  • 1. Data: 2005-03-05 00:10:07
    Temat: Studia a odroczenie wojska
    Od: adasm <a...@w...pf.pl>

    Dostałem dzisiaj od WKU "wezwanie w celu zasadniczej służby wojskowej"
    (wysłane 22.II a stawić się mam 8.III - dziękuję Ci Poczto Polska).
    Studiuję cały czas na dziennych, nie zostałem skreślony tylko jakoś
    zapominałem im donieść zaświadczenie o pobieraniu nauki. Odroczenie to
    tylko formalność? Składam wniosek jak w Dz. U. Nr 150, poz. 1569 par.3 +
    zaświadczenie/pokazuję indeks i z głowy, czy też komendant wku ma prawo
    odmówić i zaczynają się schody?

  • 2. Data: 2005-03-05 01:06:36
    Temat: Re: Studia a odroczenie wojska
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

    > odmówić i zaczynają się schody?

    kup kawe, koniak, uruchom wszelkie znajomosci, bo schody beda bardzo
    nieciekawe, i nie to, ze chce cie postraszyc...

  • 3. Data: 2005-03-05 02:28:37
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    gardziej wrote:

    > kup kawe, koniak, uruchom wszelkie znajomosci, bo schody beda bardzo
    > nieciekawe, i nie to, ze chce cie postraszyc...

    Jasne, do woja nie pójdzie, ale wsadzą go z zupełnie innego paragrafu.
    A tak na serio, to indeks, zaświadczenie z dziekanatu i jazda do WKU.
    Możesz nawet wcześniej niż 8 marca. I ładnie się uśmiechaj, panie to lubią.
    Odroczenie powinieneś dostać, a jakby się postawili to dopiero wtedy
    będziesz się zastanawaił co z tym zrobić.
    W ustawie nie ma hasła, ze zaświadczenie ma być doniesione w konkretnym
    terminie bo jak nie to....
    W ustawie jest napisane, że studentom studiów dziennych przysługuje
    odroczenie, a skoro zaświadczenia nie doniosłeś, to co mogli z tobą
    innego zrobić jak nie pogonić cię trochę.

  • 4. Data: 2005-03-05 08:18:57
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    adasm wrote:
    > Dostałem dzisiaj od WKU "wezwanie w celu zasadniczej służby wojskowej"
    > (wysłane 22.II a stawić się mam 8.III

    IMHO wszystko zalezy od ludzi pracujacych w WKU. Przez kilka lat
    donosilem zaswiadczenia po otrzymaniu wezwania, nie bedac zupelnie
    swiadomym, ze trzeba odwrotnie.

    Dopiero za ktoryms tam razem uswiadomiono mi, ze to powinno byc na
    odwrot i wylacznie od ich dobrej woli zalezalo, ze nie maszerowalem w
    zwartym szyku.

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 5. Data: 2005-03-05 08:55:09
    Od: "M" <spamerom@mowimy_nie.pl>

    Użytkownik "adasm" <a...@w...pf.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tylko formalność? Składam wniosek jak w Dz. U. Nr 150, poz. 1569 par.3 +
    > zaświadczenie/pokazuję indeks i z głowy, czy też komendant wku ma prawo

    nic ci nie zrobią :) w każdym razie do wojska nie pójdziesz. Ja miałem
    dokładnie tak samo, skończyło się na "opłacie karnej" jak to wyjaśnił pan
    chorąży nałozonej za to, że musieli już papiery przygotować, poczynili
    jakieś tam kroki itp. Było to 7 latek temu, a wysokośc mandatu wyniosła 20
    PLN. A działo się to w WKU Kraków-Krowodrza przy ul. Rydla.

    pozdrawiam,
    Mirek

  • 6. Data: 2005-03-05 11:28:17
    Od: "Adrian" <z...@o...pl>

    studiuje na wieczorowych (tok studiów, zajęcia dokładnie jak dzienne, tylko
    płacę) i na początku dostałem od uczelni zaświadczenie że będę studiował 5
    lat - odroczono mi więc służbę na 5 lat
    przez okres studiów niektórzy zanosili co rok potwierdzenie statusu
    studenta, ja nigdy tego nie robiłem
    i nie dostałem wezwania, obym nie dostał po skończeniu studiów

    pzdr

  • 7. Data: 2005-03-05 15:19:48
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Adrian wrote:
> [...]
    > studenta, ja nigdy tego nie robiłem
    > i nie dostałem wezwania, obym nie dostał po skończeniu studiów

    bo inni dostają na rok, i co rok biegają

  • 8. Data: 2005-03-05 15:20:35
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jasek wrote:

> [...]
    >
    > Dopiero za ktoryms tam razem uswiadomiono mi, ze to powinno byc na
    > odwrot i wylacznie od ich dobrej woli zalezalo, ze nie maszerowalem w

    akurat w tym przypadku od WKU nic nie zależy. Panie sobie mogą gadać, a
    w przypadku odwołania mają przegrane na 100 %

  • 9. Data: 2005-03-05 23:28:58
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

> [...]
    > tylko formalność? Składam wniosek jak w Dz. U. Nr 150, poz. 1569 par.3 +
    > zaświadczenie/pokazuję indeks i z głowy, czy też komendant wku ma prawo

    Zapakuj xero indeksu w list polecony, napisz pismo ze nie mozesz sie stawic
    i ze prosisz o odroczenie i wyslij!!!!

    Poza tym pamietaj kazdy list z WKU odbieraj w 14 od momentu wplyniecia na
    poczte!

    TB

  • 10. Data: 2005-03-05 23:35:48
    Od: "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl>

    Użytkownik "Jasek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > IMHO wszystko zalezy od ludzi pracujacych w WKU.
    [...]

    Nie prawda! Wszystko zalezy od poborowego jesli stosuje sie do ponizszych
    zasad to do woja i bez lapowy go nie wezma:

    - na kazde pismo z WKU odpowiadac listem poleconym maksymalnie wydluzajac
    terminy odbioru przesylki i jej wysylania
    - kombinowac ile wlezie: np. studia
    - w ostatecznosci skladac wniosek o sluzbe zastepcza (ja napisalem taki na
    kolanie jak juz wezwali mnie po bilet)
    - sluzby zastepczej nie odrabiac! - pracowac normalnie :-)
    - jak sie Wojewodzki Urzad Pracy upomni to napisac ze sie z niej rezygnuje
    - wtedy postrasza i Wojewodzkie WKU wyda decyzje o cofnieciu decyzji o
    przyznaniu sluzby zastepczej .....
    i na 100% wtedy bedziesz juz w wieku ze mozesz im dupe pokazac :-)

    przecwiczylem na sobie - to dziala
    a co ciekawe moj Ojciec byl zawodowym wojskowym i zalowal do konca zycia
    nawet jak poszedl na emeryture to mu ja abrali i teraz ja musze sie sodzic o
    to czego nie wyplacili

    wojsko jest niewiele warte - postkomuna + platni zabijacy wiec nie warto az
    tak bardzo sie nimi przejmowac

    TB