  • 1. Data: 2005-03-04 22:34:38
    Temat: Zakup działki - jak udowodnić że jest zabudowana?
    Od: Gonzo <R...@b...cy>

    Witam!

    W moim mieście (Wałbrzych) istnieje uchwała rady miejskiej (
    http://www.bip.um.walbrzych.pl/?id=1613 ) pozwalająca na zakup działki
    zabudowanej, posiadanej w wieczystej dzierżawie za 1% wartości.
    I stąd wynika moje pytanie:
    Jak udowodnić że działka jest zabudowana, jeżeli budynek został juz
    naniesiony na mapy przez geodete, jednak jeszcze nie ma odbioru - przez co
    nie jest wpisany do ksiąg wieczystych. Czy da się teraz udowodnić że
    działka jest zabudowana czy trzeba czekać aż zostanie wykonany odbiór?

    Gonzo

  • 2. Data: 2005-03-04 23:07:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Gonzo" <R...@b...cy> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie jest wpisany do ksiąg wieczystych. Czy da się teraz udowodnić że
    > działka jest zabudowana czy trzeba czekać aż zostanie wykonany odbiór?

    To zależy, co oni w tej uchwale przyjęli za wyznacznik "zabudowania". Bo na
    zdrowy rozsądek samo zabudowanie nie wiąże się nijak z żadną ewidencja. To
    po prostu fakt, ze tam coś jest wybudowane, choćby nielegalnie.

  • 3. Data: 2005-03-04 23:13:18
    Od: Gonzo <R...@b...cy>

    Dnia Sat, 5 Mar 2005 00:07:10 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > To zależy, co oni w tej uchwale przyjęli za wyznacznik "zabudowania". Bo na
    > zdrowy rozsądek samo zabudowanie nie wiąże się nijak z żadną ewidencja. To
    > po prostu fakt, ze tam coś jest wybudowane, choćby nielegalnie.

    Wydaje mi się że mówi o tym ten kawałek ustawy:
    -----------------
    w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikat od ceny sprzedaży
    nieruchomości gruntowych oddanych w użytkowanie wieczyste i zabudowanych na
    cele mieszkaniowe .
    -----------------

    jak to można zinterpretować?

    Gonzo

  • 4. Data: 2005-03-05 00:19:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gonzo wrote:

    > w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikat od ceny sprzedaży
    > nieruchomości gruntowych oddanych w użytkowanie wieczyste i zabudowanych na
    > cele mieszkaniowe .

    Napisali o tym, że ma byc użytkowane wieczyście i że ma coś na tym
    użytkownym wieczyście stać mieszkalnego.

    O wpisie tego zabudowania do księgi mowy niby nie ma.

    Może zwyczajnie spytaj owej rady (i niech odpowiedź będzie na piśmie),
    czy potrzebują wpisu w KW, że coś stoi zbudowane, czy wystarczy np.
    zdjęcie albo np. owa mapa geodety.

  • 5. Data: 2005-03-08 20:35:18
    Od: "FunnyGuy" <f...@g...pl>

> [...]
    > nie jest wpisany do ksiąg wieczystych. Czy da się teraz udowodnić że
    > działka jest zabudowana czy trzeba czekać aż zostanie wykonany odbiór?

    Według mnie jeśli geodeta powykonawczo naniósł zabudowę na mapę zasadniczą
    to z chwilą przyjęcia takiej dokumentacji kartograficznej przez kataster
    powinna ona być równocześnie ujawniona (z urzędu) w zasobach ewidencji
    gruntów i budynków. Należałoby więc sprawdzić czy na mapie ewidencyjnej
    został już ujawniony ten budynek. Jeśli tak to bez obaw możesz składać
    wniosek do sądu wieczystoksięgowego o ujawnienie istniejącego zabudowania w
    KW.
    Sąd w postępowaniu wieczystoksięgowym związany jest procedurą określoną
    (zwłaszcza) w art. 626 ze znaczkiem 8 par. 2 KPC. Bada więc jedynie treść
    wniosku, księgi wieczystej oraz treść i formę dokumentów dołączonych do
    wniosku. Tymi dokumentami będą tutaj wypis i wyrys z ewidencji gruntów i
    budynków (tzw. Opis i Mapa). - przeznaczonych dla sądu.
    Nie należy łączyć kwestię administracyjno-prawną jaką jest zezwolenie
    właściwego organu na urzytkowanie budynku (na podstwie Prawa Budowlanego) ze
    stwierdzeniem stanu faktycznego jakim jest fakt istnienia zabudowy w
    terenie - z którym wiąże się skutek prawnorzeczowy.

    Pozdrawiam....