajmy - rzetelni prawnicy ;)

    Tomek

  • 5. Data: 2011-09-05 16:09:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-05 16:04, Bydlę pisze:

    > Pomiędzy czasami?

    Między jednym wydarzeniem a drugim.
    http://obcyjezykpolski.interia.pl/?md=archive&id=205 ("W międzyczasie
    poprawne!")

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-09-05 20:50:02
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 5 Sep 2011 16:04:31 +0200, Bydlę napisał(a):

    > Pomiędzy czasami?
    > ;>>>

    > Oczywiście - właśnie za to biorą pieniądze prawnicy.

    Nie potrzebuję, żeby ktoś za mnie "usprawiedliwienie" do sądu pisał :)
    Myślałem, że może są jakieś haczyki, ale znajoma adeptka prawa twierdzi,
    żeby napisać tak jak jest i modlić się o łaskawy sąd, tak też więc zrobię.

    Jak mi dowalą grzywnę, albo co, to się nie omieszkam tutaj pochwalić :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 7. Data: 2011-09-05 20:59:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2011-09-05 22:50, Kapsel pisze:

    > znajoma adeptka prawa twierdzi,
    > żeby napisać tak jak jest i modlić się o łaskawy sąd, tak też więc zrobię.

    A jaką modlitwę trzeba zastosować, według adeptki prawa ?!

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 8. Data: 2011-09-06 09:06:52
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 05 Sep 2011 22:59:58 +0200, Johnson napisał(a):

    > A jaką modlitwę trzeba zastosować, według adeptki prawa ?!

    Oczywiście przez "modlitwę" rozumiem zwykłe pismo w tonie przepraszającym z
    wyjaśnieniem powodu, który nie pozwoli mi się na wezwanie stawić.

    W sumie nawet na logikę, zawsze to lepsze, niż po prostu nie przyjechać.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net