  • 41. Data: 2010-06-08 17:51:51
    Temat: Re: Strzelanie na strzelnicy - zezwolenie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jerzyn" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:huls7j$ofa$1@news.onet.pl...

    > wiadomości news:huifeb$rpi$1@inews.gazeta.pl...

    > W jednej jednostce policji doszli do takiej perfekcji ze nawet patrzą na
    > rok produkcji i serie łusek :-))
    > Co jednostka to widać inne zwyczaje .

    Ale to normalne. Bo inna amunicja jest w broni, a inna używana do
    szkolenia - tańsza i gorsza.

  • 42. Data: 2010-06-08 17:52:46
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Tue, 8 Jun 2010 15:53:08 +0200, Jotte napisał(a):

    > Biorąc pod uwagę definicję słownikową
    > myślistwa (łowiectwa)
    A jest jakaś definicja 'myślistwa'?
    Zapewne 'słonikowa' na dodatek?

    > ze sportem nie ma ono nic wspólnego.
    Rzut dyskiem, oszczepem, młotem, łucznictwo czy biathlon swoje korzenie
    biorą z praktycznego zabijania ludzi.

    --
    pozdro
    poreba

  • 43. Data: 2010-06-08 18:40:12
    Od: "jerzyn" <d...@p...fm>

    > Ale to normalne. Bo inna amunicja jest w broni, a inna używana do
    > szkolenia - tańsza i gorsza.
    Powód jest inny, na naszym obiekcie trenuje tez IPSC i nie do końca
    sprzątają po sobie i ktos sobie zbiera :-))
    i uzupełnię braki ...

  • 44. Data: 2010-06-08 18:56:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1q4wee9mr0dnc$.1m4jw8sq0m370.dlg@40tude.net poreba
    <d...@p...pl> pisze:

    > A jest jakaś definicja 'myślistwa'?
    > Zapewne 'słonikowa' na dodatek?
    Jest.

    > Rzut dyskiem, oszczepem, młotem, łucznictwo czy biathlon swoje korzenie
    > biorą z praktycznego zabijania ludzi.
    A w szczególości skok wzwyż, F1, tańce na lodzie i curling...
    Trzeba by to jeszcze jakoś sensownie wszystko udowodnić, ale co tam
    szczegóły.
    Mimo to w biathlonie i łucznictwie strzela się do tarczy, nie do sylwetki
    biegnącego człowieka.
    Które to zwierzę stanowi przynajmniej w miarę równorzędnego przeciwnika.
    Dyskiem, oszczepem, młotem atakuje się natomiast tartan czy tam trawę (a w
    niej przecież pająki, dżdżownice...). ;)

    BTW - na jakichś zawodach jednemu oszczepnikowi udało się nie tak dawno
    dosięgnąć jednak sędziego.

    --
    Jotte

  • 45. Data: 2010-06-08 20:04:35
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    >W wiadomości news:g6kdn6t8s9lc.1rhca37gdsce$.dlg@40tude.net poreba

    > Nie ma czegoś takiego.
    > Albo myśliwskie (uprawiają zabójcy), albo sportowe (uprawiają sportowcy).

    To i to nie wymaga zezwolenia na strzelnicy. Tomasik zasugerował , że jest
    to uzależnione od typu amunicji. " Ale ponieważ strzela się śrutem, to
    zasadniczo nie jest ciężko coś takiego zorganizować." A potem chwyatał się
    nawet brzytwy (czyt. słów trolla ) aby tylko nie przyznać się do błędu.
    Krótko pisząc zjechał z poziomem poniżej podłogi ;'))

  • 46. Data: 2010-06-08 21:08:38
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-06-05 14:35:13 +0200, CUT <C...@C...pl> said:

    > Witam,
    >
    > Czy strzelanie z broni myśliwskiej do lotek (czy jak to się tam nazywa)
    > na przygotowanej strzelnicy wymaga posiadania zezwolenia? Znajomi
    > myśliwi zaprosili mnie na mały turniej, a nie chciałbym mieć jakiś
    > problemów z tym związanych.

    Art. 11. Pozwolenia na broń nie wymaga się w przypadku:
    (...)
    4) używania broni w celach sportowych, szkoleniowych lub rekreacyjnych
    na strzelnicy działającej na podstawie zezwolenia właściwego organu,

    Tak mówi ustawa o broni i amunicji.

    --
    Bydlę

  • 47. Data: 2010-06-09 07:26:50
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <bydl?@bydl?.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 4) używania broni w celach sportowych, szkoleniowych lub rekreacyjnych na
    > strzelnicy działającej na podstawie zezwolenia właściwego organu,

    <mode Tomasik on>

    A ze śrutu?

    <mode Tomasik off>

    ;)))