  • 1. Data: 2007-03-24 23:26:12
    Temat: Re: Student a działalność gospodarcza
    Od: "MiK^" <m...@t...pl>

    > Z *ZADNYCH* - gdzie sobie ubzdurales, ze studenci sa zwolnieni?????

    Student nie student osoby zakladajace dzialalnosc gospodarcza poprzez
    samozatrudnienie sa zwolnione z ZUSu a raczej obnizone maja wplaty bo
    zamiast 800zl jest to niecale 300 ;p

    zglos sie do UP, zarejestruj jako bezrobotny, idz do pokoju nr X
    powiedz dziendobry, wypelnij wniosek o dofinansowanie [jako ze jest to
    twoja pierwsza praca/firma] dostaniesz 12.5tys zlotych na jej
    otworzenie. mozesz jeszcze skorzystac z opcji ARP 2,5 kroku gdzie
    dostajesz 20tys +700zl miesiecznie na wydatki. W obu przypadkach kwoty
    te sa pozyczkami bezzwrotnymi. Czyli bierzesz, pokazujesz faktury ze
    qpiles sobie cos po czym nie oddajesz im grosza. W wypadku ARP jest
    przekichane, na korepetycje nie dostaniesz ich, dlatego iz w gre
    wchodza nowe wdrozenia. chyba ze zaznaczysz ze w gre wchodza korki
    przez neta ;) jestes osoba ktora wprowadza cos z uzyciem technologii
    nowej i bedzie lekko ;)

    Dodatkowo jako zarejestrowany bezrobotny w UP jestes zwolniony z oplat
    w urzedach miasta, urzedach statystycznych itp. to koszta rzedu 100zl
    ale zawsze masz je w kieszeni ;)

    pozdrawiam
    MiK^

  • 2. Data: 2007-03-25 08:06:08
    Od: "Angie" <j...@o...eu>

    Użytkownik "MiK^" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > zglos sie do UP, zarejestruj jako bezrobotny

    Studenci dzienni nie moga sie rejestrowac w PUP wiec cala reszta twojej
    wypowiedzi jest guzik warta ale i tak sie do niej odniose:)

    >dostaniesz 12.5tys zlotych na jej
    > otworzenie

    Pod warunkiem, ze przekona PUP ze jego dzialnosc ma szanse bytu, zrobi
    biznes plan uzasadniajacy te wydatki, znajdzie dwóch zyrantow itd.
    Przejdzie przez szkolenia [ ja zaliczylam 2]. Na 17 osob ktore ubiegaly sie
    ze mna o taka dotacje bylam JEDYNA, ktora otrzymala je w pelni we
    wnioskowanej kwocie - reszta otrzymala max 60% wnioskowanej kwoty. W
    przypadku korepetycji zapewne zapytaja o kwalifikacje do ich pelnienia:)
    Procedura zalatwiania u mnie zajela od polowy lipca do 11 pazdziernika,
    kiedy pieniadze trafily na moje konto. Kolejna rzecz - to pieniadze na
    rozpoczecie dzialnosci wiec MUSISZ je wydac zanim zaczniesz DG. Ja mialam na
    to 2 tyg. Nastepnie wizyta w US, ZUS i ponownie w PUP gdzie musisz
    przedstawic wszystkie rachunki, dokumenty, lacznie z zaswiadczeniem z ZUS i
    odczekac 3 tyg czy PUP zaopiniuje twoje wydatki, jako zgodne z biznes
    planem. Czyli jesli np zalozyles ze wydajesz 6 tys na materialy edukacyjne a
    3 tys na sprzet i otrzymales na ten cen 9 tys zl z PUP to nie mozesz
    samodzielnie dokonac przesuniecia srodkow czyli np wydac 4 tys na materaly a
    5 tys na sprzet. kwoty maja byc zgodne z tymi z wniosku. Niewykorzystana
    kwota dotacji jest do zwrotu. Po roku ponownie zjawiasz sie w PUP z
    dokumentami potwierdzajacymi prowadzenie dzialalnosci i odprowadzanie
    skladek ZUS i podatkow. W przypadku ich braku nalezy owa dotacje zwrocic.
    Aha - mialo wejsc, nie wiem czy weszlo ze obowiazek prowadzenia DG po
    otrzymaniu owej dotacji mial byc przedluzony do 2 lat.

    > Dodatkowo jako zarejestrowany bezrobotny w UP jestes zwolniony z oplat
    > w urzedach miasta, urzedach statystycznych itp. to koszta rzedu 100zl
    > ale zawsze masz je w kieszeni ;)

    To akurat zalezy od uchwaly danej gminy.

    Angie

  • 3. Data: 2007-03-25 20:00:31
    Od: "MiK^" <m...@t...pl>

    > Studenci dzienni nie moga sie rejestrowac w PUP wiec cala reszta twojej
    > wypowiedzi jest guzik warta ale i tak sie do niej odniose:)

    a1) nie zaznaczylem fakt a2) czy ktos kaze mu wspominac ze jest
    studentem dziennych?! ;p

> [...]
    > ze mna o taka dotacje bylam JEDYNA, ktora otrzymala je w pelni we
    > wnioskowanej kwocie - reszta otrzymala max 60% wnioskowanej kwoty.

    To chyba w jakims ciemnogrodzie mieszkasz. Ja otrzymalem 120% kwoty o
    jaka sie ubiegalem. Szkolenia? kwestia 2tyg, badz egzaminu z
    rachunkowosci, prawo gospodarczego, ksiegowosci i innych -po co wiec
    na nie uczeszczac?! jesli zakladasz firme podstawy musisz miec. U mnie
    na 19 os ktore braly udzial w tescie wstepnym promocje otrzymalo 14os
    skierowanych na szkolenia. wszyscy otrzymali $. kwestia dobrego biznes
    planu i bajeru w nim.

    > To akurat zalezy od uchwaly danej gminy.
    Nie wiem, mozliwe...

  • 4. Data: 2007-03-25 20:22:56
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "MiK^" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >a1) nie zaznaczylem fakt a2) czy ktos kaze mu wspominac ze jest
    >studentem dziennych?! ;p

    Pewnie rejestrujac sie podpisuje sie jakies oswiadczenie...
    Jak go ktos podkabluije, to konsekwencje moga byc zalosne :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2007-03-25 20:43:50
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    Witam,

    > Ja otrzymalem 120% kwoty o
    > jaka sie ubiegalem. Szkolenia? kwestia 2tyg, badz egzaminu z
    > rachunkowosci, prawo gospodarczego, ksiegowosci i innych -po co wiec
    > na nie uczeszczac?!

    Po to, ze sa miejsca, w ktorych do tego podchodza serio i sprawdzaja listy
    obecnosci.

> [...]
    > na 19 os ktore braly udzial w tescie wstepnym promocje otrzymalo 14os
    > skierowanych na szkolenia. wszyscy otrzymali $. kwestia dobrego biznes

    Oraz ilosci funduszy. Bez nich najlepszy bajer nie pomoze. Ale czy to od razu
    kwalifikuje do ciemnogrodu?

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 6. Data: 2007-03-27 23:04:08
    Od: "MiK^" <m...@t...pl>

    > Pewnie rejestrujac sie podpisuje sie jakies oswiadczenie...
    > Jak go ktos podkabluije, to konsekwencje moga byc zalosne :)

    Mam podpisane pismo przed soba... nic nie ma na ten temat ;)